• EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • Vi2iJuli
    MulleNuh skrev 2008-12-02 20:28:34 följande:
    ok tjejer!! FInns det nåt fint ställe, kanske utomhus MEN som har tillgång till inomhus om det skulle regna?!?!? Gärna isamband med någon bra festlokal!
    www.ebbenjarka.se
  • Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-12-02 14:33:06 följande:

ok, men ska man skriva PÅ Luleå hembygds gillestuga, eller I Luleå hembygds gillestuga?Fy bubblan så bra ringen blev! Är SÅ nöjd!
    I Luleå Hmebygdsgille tycker jag passar bättre.
  • emw

Här har ni en till som planerar bröllop i Luleå. Verkar bli skärgårdsbröllop för oss. Enkelt men mysigt! Dock lite fler gäster än vi trodde, om alla kan komma vill säga.

Liten fråga,
    När tycker ni man ska skicka ut inbjudan? ca 60 gäster bor på västkusten eller i Stockholm. Är det för tidigt att skicka ut så de får dem kring jul? Bröllopet är 4 juli.
    Vill ju helst att alla ska komma :)

• emw

Angående hembygdsgillet så serverade jag på ett bröllop där en gång. Vill bara göra er uppmärksamma på att köket är väldigt litet. Men behöver man inte värma/laga något där så är det en toppen-lokal!

Hade gärna varit där själv ifall vi inte hade så många gäster.

Mysigt och sådär härligt norrländskt med falurödfärg :) Ååå nu längtar jag "hem"

• Vi2iJuli
    emw skrev 2008-12-03 10:50:08 följande:
    Här har ni en till som planerar bröllop i Luleå. Verkar bli skärgårdsbröllop för oss. Enkelt men mysigt! Dock lite fler gäster än vi trodde, om alla kan komma vill säga.Liten fråga,När tycker ni man ska skicka ut inbjudan? ca 60 gäster bor på västkusten eller i Stockholm. Är det för tidigt att skicka ut så de får dem kring jul? Bröllopet är 4 juli.Vill ju helst att alla ska komma :)
    Hej!

Vi ska gifta oss den 25 Juli å ska skicka iväg inbjudningarna i Januari, början på Februari. :)
  • Anna  Henrik

och här finns jag! vi gifter oss 15 augusti i Råneå kyrka med efterföljande fest på Strömsundshemmet lite norr om Råneå.
    Vi tänker oss att festen ska vara i dagarna tre, det börjar på fredagen med middag+liten förfest, lördag är bröllopsdag och så avslutas det med brunch på söndag. Sängplatser finns det gott om på Strömsundshemmet så alla 70 gästerna skulle kunna sova över men vi tror att några åker hem på lördag.
    på det här viset kan man suga länge på karamellen....

• Jörgens fru

Vi har varit och kollat på hembygdsgilles lokal och vet om att köket är litet. Men vi ska ha catering, så det kommer inte att vara "vårat problem". Cateringfirman hade serverat där tidigare och hade redan en inarbetad metod som fungerade väl i det där köket.

• Vi2iJuli

Ni som ska ha catering, vilka har/ska ni anlita?
    Här funderas det mellan Kalaskulan, Lottas eller Xanadu.
    Nån som vet om nåt är bättre än det andra, godare mat etc?
    Undra om alla har personal man kan hyra för servering?
    Vi ska bara nått gästerna får stoppa i mun med välkomstdrinken, huvudrätt och sen bröllopstårta med kaffe.

• MulleNuh

ja ja då lämnar jag er i denna tråd då!!!

• Vi2iJuli
    MulleNuh skrev 2008-12-05 23:18:16 följande:
    ja ja då lämnar jag er i denna tråd då!!!
    Tråkigt!
    Men du ska ha mången tack! :)
Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?