Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Ännu en tur med barnkarusellen

Oj, nu känner jag mig nästan som en superhjälte som lyckades åka över 4 timmar med två barn utan gråt och tandagnisslan! Och bara en omgång av Lassemajas detektivbyrå samt Pippi fyller år. Sen blev det radio. Men blev lite matt när vi precis åkte ut på E4 igen efter att ha ätit på Mcdonalds (moster är snäll) norr om Sthlm, och de frågade när vi skulle stanna och fika. Men vi hojtade till så fort vi såg en traktor/grävskopa/häst/vattentorn eller körde om lastbilar, så det hände ju något hela tiden. På vägen från Kolmården och Sthlm så sov de nästan hela vägen så då gick det ju ännu smidigare.

• nennesjuttioåtta

AM
    jag har inboxat dig!

Vi obefruktade kanske kan ha en fertilitetsdejt och tillbedja bidrottningen, med lite rökelse, napphalsband, mässa mantrat "Lilla snigel" och äta en sallad på jättenattljus, bisolvon och röd grape! *kanonkul*

• nennesjuttioåtta

Självklart med den mytomspunna burken på en piedestal i mitten!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2008-09-15 13:04:23 följande:
    nenne - säg bara till! Jag är anträffbar och kan dansa lite måndans ... förresten fullmåne just nu så nu dras den där jäkla tanten nedåt av bara den kraften...får alltid mens runt fullmåne.
    aouuummmmmm
    Ska du ha mens nu? Känns det som på G? Ska du börja med sprutorna nu då, eller? Ska kolla om jag kan ta tåget ner någon dag, så kan vi passa på när du har lunch?

Boragon har jag slutat med. Sista mensen var helskum, otroligt mycket koagulerat (sorry!) och höll på en evighet. Vet inte om det var en kombi med Pergon men.. Och nu är burken slut så då orkade jag inte köpa någon ny. Kanske dumt, jag tröttnar ju så fort så det hinner inte börja verka!

Välkommen tillbaka från Frankrike!!!!!!!
  • nennesjuttioåtta
    Izzie skrev 2008-09-15 13:06:39 följande:
    Nenne -
    *high five*
  • nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2008-09-15 13:14:52 följande:

Nenne: kom i håg att gnugga burken ...
    JAA, just det! det allra viktigaste! Var gnuggade du?
  • nennesjuttioåtta

Fasen vad jag är lat! Borde göra allt möjligt och allra helst ta cykeln till simhallen och beta av mitt klippkort där. Jag är som en jäst vetedeg och det känns inget bra.

• nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2008-09-15 13:16:49 följande:

JAg tycker det är väldigt märkligt att man både äter Borago (är det i tablettform?) för att få barn och sedan smörjer in barnet med Boragokräm för att få bort mjölkskorven ... Vilket undermedel!?
    För egen del tror jag att det gör mer verkan på mjölkskorven...
  • nennesjuttioåtta

hahah! Ja, familjeliv är både fascinerande och skrämmande!!!!!

Lappis
    Hur fungerar den där tempkurvan egentligen? Ska du till akun den här veckan också? Hoppas att du slipper börja med sprutorna... *kram*

Själv är jag mitt emellan ÄL och mens och det är så himla tråkigt! Vet ju att oavsett vad jag känner än så länge så kan det inte bero på någon graviditet men ändå har tankarna börjat snurra igen. Fast jag känner ju ingenting (kanske lite i tuttarna, men det är ju standard varje månad) så det kanske ska tolkas positivt det med. Dum i huvet nå jävulskt. MEN! Jag tror det är 3 veckor kvar innan vi åker till NY så jag har ju det att se fram emot. Sweetie, jag har tänkt maila dig men kommer aldrig till skott, bara du inte tror att jag glömt bort dig!

• nennesjuttioåtta

Hur klarade du av att tänka på annat i så många dagar, AM? En eloge!!! förstår PRECIS Lapinette för jag vill inte ha de där tankarna men någon gång varje dag (och oftare ju mer BIMdnärmar sig) så går den där loopen med kanske om och i så fall så jäklar och iih och hur jag ska berätta för er, maken, hela världen (jag vet ju vad det kostar att trycka upp storformat och sätta upp dem i busskurerna ) men sen vet man att nej det blir inte nu heller jag vet ju det men om det ändå är kan jag säga att jag kände det på mig hela tiden pucko.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen