Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Frujj: Då vet du precis vad jag menar! Så långt ut i skogen med 3 km till närmaste asfalterade väg är jag uppväxt! Fast 12 mil från Götet... Det bästa som fanns var snöstorm eftersom man då slapp gå till skolan (ingen som kunde ploga vägen fri från snö, och man kunde ju inte gärna GÅ 7 km...)
Operationen tar 1 timma, och sedan ska jag väl ligga och sova ruset av mig eller nåt. 6 timmar senare får jag nog åka hem (om jag kan). M ska vara där hela tiden. Jag tänker gå ut och ta en liten promenad på lördag, så de får allt sköta sig på Carlanderska!
Tez
Du har mail!
God morgon
Lugn kväll igår. Gjorde torkade äppleskivor o zappade
God morgon
Sitter just nu och väntar på bvc-tanten och hennes "dom" m huruvida vi har skött oss bra eller ej. Har dessutom en lista till henne med massa frågor.
Igår var vi i Borås igen. Dels för att komplettera hörseltestet på ena örat (som för övrigt inte lyckades igen) och dels för ett möte med en av läkarna som var med vid förlossningen och pratade igenom journalen och händelseförloppet. Trist bara med hörseltestet att behöva åka ända till Borås för ett test som bara tar några minuter.
Ab: Vi var hemma ganska sent igår och glömde alldeles bort äpplena. Vi (eller bara maken) kan komma ikväll efter jobbet.
Nibla: Spännande och nervöst och vara själv första dagen. Har det redan gått två veckor? Maken har egentligen alla sina dagar kvar eftersom vi får tillfälliga dagar under sjukhustiden. Men vi känner att det för vår del tar för mycket på ekonomin så han har plockat en massa övertidstimmar och är nu tillbaka och jobbar igen.
Jag har ooont idag... Men jag håller ut ett par dagar till
Vi såg en grymt rolig film i helgen: "Forgetting Sarah Marshall". Det var längesedan jag skrattade så mycket under en film!
Idag blir det till å jobbe... Har hur mycket som helst att göra innan torsdag eftermiddag när jag ska börja tvåla in mig i antibakteriell tvål och stoppa bomull i öronen och allt vad det nu var...
Carma,
Ja, hans tio pappadagar gick snabbt. Vi åkte ju in till förlossningen redan på måndagen och åkte hem från BB först på lördagen, så det gick ju en hel vecka bara på sjukhuset......trist!!!
Surt med hörseltestet. Får ni åka till Sahlgrenska nu?
Härligt väder idag, ska ta en promenad så snart jag hunnit äta frukost.
Hej snyggingar
Linum -2dagar kvar... WOW.. Så härligt. har du sett little miss sunshine. Me likie
Carma- hoppas lilla N går igenom besiktningen
Ingen fara med äpplen. Om ni vill ha dem såtr de där. Äppleskivor var kanongott.
är det någon som har päron i träden?
Nibla- hur mår L? Funkar ställningen? Hur länge måste hon ha den o kan de se förbättring? Många frågor... sorry
På lördag skall jag ha en rosa fluff-dag med R... dvs vi skall dricka lite roséchampagne (fr bröllopet. Present med egen etikett) Tänkte ha genomgående rosa mat... vad hade ni bjudit på?
Abbe: Jag hade köpt röd karamellfärg och verkligen brassat loss på allt!
Koka ägg i rödlöksskal eller rödbetor
Kokta rödbetor med smör på
Muffins med knallrosa glasyr
jag var inne på rosépepparsås, varmrökt lax, räkor, rosa maränger o hallonmousse