• EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • Jörgens fru

Hej brudar! Nu är jag tillbaka efter en lååång vecka utan internet! Tänk så beroende man kan vara. Och inte att tala om abstinensen...
    Men nu är jag här!

Ser att ni har funderingar på blommor. Inte kunde jag tro att det var SÅ dyrt.
    Var själv in på enströms blommor och frågade, och fick till svar att bukettens pris får man på en "genomgång" som man bokar in och kostar 200-300 kr. Som dom sen drar av på bukettens pris. Alltså ett "fult" sätt att knyta till sig kunder.

Jag som kund vill ju givetvis veta vart jag kan få min bukett till ett så bra pris som möjligt, UTAN att boka en konsultation för en summa pengar. Fult tycker jag. Så för mig blir det nog inte enströms.

• Leeeloo

ja, här händer det inte så mycket spännande saker. =) För min del så är det faktiskt inte så mycket planerande just nu. Gifter mig ju i maj och har redan planerat ganska mycket. Allt ligger liksom på is. =)

• Vi2iJuli

Haha, jaa det var inte så mkt action härinne. :)

Här ligger det också lite på is, ganska mkt som är färdigplanerat redan.
    Hår, smink och klänning ska jag fixa snart.
    Maten å drycken tar jag nästa år på vårkanten. ;´-)

• EhjärtarE

Händer inte så väldigt mycket här heller, mer än att vi bokat kyrka och därmed också festlokal. Sen fick vi ett ungefärligt pris på maten häromdagen. 80 kr/pers för tre sorters kullskuret, potatisgratäng, sås, sallad, bröd och smör Så vi halverade vår matbudget. Sånt e kul!

• MulleNuh

Jag tänkte dra ut till Katrineholm o testa klänning! har hittat en supergullig tjej som har bra priser!!!

• Jörgens fru
    EhjärtarE skrev 2008-10-26 19:54:25 följande:
    Händer inte så väldigt mycket här heller, mer än att vi bokat kyrka och därmed också festlokal. Sen fick vi ett ungefärligt pris på maten häromdagen. 80 kr/pers för tre sorters kullskuret, potatisgratäng, sås, sallad, bröd och smör Så vi halverade vår matbudget. Sånt e kul!
    Får man fråga vad ni ska ha för mat samt vart ni kommer ta den ifrån, eller ska ni göra den själv?
  • MulleNuh

Kommer inte ihåg menyn i huvudet nu, men vi ska iaf ha en god 3-rätters. Vi ska ju ha vår fest/middag på Kaptensgården i gammelstaden. Jag har aldrig varit där, men vi ska upp till luleå nästa vecka så då får jag åka runt och titta på allt vi har bokat!
    Jörgens fru skrev 2008-10-26 21:53:52 följande:

Får man fråga vad ni ska ha för mat samt vart ni kommer ta den ifrån, eller ska ni göra den själv?
  • Leeeloo

vi kollade med Kaptensgården vi med. Men har bestämt oss för något annat. Dom verkade ha jättebra mat men det var lite för dyrt för oss.

• MulleNuh

Fast dom var ju billiga.. Iaf med maten! När alkoholen kom till så steg det genast lite mer än vi ville!

Leeeloo skrev 2008-10-27 18:34:01 följande:
    vi kollade med Kaptensgården vi med. Men har bestämt oss för något annat. Dom verkade ha jättebra mat men det var lite för dyrt för oss.
Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?