• EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • MonKuT

Hejsan på er!

Jag gifter mig i februari. Så det känns som det är rätt snart. Men jag har ännu inte blivit stressade eller nervöst. Det enda som inte är klart är.... grejer som hör till festen, mest praktiska detaljer typ utsmyckning på borden, festprogrammen, etc. Dock är det inte helt klart med hur vi göra med vigselprogrammet... Men jag känner mig inte så stressad. Känns bra och inte vara stressad...

• Jörgens fru

MonKuT - vad skönt att ha nerverna under kontroll. Jag kommer säkert vara helt omöjlig att ha och göra med dom sista dagarna, kontrollfreak som jag är

EhjärtarE - ok, förstår att det kan kännas "surt/jobbigt" att åka dit endast för servetterna, men med tanke på vad priset ligger på just nu, och vad andra servetter kostar, så tror jag att ordinarie pris på dom där servetterna kommer ligga mellan 40-50 kr, så det finns ganska mycket pengar att spara.

• Jörgens fru

Jag har idag fyndat finkläder till lilleman! Det enda som saknas är lackskor (som jag just nu budar på på tradera) och en lila slips.

Hittade svarta byxor på Åhléns för 49.50:- Som hittat!
    Och ett set med Skjorta, väst och fluga (som inte kommer att användas om vi hittar en lila slips, annars får den duga) för 149:-

Jag har sagt det tidigare, och jag säger det igen, jag är HELNÖJD!

Var bara lite knepigt att tänka 8 månader frammåt i tiden gällande stl (vilket lyxbekymmer!) Han ligger på 98 (på gränsen i vissa fall) men mest på 98/104. Så jag tog 110 på skortan och västen och 104 på byxorna (där har han alltid varit mindre)
    Tänkte han kunde få ha det på julafton nu så ser man hur långt borta det är, samt att man får mer användning av det än en gång.

• EhjärtarE

Tack Jörgens fru för tipset! Vi var på maxi i lördags och köpte röda servetter. De kostade 25 kr för 10 st. Ordinarie pris var 55 kr! Det finns fortfarande några kvar om det är någon mer som vill fynda...

• Jörgens fru
    EhjärtarE skrev 2008-11-24 21:31:21 följande:
    Tack Jörgens fru för tipset! Vi var på maxi i lördags och köpte röda servetter. De kostade 25 kr för 10 st. Ordinarie pris var 55 kr! Det finns fortfarande några kvar om det är någon mer som vill fynda...
    Precis sådana köpte jag också. Svagt rutiga i mönstret och med linnekänsla. 10 st för 25 kr! Ett rent kap!
  • Jörgens fru

Här var det lugnt!

Önskar er en trevlig första advent!

• Jörgens fru

Just ja, i morgon hämtar vi ut ringarna!! Sååå nervöst! Hoppas vi blir nöjda och att guldsmeden förstod hur vi ville ha det. Spännande!

• Vi2iJuli

Jörgens fru: Åååh så fuskigt!! Men ändå spännande. :)

Här ligger det mesta i stiltje. :)
    Fick för några veckor sen reda på att budgeten höjts från 20 till 50.000 så nu har vi liiite mer att röra oss med.
    Klänningen ska måttas nu kring jul sen skickas in för beställning, ringar ska provas ut å hårdelen ska också avklaras.
    Sminkningen fick jag för halva priset, en kompis kompis jobbar på Make Up Store så hon skulle sminka mig "svart" på dagen B. :)
    Blomdelen är så gott som avklarad det med. :) Inbjudningskorten ska jag fila det sista på, sen skickas dom iväg efter nyår. :)

• Jörgens fru

Jag behöver er hjälp. Inbjudningskorten måste vara färdiga till jul, då det är då vi ska släppa "bomben"

Men jag får inte till formuleringen! Kan ni hjälpa mig???

Har fått ihop det "gamla vanliga" om vigsel mellan X och X i Nederluleå kyrka, men där jag har fastnat är....

samt att därefter intaga bröllopsmiddag
    i Luleå Hembygdsgilles gillestuga

Vet inte om det låter konstigt? Eller ska man skriva på/vid/i Luleå hembygdsgilles gillestuga, eller bara skriva gillestuga, eller bara luleå hembygdsgille??

Jag har fått totalt hjärnsläpp, kommer verkligen inte vidare

• Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-12-01 23:03:18 följande:

Jag behöver er hjälp. Inbjudningskorten måste vara färdiga till jul, då det är då vi ska släppa "bomben"Men jag får inte till formuleringen! Kan ni hjälpa mig???Har fått ihop det "gamla vanliga" om vigsel mellan X och X i Nederluleå kyrka, men där jag har fastnat är....samt att därefter intaga bröllopsmiddag i Luleå Hembygdsgilles gillestugaVet inte om det låter konstigt? Eller ska man skriva på/vid/i Luleå hembygdsgilles gillestuga, eller bara skriva gillestuga, eller bara luleå hembygdsgille??Jag har fått totalt hjärnsläpp, kommer verkligen inte vidare
    Vi har skrivit "för att därefter intaga middag på Rutviks Bygdegård".
Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?