Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Ännu en tur med barnkarusellen

Jag ska bli stucken på fredag igen. Ser inte fram emot nålarna där punkterna för njurarna sitter för de gör alltid helvetiskt ont så man mår illa. Maken har tiden efter mig!

Oki, men hur vet du att tempen visar mens på onsdag, är det 14 dagar med förhöjd temp som du kollar efter? Ni har inte kommit fram till varför den hoppade förra veckan?

• nennesjuttioåtta

Sist fick jag en näsduk mellan brösten med en lugnande olja. Den plockade hon tydligen inte bort, upptäckte maken, för den stack upp i urringningen som en sån där äcklig näsduk gamla människor har och jag som hade varit och käkat på stan (själv på ett sånt där mattorg a la Kungshallen), handlat och trott att jag var fin.

• nennesjuttioåtta

*springer och kollar potatisen* Idag blir det sill! GOTT!! Sen m å s t e jag cykla och simma. Sparka mig där bak!

Ett annat dilemma. I fredags ringde det en tjej från en uthyrningsfirma och frågade om jag var intresserad av en 50% tjänst några mil härifrån, med mycket mindre i lön än jag hade innan. Jag sa att allt är förhandlingsbart men det känns lite trist att gå ner i lön ju mer jag jobbar. När jag bytte jobb sist fick jag iofs någon hundring mer men en vecka mindre i semester och provisionen borträknad, så där gick jag ju också back (iofs en annan typ av tjänst men ändå). Hur hade ni gjort? Det är ju ett jobb men 50% är inte mycket och det är inte långt från vad jag får i a-kassa efter skatt. Känner mig som en bortskämd latmask och det vill jag inte vara!

• nennesjuttioåtta

Förtydligande, tjänsten är inte min än utan hon undrade om jag var intresserad så att de skulle kunna få träffa mig.

• nennesjuttioåtta

AM
    Rätt bra om det blir tvärtom då du tänker det värsta. jag är ju obotlig optimist och tror alltid att det ordnar sig, men nu verkar det hopplöst och omöjligt att det verkligen plötsligt skulle hända.

Den här veckan borde det bli budgivning på Huset också - jag kanske ska byta strategi och sluta hoppas och börja gråta över förlusten redan nu? Kanske allt faller på plats samtidigt? Maken byter jobb och flyttar hem (det är ju redan klart), vi köper ett hus, jag får ett jobb och blir på tjocken. Sen drar vi till New York och har all anledning att bara gå runt och fira.

• nennesjuttioåtta

tack, AM och BS! Jag har ju självklart tänkt ta det om jag får det men det känns ju som ett steg bakåt eftersom jag ska göra samma sak som sist men med lite mer ansvar, om jag fattat det rätt.

• nennesjuttioåtta

oj, jag har haft nästan alla möjliga men olika gånger. Just nu ömma bröstvårtor och bröst. Det är också olika - ibland har jag fått det jättelångt innan (om nu) eller bara någon dag före mens. Fan vad enkelt om man altid hade samma menssymptom så att man upptäckte att något inte var som vanligt?!?!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen