Norrlands tråden !!
hejsan alla norrlandsbrudar här hoppas jag att vi kan träffas och prata om bröllop och planer mm.
hejsan alla norrlandsbrudar här hoppas jag att vi kan träffas och prata om bröllop och planer mm.
EhjärtarE: alla bilderna togs runtom kyrkan, så otroligt acker miljö där!
hmmm, jag har gjort glutenfria småbakelser nångång men har aldrig gjort någon hel tårta. vet faktiskt inte om jag törs göra hela glutenfria tårtor...
Var ni gifte er: Domkyrkan i Luleå
Var ni tog bröllopskorten: I Hermelinsparken, jättefina kort, lummig miljö.
Var ni hade festen: Rutviks bygdegård, helt perfekt vid golfbanan. Vi kom till festen i en golfbil!
Var ni gjorde frisyr/smink: Klipperian, hos Ingela (känner henne) och Face
Var ni köpte brudbuketten: Interflora på Storgatan, jag blev jättenöjd över min bukett plus alla andra blommor.
Var ni köpte klänning: Beställde på nätet, Kinaklänning. Men jag lämnade in den till sömmerska och gjorde om en del på den. Resultatet blev jättebra, hur nöjd som helst med den. Ska nu sälja den men jag måste ha kvar den ett litet tag för att kunna kolla och känna på den ibland
Var ni hyrde/köpte brudgumskläder: Egen kostym och vi köpte till väst med plastrong och näsduk. (Hyrde först frockcoat på Skräddaren men han ville hellre ha kostym).
Var ni köpte tårtan: Vicka81 gjorde den underbaraste tårtan!!!
Var ni beställde catering om ni hade sådan: Lottas kök, fungerade väldigt bra.
Måste säga att hela dagen blev helt underbar, jag hade inte velat ändra på något faktiskt. Vad som är bra med buffé är att alla får röra på sig emellanåt och sträcka på benen och prata av sig lite...
lillamaa: grundpriset är 1200 kr och då ingår 6 bilder. jag mixtrade lite med korten och tog fler kort och lite olika storlekar så jag betalade ca 2 000kr. Men det är ju valfritt.
Jag hade jättesvårt att bara välja ut några så jag tog lite extra. Jag tog 2 olika typer av foton, först med bröllopsunderkläderna som är lite softare och mjukare och sen med svarta underkläder där jag bla lånade skjorta och slips av min man som var lite tuffare och kaxigare. Kan jag verkligen rekommendera!
Det tog ca 4 timmar, jag hade med mig en kompis vilket jag tyckte var jättebra för hon kunde hjälpa mig. Men det hade inte behövts för Maria var så himla gullig och kunnig.
Nån här som vet om de är bra på make up store i luleå??
Vill boka tid men jag kan bara den 5e på eftermiddagen eller den 6e sep.TROR ni det går,eller har de redan långt innan fullbokat? tror ni?
Jobbar andra dar eller tar mig inte dit av andra anledningar... Är så lessen o rädd att inte hinna dit ...
ska alltså ringa imorgon så klart o fråga!!
Jag var där för flera år sedan för en konsultation och det var TOPPEN!!!
hejsan vi var runt och letade någon stans att fira bröllopsnatten vi var in på qualite hotel på ett dubbelrum med bubelbad men det kändes ej bra fläckar på fotöljerna dålig luft och litet bubel bad vi skulle nog ej rymmas i det båda två !Så for vi till nordkalotten mycket mycket mysigt men ganska dyrt !
Tack för alla tips! De ska jag defintivt spara!