• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Nibla

Ab,
    Ja, det blev ett lyckat firande efter alla turer kring tider, dagar, gäster etc.

Ang. fotboll så är det rätt gött att det är över. Tre veckor räcker, tills om två år då det är VM. Fast å andra sidan, så som Sverige spelade är det tveksamt om de ens kvalificerar sig, fast stora mästerskap är roligt även om Sverige inte är med.
    Får nöja mig med allsvenskan tills dess....

• Linum

Helg med lussekattsbak (present till en vän som fyllde år), shopping och trevlig fest på lördagen. Söndagen gick i sömnens tecken med lite supernintendo och köttbullar med mos på Oves i Sävedalen. Sedan fika och sist en bra film.

Kunde haft lite mindre ont idag, men det ska väl kännas att man lever gissar jag...

• Nides

God morgon? gott folk.

Alla verkar har haft det lugnt o skönt i helgen. Summering av min: fredag, bio med mamma, kompis och hennes mamma. Vi såg the Zohan. Helt ok film faktiskt. Skratta mycket. Efter det begav vi oss till bitter. Beställde dry martini till och börja med men fy va äckligt det var. Blä.. min kompis tyckte att det smakade som aceton. Hahahha Men våra mammor tyckte om det. Som avslutning blev det deras super goda strawberry daiquiri. Jag följde med mamma hem o sov hos henne i fredags. Lördagen: skyndade jag mig hem för att jag hade tvättid. Men älsklingen hade redan tvättat. Så jag tog det lugnt hela dag. På kvällen så gick jag till en kompis för lite drinkar och sen skulle vi ta vagnen till korsvägen men vi missade det så vi gick, det kanske inte är så långt ifrån svingeln till södra vägen, men jag hade jätte höga klackar.  Men vi kom fram så småningom till Pasta+ och åt god mat. Mmm mums.
    Efter det blev det en drink till på nåt ställe på avenyn. Sen var det bara o ta sig hem. Igår var på kungsmässan och freeport. Handlade NADA!

Så trött idag. Tror jag håller på åka på en förkylning. Nibla ha smittat mig via BT.

Linum: vad blev det för film?

• Linum

Nides: Hitman. Lite splattrig, men rätt bra.

• Frujj

Godmorgon!
    Underbart att vara ledig. Ska dock jobba lite hemifrån denna vecka med ett projekt jag ska göra klart för en kollega. (min och Abbes gemensamma bekanta) så Liten Man är på dagis. Passade på att handla på väg från dagis, väl där höll jag på att svimma inne på stormarknaden, fick sätta mig på en pensionärsbänk och låtsades läsa ett recepthäfte tills det kändes bättre. Uhuu

Helgen var, förutom i mail nämnda detaljer, lugn, kalas i en håla utanför eran förort (halvvägs till nästa stad) en snabbis på Allum och en del slappande i sängen.
    Precis som Carma är det kasst med nattsömnen för min del, har jätteont i ljumskarna och har en del "mensvärk". Känns lite oroande redan nu men ska till BM imorgon så jag får väl gnälla av mig där. Kanske bara är så när det är tredje gången (= jag är utsliten....)
    Får dessutom värsta halsbrännan när jag ligger ner, och hur lätt är det att sova sittandes?? *gnäll*

• Ab fab

Lussebak Hihi. Drack ni glögg till det

jag o vänninorna åker på semester till Danmark 11 juli. Helsingör, Gilleje, Helsingborg. Någon som har några bra tips? Mat, inredning, bad, shopping- vore kanon

• Nibla

Blev rekommenderad "Gone, Baby Gone", Ben Afflecks debutfilm som regissör. Nån som sett den?

Såg "No Country for Old Men" förra veckan. Skum film!

• Linum

Vi såg Gone baby gone i fredags. Den var bra! Lite seg, men sååå typisk Dennis Lehane. Helt klart sevärd.

• Ab fab

Vilka filmspanare ni är. Jag är så kass på film. Men ser fram emot att se mama mia på bio. Den verkar vara jättebra.

• Nibla

Jag ska se SATC på bio den 8/7. Längtar!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2