Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Ab,
Hon mår prima!! Har på morgonen sovit som en stock. Efter blöjbyte parkerade jag henne i vaggan medan jag bäddade, klädde på mig och sminkade mig som hastigast. Typ bara lite rouge och mascara.
Skenan funkar bra, vi börjar vänja oss. När vi tar loss den sträcker hon ut sina smala ben så hon blir nästan dubbelt så lång. hehe!!
Hon ska ha den tom den 17/10, totalt 6 veckor. Tydligen ska det räcka för att höften ska bli stabil. Läkaren känner det genom att ta tag i båda benen och "rulla" höften....lite svårt att beskriva.
Tydligen var det på gränsen om hon skulle behöva en skena, men läkaren sa att hon hellre behandlar en gång för mycket. Surt om hon skulle få problem längre fram, eftersom de inte behandlade henne.
Rosa fluffdag låter mysigt!!!
Linum,
Är du nervös inför op, eller bara exalterad att få den överstökad så du kan få tillbaka ditt normala liv?
Nibla: Jag är nog inte så nervös över själva operationen. Jag tänker bara lite på vad som händer om något går fel - men varför skulle något gå fel? Samma typ av operation har utförts sedan 1930-talet... Jag är mest ivrig tror jag. Ivrig över att få vara utan smärta i benet. Lördagen (om jag är bra då) ska vigas åt en kort promenad och fika på stan!
Abbe: Kokta rödbetor till laxen måste ju vara jättegott!! Servera med dinkelvete som är infärgat i rödbetssaft också!
God morgon, eller middag
Abbe
Kokta rödbetor med chevreost.
Idag blir det en lugn dag. Har inget planerat.
Ab: Hon gick igenom besiktningen med bravur.
Tezz: Det är tungt och bygga hus. Jobbigt med sådan träningsvärk, men då vet man att man har muskler.
Bauti: Vad skönt med en slappardag. Tror vi ska ha en också.
Linum: Är det nedräkning nu?
Nibla- va skönt att höra att det inte är så allvarligt. Det låter ju lite läskigt. Undra var L tänker... hmmm... skall man alltid vara instängd på det här viset
Carma- fick hon okstämpel i rumpan*s*
Chevre o rödbetor.. mums. Det måste ju passa bra till lax
Ab: Om man tolkar hennes hjärtformade storkbett i pannan som en ok-bock så kan man säga att hon fick det.
Nu har vi varit ute på en promenix och det är dags för lunch för min del förhoppningsvis innan lilltjejen tycker att hon vill ha sin.
Hej och godkväll!
Carma: Skönt att lilltjejen fick ok-stämpeln i rumpan... eller pannan *s*
Nibla: Stora Es halvsyster på den andra sidan hade oxå en sån skena o det har gått hur bra som helst med det vad jag vet, inga men eller sånt efter. Förstår att det är lite meckigt när man ska byta o så... hoppas den är i plast och lätt att tvätta av...
Ab: Din fråga på bloggen: Nja namnen är inte klara än, just nu väljer vi mellan Tim, Oscar eller Alexander. Det sistnämnda är jag mer förtjust i än vad maken är och stora E tycker helt klart Oscar.. men jag vet inte.. tycker alla är fina. Kan inte välja bara. T är lite kort och A är lite långt med tanke på vårt efternamn.. som ju är ganska långt....
Satt och kikade på www.svenskanamn.se igår men hittade inget självklart.
Tyvärr inga päron i trädgården. Några skabbiga vinbärsbuskar bara som vi tänkt göra oss av med.
Carma: Vad skönt ändå att få prata igenom förlossningen o det som hände med de som var med. Är man en normalföderska får man gå hem med sin journal i handen och kan vara rätt förvirrad. Jag läste igenom mina papper när jag kom hem och fick flera aha-upplevelser.. saker jag glömt eller som jag inte fattade när jag låg där och var lagom dimmigt i huvudet.
Ska ni andra döpa era barn? Vi har tänkt göra det men vet inte när. Vet bara var!
Linum: Lycka till med operationen om jag inte hinner in här imorgon för att säga det. Ska tänka på dig och hålla tummarna för att du får en härlig lördagspromenad. Utan ont!!
Nu skall jag sticka i väg- dags för dagens träning.
Spännande med namnen. Alla tre låter bra- kanske bra att stora E får vara med o bestämma?