• EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • LillemorL

jag tror han räknade på 100 personer då han räknade ut priset:)

• Jörgens fru

Ok, det förklarar saken. Vi kommer vara 40-50 st

• LillemorL

jess, där har vi förklaringen:) nu har vi beställt vigselringen så den borde komma i veckan!! spännande:)!

• Vi2iJuli
    LillemorL skrev 2008-12-08 16:50:37 följande:
    jess, där har vi förklaringen:) nu har vi beställt vigselringen så den borde komma i veckan!! spännande:)!
    Vilken blev det?
  • LillemorL

det blev den jag har i galleriet:) har provat den i affär och den var superfin! men vi bestllde den från internet då priset är sjukt mycket billgiare där, skiljer nästan 3000 kr!

• LillemorL

nu brudar har ringen kommit, och jag är såå nöjd, synd bara att det är hela 6 månader tills den får sitta på mitt finger:)

• Vi2iJuli
    LillemorL skrev 2008-12-12 19:17:30 följande:
    nu brudar har ringen kommit, och jag är såå nöjd, synd bara att det är hela 6 månader tills den får sitta på mitt finger:)
    ÅÅÅÅH! Så fuskigt!
    Den jag spanat in blev billigare än jag hoppats på.
    Vill ha den NU men gubben tycker det är aaaaaaaalldeles för tidigt med den.
  • Jörgens fru

Åh! Vad roligt att du blev nöjd!

Jag får verkligen anstränga mig varje dag för att låta bli ringen. Vill prova den varje dag! Men men, om drygt 2 veckor åker förlovningsringen på, så då har jag iaf något på fingret!

Vi2iJuli- Klart ni kan beställa ringen nu! Är ganska "skönt" att göra bort endel poster i förväg och inte spara allt till sist.

• totte38

hej brudar.

FRÅGA: Har ni någon bekant som är duktig på att sjunga och kan tänka sig att sjunga solo i kyrkan på vår stora dag den 8/8-09? Har kollat runt lite och snubben jag hörde talas om ville ha 1500kr (för EN eller två låtar, tycker det är för mycket!)

Sen någon som vet bra pris på håruppsättningen? Jag bor i Umeå så jag har inte så mkt möjlighet att rusa runt i Lule å kolla...
    Attityd, har jag hört ska ha rinmliga priser här i ume, borde väl va ungefär samma i deras lulebutik, ngn som vet??

Sen naglar, vad kostar sånt, vet ni? Måste ha lösnaglar för mina är så fula...

• MulleNuh

Musik fick jag tips att ringa musikhögskolan!!

Jag var in på Attityd. Om jag inte minns fel så skulle dom ha 2500:- för uppsättning oavsett vad det var! Det tyckte jag var skumt.

totte38 skrev 2008-12-17 18:20:29 följande:
    hej brudar.FRÅGA: Har ni någon bekant som är duktig på att sjunga och kan tänka sig att sjunga solo i kyrkan på vår stora dag den 8/8-09? Har kollat runt lite och snubben jag hörde talas om ville ha 1500kr (för EN eller två låtar, tycker det är för mycket!)Sen någon som vet bra pris på håruppsättningen? Jag bor i Umeå så jag har inte så mkt möjlighet att rusa runt i Lule å kolla...Attityd, har jag hört ska ha rinmliga priser här i ume, borde väl va ungefär samma i deras lulebutik, ngn som vet??Sen naglar, vad kostar sånt, vet ni? Måste ha lösnaglar för mina är så fula...
  • totte38

oj kostar det så mkt som2500kr överallt??Jag tycker det är för mkt. kring 1500 hade räckt. sen tillkommer väl kostnaden för löshår....oj oj oj kanske ska man köpa en fin peruk istället!??

• MulleNuh

ja jag tyckte det var helt galet att dom tog så.. Ok en uppsättning som tar tid. För det är knepigt att göra uppsättning. (jag har jobbat som frisör)
    Men att ta samma pris oavsett vad man gör är fel. Jag tycker timpenning är ok. Typ 700:-/tim.

totte38 skrev 2008-12-17 18:51:20 följande:
    oj kostar det så mkt som2500kr överallt??Jag tycker det är för mkt. kring 1500 hade räckt. sen tillkommer väl kostnaden för löshår....oj oj oj kanske ska man köpa en fin peruk istället!??
  • Jörgens fru

Igår satt vi och gjorde inbjudningskorten klara, på julafton smäller bomben!

• EhjärtarE

Oj så spännande! Vi har bestämt hur våra inbjudningskort ska se ut nu i alla fall och köpt allt material. Men det blir nog inte förrän efter jul vi gör dem. Annars står det still i planerandet här. Det är jul för hela slanten!

Hur går det för er?

• Jörgens fru

hoppar över till den andra...

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?