• EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • MulleNuh

haha jaa jag kommer nog inte ha min klänning hemma.. För det första så kommer jag prova sönder den och för det andra är jag VÄRLDENS sämsta att hålla vissa saker hemliga för min kille.. Vill inte riskera att jag visar den för honom,.

EhjärtarE skrev 2008-09-25 21:19:05 följande:
    Idag var jag på cinderella! Det var jätteroligt att prova klänningar! Fast jag tror att personalen tyckte jag var krånglig (vill inte ha pärlor eller broderier på klänningen). Vi var där en och en halv timma och tillslut hittade jag en som jag tyckte om. Den var såklart inte på rea, men kostade ändå bara 3600. Den fanns inte heller i min storlek, men det kunde de beställa hem (det är nog bara reaklänningarna de inte gör det med). Men jag måste fundera en stund, det var ju första gången jag var och provade Roligt var det i alla fall, nu vill jag prova meeer! Tänk när man har sin klänning hemma, då kan man prova hela tiden
  • EhjärtarE

Haha, min kille var med när jag provade, så det är lite kört, även om det inte blir någon av dem. Jag bryr mig faktiskt inte så mycket, även om jag kanske inte vill visa mig i den för honom, inte allt för ofta i alla fall Han vet ungefär vad det blir för klänning och jag vet exakt vad han ska ha på sig. Jag tror ändå inte att det blir samma sak när man står där på dagen.

• Jörgens fru

Här är det en till från Luleå!

Vi gifter oss 25 juli i nederluleå kyrka.

Brudklänningen är redan fixad. Köpte den på Cinderella i Piteå, kan varm rekomendera dom! Hittade den på rea så jag fick den för halva priset.
    Skorna var också rea, och dom var sjukt billiga.

Lokal är också fixad.

• LillemorL

hejsan=)! trevligt att hitta denna grupp, gifter mig på midsommar afton nästa år:) ser att det inte bara är jag som gillar att planera, vi har kyrka, lokal, catering, tårta, tärnor, bestman och ja, de mesta klart, ska snart börja beställa inbjudningskort:) kan bara ge positivt om cinderella, har köpt min klänning där (finns i galleriet), och jag är så nöjd:)

• Vi2iJuli

Åååh, jag vill också prova klänningar!!
    Får släpa mig till Pite snart!
    Men, finns det inte nått i Boden också?

Jörgens fru: Åååh, samma dag å ställe som vi! :) Vilken tid?

LillemorL: Hahaha, visst är det kul att man planerat så sjukt mkt redan!? Vad finns det kvar att planera sen kan man ju tycka!

• fruiaugusti09

ojoj, jo de e mycket att fixa. men det är kul samtigt.
    Tycker det är så svårt å fixa allt när vi fortfarande har våra bröllopsplaner hemligt;)
    Men kring jul ska vi komma ut me det så då kanske d går lite lättare me planering å dyl..

LillemorL: din klänning ser ut som min, va heter den?:)

ja måste kolla upp lite med mat å dyl. vart har ni tänkt ta eran mat ifrån? ska ni ha buffe lr servering?

• LillemorL

Fruiaugusti09: Klänningen heter Forever Young eller nått sånt tror jag:)! roligt om vi fastnat för samma:)!

Vi2ijuli: Vet inte om det finns någon i boden, du får söka runt på internet och se om du hittar någon butik där:) Däremot ska det öppna en butik nu i oktober i Luleå, på storgatan 8, kommer inte ihåg vad den hette men de är en butik som säljer brud och festklänningar iaf:)

Vi ska ta catering från Lottas Kök och vi ska ha förrrätt och varmrätt, sen ska Vicka81 här på bröllopstorget göra vår bröllopstårta:) var på hennes bröllop i sommar och ja, tårtan hon hade gjort till sitt eget bröllop var helt fantastisk:)

Vi ska ha vår efterfest i rutviks bygdegård och han på lottas kök tyckte att det var bättre att får maten serverad än att ha buffe, han tyckte det skulle bli för trångt att ha buffebord och så när man har ca 100 gäster, sen äre ju trevligare oxå om alla får maten samtidigt:)! kan rekomendera lottas från det vi har haft kontakt hittils, supertrevliga och vi har redan bestämt menyn utifrån de förslag som de gjorde, sen när det börjar närma sig komme vi att få provasmaka menyn och ge våra synpunkter på förändringar, sen kommer dem även att rekomendera viner och sånt:) Tänkte först att vi va tidigt ute med cateringen, men eftersom vårt bröllops sker på midsommarfton så kändes det lika att vara ute i go tid då det är en populär dag att gifta sig på:)

Är det någon annan som ska hålla till i rutvik?

• EhjärtarE

Det finns något ställe i boden, har aldrig varit där och vet inte vad det heter, men jag vet att det finns, det borde ju gå att googla.

Det finns ju redan ett ställe i Luleå, skräddarn, www.skraddarn.se/ men det kanske är det som ska flytta till storgatan???

• Vi2iJuli

LilemorL: Japp, Rutvik här med. :) Betalade bokningsvagiften för nån dag sen. :)

EhjärtaE: Jooo, det var det jag ville minnas men minns ej heller namnet på stället.

• LillemorL

jo den finns oxå skräddarn, men det är en helt ny:) ska kolla om jag hittar på internet vad affären hette så meddelar jag:)!

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?