• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • ingenjörsbruden
    ugla skrev 2008-10-09 15:28:24 följande:
    Tur att vårt bröllop var den 20 sep för nu hade ja aldrig kommit i klänningen är nu i vecka 13 o magen putar rejält.
    Va härligt!!!O GRATTIS!!

Chamor: mulatt-tvillingar...... Din man lär blir väldigt förvånad vid förlossningen!!
    Men varför vill så många ha tvillingar???!!?! Jag tänker bara...tvillingar=dubbelt jobb, svårt att hinna med osv o inte får du extra hjälp från kommunen...knappt man får det ens om man får trillingar......

....vart barn ska ha sin tid, tycker jag!!
  • chamor

Jag har velat det sen jag var liten så jag vet inte riktigt varför. Bara alltid stått högst på min priolista Tvillingar ser jag som dubbelt så intensivt men också halvera tiden med små barn Då tvättar åt två lika snabbt som åt en. Ammars båda samtidigt, matar med en sked i vardera hand Effektivisera så man kan ha fler barn men under kortare tid helt enkelt.. Haha.. Plus att de har alltid varandra.. Sen är de ju sött med två kopior

• chamor

Men så klart ska barnen få massa egen tid också men det tycker ja man ska se om en rättighet för alla barn

• Ankan80

Instämmer med Chamor. Samma tankar här

• passionsblomman
    chamor skrev 2008-10-09 14:20:48 följande:
    Passionsblomman.. Usch lider med er! Stora kramar.. Men ni har iaf en gobit
    Ja, det har vi verkligen!!! Han är den allra finaste pojke man kan tänka sig, och när han säger "jag ääälskar dig Mamma!"
    Då sväller hjärtat och svämmar över....
  • Ragnelutta

ninnispinnis: Det är ju inte så väldans stor skillnad på 12 månader och 15 månader emellan . dessutom tvivlar jag på att jag har sådan tur att jag blir gravid pronto! Får ju inte glömma bort de 9 låååånga månaderna.

• Ragnelutta

Att man skaffar en till tätt inpå är ju positivt beträffande "tid för barnet", då det innebär att jag kan vara hemma med min förste ett år till istället för att han börjar på dagis. Visst tar nya bebben tid men den sover ju hyfsat efter några månader.

• lanovia 08
    passionsblomman skrev 2008-10-09 12:50:02 följande:
    :"Att inte NI skaffar en till då? Tycker ni inte att NN borde ha ett syskon?""Nej, men du borde ha en käftsmäll" har jag lust att svara då.
    Jag hjälper också gärna till att puckla på idioterna!
    Vi är bara inne på 5 försöket så vi har inget att klaga på ännu. Men gud så less jag är på att alla skall kommentera att vi är i aboslut rätt stadium för att skaffa barn. TILL OCH MED min MASSÖR (som jag verkligen inte har något personlig kontakt med) lyckades fråga om vi satsade på barn nu när vi gift oss.
    Va f-n om inte jag vill att hela världen skall veta att vi håller på och försöker???!!!

Vad gäller tvillingar så brukar det hoppa över en generation. SEdan är det lite olika läror som jag har hört vad gäller om det är både mamman och pappans sida eller bara pappans.
    För vår del spelar det ingen roll. Både jag och mannen har tvillingar i släkten. Min pappa är det och hans moster och morbror. Så det känns ju som att vi har alla odds att få tvillingar.
  • Ankan80

Tyvärr är det väl så att automatiskt när man säger att man gift sig så frågar man om när det blir barn.
    Det är väl samma när man säger att man förlovat sig. När blir det då giftermål. Etc...

Dumt är det iaf!

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3