• EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-10-04 23:58:24 följande:

Har ni bestämt er för vart ni ska göra hår och make?
    Nää, inget bestämt än. :(
    Verkar som att alla kostar multum å sminkningen vet jag inte... MakeUpStore kanske?
    OM man inte hittar nån bekant eller bekants beakant som kan sånt. .)
  • Jörgens fru

En av mina väninnor är utbildad make up artist och gör grymma håruppsättningar, hon brukar göra brud make och hår, så hon ska göra mig också.

Och för det vill hon inte ha någonting, men brukligt är väl att man köper någon present som tack.
    Så bara där så sparar man en stor utgift! Det tackar vi för!

• MulleNuh

Jag kommer göra mitt hår och min make själv!

Har alltid sysslat med smink och är frisör.. Ska träna många månader innan på uppsättningen.

• Jörgens fru

Är det någon som ska ha en solist i kyrkan? Tips på vart man kan få tag på en?

• Jörgens fru

någon som har koll på när exakt den där nya brudbutiken ska öppna?

• LillemorL

jag har inte heller börjat kolla hår och smink, känns som att det blir dyrt var man än vänder sig=/

bra sida ang solist! min bror och hans kompis ska sjunga på vårt bröllop, gitarr och solosång, kommer inte att kunna hålla tårarna borta då:)

har tyvärr inte hört något datum då denna butik öppnar, borde vara snart:)

• ThePlupps

Står bara i oktober och jag väntar med stoooor spänning. Tyckte att flera av klänningarna på deras hemsida var fina!

Angående hår så har jag bara tittat lite grann, verkar skilja rätt mycket i pris, allt från 1500 upp till 3000:- Jag funderar på att sminka mig själv och låta en kompis göra naglar och sen betala för håruppsättningen.

Jag ska inte ha solist. Min m2b har en moster med ljuvlig röst, hon får äran att sjunga.

• EhjärtarE

Vilka tog 1500 då? Jag är snål

• totte38

hej.hoppar in här mitt i er konversation, har inte läst hela tråden...vilken bröllopsbutik?Ska det öppna en i Luleå???

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?