• kassandra

Norrlands tråden !!

hejsan alla norrlandsbrudar här hoppas jag att vi kan träffas och prata om bröllop och planer mm.

• Svar på tråden Norrlands tråden !!
  • kassandra

vet ni någon som kan fixa hår som är bra billig min frissör hinner ej göra min tärna ?

• kassandra

vad hade ni för utgångs musik snälla hjälp och finns det psalmer att lysna på någonstans? Kände ej igen psalmerna alls.

• Daa

www.svenskakyrkan.se/trollhattan/psalmer/visgelpsalm.htm Där finns några psalmer.

Vi hade Birkalåten som utgångsmusik. Tycker den är fantastiskt fin. the-halls.se/wedding/music/birkalat.mp3

Vad gäller tips inför den stora dagen, instämmer jag med övriga: NJUT.
    Du har alla förutsättningar för att få en av de bästa dagarna i ditt liv.

Vicka81: visst var det en otrolig känsla med vigseln?
    Vi tittade på filmen från vår vigsel igår. Vi hade väldigt roligt åt hur nervösa vi såg ut när vi kom fram till altaret (flackande blickar, ojämn andning, bekymrad rynka i pannan osv).
    Och sen leendet på våra ansikten när vi insåg att nu var vi gifta.
    Åh... Kassandra, du har det kvar!

• Vicka81

kassandra: mendelssohns bröllopsmarsch hade vi som utgångsmusik. man kan lyssna på www.kyrkomusik.se. finns tyvärr inga psalmer att lyssna på. be prästen sjunga? vilka ska ni ha?

• hannapanna2008

Vi hade "All you need is love" - Beatles som utgångsmusik, glad och lite annorlunda.

• kassandra

vet ej vilka psalmer jag ska ha !!

• Vicka81

assandra: vi hade "guds ärle är som stranden", en vigselversion av "den blomstertid nu ommer" och "en härlig grönsas..."

• kassandra

tack vickan81 dom där hade vi funderingar på förutom en härlig grönskas då vi ska ha ett solo oxå !vilken psalmär 84

• Dr House

V hade pachelbels canon i d-dur

Svar på tråden Norrlands tråden !!