• EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • Vi2iJuli

EhjärtaE: Hahaha, han har fel gubben din. Jag orkade läsa allt iaf! Ni planerar inte för mkt för så "få".. vi blir lika många ungefär vi också. Man gifter sig (förhoppningsvis!) bara EN gång i livet ändå.
    Jaha, ja men det är väl lite som här också.. mkt i huvdet, men inget som är klart som catering, inbjudningar etc.
    Kalaskulan (www.kalaskulan.se) ska vi ta iaf, det är nog ganska bestämt redan.
    Inbjudningarna, jaaa, papper å allt finns här hemma. Bara skrivare och att det är Jan/Feb -09 så.
    Var har ni tänkt ha "efterfesten"?

Leeeloo: Ooooh, jag tror dom vill ha 2200:-. Nånstans därikring! Då har man den Fre-Sön, porslin ingår (dom har ALLA glas.. whiskey, champange, cognac, ja you name it!), TVÅ kök jaa.. dom har allt!

• EhjärtarE

Vad bra att ni också planerat mycket. Men jag är lite orolig för att vi inte kommer ha något att göra sen... samtidigt vet jag ju att det är mycket som ska tittas på, provas och smakas och mycket fler saker att bestämma, så det blir nog bra

Om du med "efterfesten" menar festen så tänker vi ha den i kyrkan. Det är en ny kyrka med servering, kök och flera andra rum, så vi hoppas att det ska gå bra.

Är det förresten någon som varit på skräddarn? Vi gick dit en gång men det stod på dörren att de hade semesterstängt, va sur jag blev! Det kan man väl skriva på hemsidan? Jag vill prova brudklänningar!

• Leeeloo

Bygdegården i Rutvik var redan upp bokat helgen den 23 maj. =( Så där blev det inte i allafall. Jag har redan bokat en lokal som vi funderar på att vara i men jag kollar fortfarande runt p.g.a. att vi inte är säkra på om vi vill vara där eller inte.

• ThePlupps

Imorrn ska jag till Piteå och prova brudklänningar, nån som varit där än? Har hört att de ska vara bra där... Hur är skräddaren nån som vet?

• Vi2iJuli
    ThePlupps skrev 2008-09-22 21:57:47 följande:
    Imorrn ska jag till Piteå och prova brudklänningar, nån som varit där än? Har hört att de ska vara bra där... Hur är skräddaren nån som vet?
    Japp! Skulle dit på Onsdag men sonen har fått svinkoppor så vi får gott stanna hemma. :)
    Men dom har halva priset på klänningar nu eftersom dom ska byta lokal.
  • EhjärtarE

Är det sant? Halva priset? Då bara måste jag åka dit

• ThePlupps

Oj, det lät ju bra... hoppas jag hittar nånting då!

• EhjärtarE
    ThePlupps skrev 2008-09-23 07:15:30 följande:
    Oj, det lät ju bra... hoppas jag hittar nånting då!
    Hur gick det? Hittade du något? Var det rabatt? Fanns det mycket? Var personalen trevlig? Var det mycket folk?

Hihi, jag funderar på att åka dit på torsdag, så jag är lite nyfiken
  • Vi2iJuli
    EhjärtarE skrev 2008-09-23 16:48:40 följande:
    Hur gick det? Hittade du något? Var det rabatt? Fanns det mycket? Var personalen trevlig? Var det mycket folk? Hihi, jag funderar på att åka dit på torsdag, så jag är lite nyfiken
    Kan säga redan nu att personalen är GRYMT trevlig!
    Iaf i telefon!
    Skulle åkt dit imorrn som sagt, hade bokat tid, men eftersom sonen åkt på svinkoppor fick vi gott stanna hemma!
    Inga problem att avboka, skit trevlig kvinna på andra sidan luren! :)
    En kompis var dit å provade (och köpte ) klänning förra veckan. Hon var MER än nöjd med sitt besök. .)
  • ThePlupps

Jo jag var där idag och provade en massa klänningar. Hon som jobbade var jättetrevlig och tillmötesgående. Det fanns klänningar för 1000 kr och uppåt. Jag hittade väl typ 2 som var ok men jag ville inte köpa för det var ju de första jag provade. Mao var ingen kanon för då hade jag antagligen slagit till. Det enda jag reagerade på var att många av klänningarna var trasiga eller smutsiga, många med sminkfläckar. Det kändes lite tråkigt att behöva köpa en sån... Vet iofs inte om hon kemtvättar innan eller drar ner priset på dem, det kan jag inte uttala mig om. Nya kollektioner var på väg in så det blir nog en sväng ner framöver.

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?