• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • ingenjörsbruden
    MulleNuh skrev 2008-10-07 16:08:08 följande:
    Mmm ok.. Ja då är det kanske lite tidigt att känna nåt än! Känns märkligt att sitta och prata med er som VERKLIGEN vill vara gravida när jag själv inte vill.. Lite klyvet.
    Det är med skräckblandad förtjusning som iallfall jag vill vara gravid!
  • MulleNuh

klart det finns hopp!!

Ja men jag vill samtidigt inte lägga undan mitt kära ägg!! Jag är RÄDD!

ingenjörsbruden skrev 2008-10-07 17:09:04 följande:
    Då finns det kanske hopp för en annan!! Har fått "stämpeln" PCO-S.....men mkt lätta symptomer (cystor på äggstockarna) så det "borde" inte vara några problem för oss.....får väl återkomma när vi verkligen försökt! Det där med orgasmer....ja det kan vara svårt... hade typ bara upplevt 2 orgasmer innan jag träffade min blivande man......men han är helt fantastisk, dels i sig själv o dels i att han verkligen ger mig 100% o sätter mina behov i första hand o så får han mig att slappna av helt!! En bidragande orsak är också att jag TAR mina behov i första hand.....o sen bidrar det väl att jag är en kåt slyna osså! *asg* Nä men skämt o sido..... MulleNhu...håller med dig....behöver avvänjas fr leksakerna ibland....men det är för att de är hjälpmedel o helt strålande när man är lite trött men ändå sugen....hjälper en bra på traven! Följdaktligen så kan man bli lite bekväm...som jag....o då åker leksakerna fram varje gång! Men de bästa orgasmerna är de leksaksfria....mina blir mkt starkare! Mitt rekord är 6 orgasmer på en lekstund!! Man får kämpa lite!! Snittet brukar vara 2-3...
  • chamor
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-07 17:09:04 följande:
    Då finns det kanske hopp för en annan!! Har fått "stämpeln" PCO-S.....men mkt lätta symptomer (cystor på äggstockarna) så det "borde" inte vara några problem för oss.....får väl återkomma när vi verkligen försökt! Det där med orgasmer....ja det kan vara svårt... hade typ bara upplevt 2 orgasmer innan jag träffade min blivande man......men han är helt fantastisk, dels i sig själv o dels i att han verkligen ger mig 100% o sätter mina behov i första hand o så får han mig att slappna av helt!! En bidragande orsak är också att jag TAR mina behov i första hand.....o sen bidrar det väl att jag är en kåt slyna osså! *asg* Nä men skämt o sido..... MulleNhu...håller med dig....behöver avvänjas fr leksakerna ibland....men det är för att de är hjälpmedel o helt strålande när man är lite trött men ändå sugen....hjälper en bra på traven! Följdaktligen så kan man bli lite bekväm...som jag....o då åker leksakerna fram varje gång! Men de bästa orgasmerna är de leksaksfria....mina blir mkt starkare! Mitt rekord är 6 orgasmer på en lekstund!! Man får kämpa lite!! Snittet brukar vara 2-3...
    O käre tid.. Att du lyckas med det...
  • salkert
    Ankan80 skrev 2008-10-07 15:47:44 följande:
    När känner man eg. av de första symtomen?Är det kring BIM? Efter, före??
    Jag kände mina symtom ungefär 2 veckor efter bim och plus. :)
  • MLHM

Får jag oxå vara med?

Vi gifter oss i maj-09 & jobbar flitigt i "bebisverkstaden". Jag har 3 barn sedan tidigare, men min blivande man har inga. Eftersom jag är 35 år kan det ta lite längre tid att bli gravid, så vi bestämde oss för att börja redan innan bröllopet. Funderar på fördelar/nackdelar med att ev vara gravid när vi gifter oss... Men eftersom spiralen redan är utplockad, så är det kanske lite sent att tänka på det nu?! Det blir som det blir!

• Tit

Har inte hunnit vara på tråden på några dagar -men vilka samtal ni har!! Härligt tjejer! Inte har jag sett de sakerna i hyllorna på apoteket, men det är kanske inte meningen heller att man ska. Men vilka priser...
    Vi var faktiskt och tog tillfället i akt och "shoppade" lite på vår bröllopsresa. Valde lite billigare eftersom vi inte visste vad vi tyckte. Men att jag gillade det, visste jag väldigt tydligt efter ca 20sek (rekord) Tyvärr höll den bara en vecka. (leksaken alltså, inte orgasmen) -så lite dyrare kanske betalar sig.

• Tit
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-07 17:10:49 följande:
    Det är med skräckblandad förtjusning som iallfall jag vill vara gravid!
    Ja, huja. Förra gången var det inte planerat och jag tyckte det var rätt skönt att "slippa vara med och bestämma". Men eftersom jag väldigt snabbt blev helt ensamstående och var ganska ung så var det ju också jobbigt. Är lite nervös denna gången. Det är ju otroligt stort att få barn. Man kan ju glömma "egen tid" de närmsta tre åren. Men det är väl lite lättare när man är två och verkligen önskar det Jag längtar också så mina bröst verkligen smärtar när jag ser en bebis, jag vill bara hålla och amma igen!!
  • Ankan80

I natt drömde jag att jag var gravid!
    Sanndröm? hehe

• MulleNuh

Kanske en 6-månaders bebis som är i en kinkigperiod skulle vara nåt?!

Tit skrev 2008-10-07 22:55:39 följande:
    Ja, huja. Förra gången var det inte planerat och jag tyckte det var rätt skönt att "slippa vara med och bestämma". Men eftersom jag väldigt snabbt blev helt ensamstående och var ganska ung så var det ju också jobbigt. Är lite nervös denna gången. Det är ju otroligt stort att få barn. Man kan ju glömma "egen tid" de närmsta tre åren. Men det är väl lite lättare när man är två och verkligen önskar det Jag längtar också så mina bröst verkligen smärtar när jag ser en bebis, jag vill bara hålla och amma igen!!
  • chamor

Usch jag är inne för mycket i den här tråden.. Börjar också bli lite sugen ju :P

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3