• kassandra

Norrlands tråden !!

hejsan alla norrlandsbrudar här hoppas jag att vi kan träffas och prata om bröllop och planer mm.

• Svar på tråden Norrlands tråden !!
  • hannapanna2008

Vi hade psalm 201 - "En vänlig grönskas" och Psalm 231 - "Oändlig nåd" (Svenska versionen av Amazing Grace) plus två solosånger "I swear" och "Kärleken förde oss samman".

• kassandra

hejsan hannapanna2008 såg er annons i tidningen så fina ni var !Som första psalm ska vi ha Till man och kvinna gjorde han,andra Guds kärlek är som stranden och solo blir en låt med sonja A mins ej vad den hete. Ingångs marsch F mendelssohn och utgångs sång blir annies song .Så nu tror jag att jag måste leta noter någon som har till salu ??

• lillamaa

någon som vet vart man kan ta snygga secret box foton? gärna i närheten av kalix/luleå

• EhjärtarE

Som jag förstår det hänger det mest redan gifta människor här och eftersom jag ska gifta mig i Luleå nästa sommar tänkte jag ta tillfället i akt och fråga lite frågor. Jag vill helt enkelt att ni berättar:
    Var ni gifte er
    Var ni tog bröllopskorten
    Var ni hade festen
    Var ni gjorde frisyr/smink
    Var ni köpte brudbuketten
    Var ni köpte klänning
    Var ni hyrde/köpte brudgumskläder
    Var ni köpte tårtan
    Var ni beställde catering om ni hade sådan

Och så vad ni tyckte om det såklart, för och nackdelar?

Ni behöver självklart inte svara på alla frågor, bara om ni har några tips om något ni tyckte var riktigt bra eller riktigt dåligt...
    Tack! Det skulle vara till stor hjälp!

• Vicka81

Var ni gifte er: Nederluleå kyrka
    Var ni tog bröllopskorten: min svåger + hans svåger som är jätteduktiga hobbyfotografer
    Var ni hade festen: rutiks bygdegård
    Var ni gjorde frisyr/smink: frisyrateljen, boden. SUPERNÖJD!!!
    Var ni köpte brudbuketten: buketten,Boden (jättebra priser!)
    Var ni köpte klänning: beställt från kina
    Var ni hyrde/köpte brudgumskläder: dressman
    Var ni köpte tårtan: bakade själv (gör bröllopstårtor -och andra tårtor - på beställning)
    Var ni beställde catering om ni hade sådan: mxm-entertainment. rekommenderas INTE! Hade buffé och all mat räckte inte till alla, osmidigt och klantigt bemötande... det var gott men oprofessionellt! Fick inga kvitton och en massa tjafs i eftrehand (ringde tex 2 timmar innan vigseln till MIG och började tjafsa om att ha ontant betalning diret. På en lördag!!)som man gärna är utan...

• EhjärtarE

Vi funderar på rutviks bygdegård också, men vi får se...
    Jag vet att du bakar tårtor, de är JÄTTEFINA! Appropå det har jag en liten fråga; Gör du glutenfria tårtor? Har aldrig hört talas om det cateringföretaget, men då ska jag hålla mig borta från dem.

Jag kanske inte uttyckte mig så tydligt, men frågan var VAR ni tog bröllopskorten, för vi har en kompis som är jätteduktig fotograf, så fotograf behöver vi ingen, men jag behöver tips på fina platser där man kan ta kort...

• Daa

Var ni gifte er:Nederluleå kyrka
    Var ni tog bröllopskorten:Hermelinsparken (Lulebild), kyrkbyn i Gammelstad (kompis som tog fina och roliga bilder bland kyrkstugorna)
    Var ni hade festen: Rutviks bygdegård (passade oss perfekt)
    Var ni gjorde frisyr/smink: frisyr på look (fin, men kunde varit mer "stabil") make up på make up store (jättenöjd)
    Var ni köpte brudbuketten: den gjorde mamma, som jobbar på Bryggmans, Piteå
    Var ni köpte klänning: Cinderella, Piteå
    Var ni hyrde/köpte brudgumskläder: också på Cinderella (de ställde till det lite för brudgummen, men fixade och kompenserade)
    Var ni köpte tårtan: hos en pensionär som har som hobby att fixa tårtor till olika tillställningar (Jättenöjda)
    Var ni beställde catering om ni hade sådan: Ett par bekanta som har ett cateringföretag (mkt nöjda med maten, men det går nog att komma billigare undan)

På det hela taget hade vi en perfekt dag. Vet inte om det berodde på ovanstående eller om vi bara var så glada, men ändå...

• hannapanna2008
    lillamaa skrev 2008-08-18 12:18:51 följande:
    någon som vet vart man kan ta snygga secret box foton? gärna i närheten av kalix/luleå
    Jag tog hos en som heter Maria, www.photobymaria.com, jag är så otroligt nöjd!!! Det var bland det roligaste jag har gjort någonsin, förutom hela bröllopsdagen såklart
  • lillamaa

hannapanna: vad kostade det och vad ingick i priset? :D

Svar på tråden Norrlands tråden !!