• EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • EhjärtarE

Oj, så roligt, då har man en till butik att besöka

• fruiaugusti09

jo vi ska oxå vara i rutvik:)
    verkar vara ett hemkt populärt stället. har jobbat där på några bröllop åt kalaskulan å ja gillar stället!:)

hur många gäster har ni alla räknat med?

Kollade lite på lottas kök, verkar va bra där:)
    ja måste bara räkna ihop hur mkt folk å så det blir osv...

• fruiaugusti09

aha, nu ser ja att du lillemorL ska ha ca 100 gäster. vad har ni räknat att maten kostar då?:)

• LillemorL

fruiaugusti09: Jo den är väldigt fin den lokalen:)! Vi har ca 111 stycken på gästlisatan nu, men vi räknar med att alla inte kan komma då många av våra vänner och endel släktingar bor i södrasvergige där de pluggar!

Vi fick ett jättebra prisförslag av lottaskök då vi valt att ta kuvertavgift istället för presenter, så för 245 kr/ person kommer vi att få förrätt och varmrätt och i detta pris ingår även kostnad för serveringspersonal!:) tyckte det var jättebra pris! Vi tog då den mer exlusiva menyn, han gav två förslag där menyerna var billigare, men då var dem enklare oxå, typ fläskfile och potatisgratäng, kändes som att det kan man äta när som helst:) så vi valde menyn med lamm:)

• fruiaugusti09

wow! fan vAd nice! va ju snorbilligt!!!
    vi är oxå inne på kuvertavgift, men hur gör man med barn?
    vi har tänkt skriva i inbjudan att det är barnfritt från 21.
    Kan man skriva så?

ger man barnen samma mat som oss?

vad tog ni till förrätt? serverar dom dryck oxå?

• LillemorL

det där med barn är verkligen ett dilemma! tycker det är jättesvårt, så vi har inte bestämt hur vi ska göra ännu:) för det blir ju ganska dyrt för en familj som har tre barn tex, så ja det tål att funderas på hur man ska göra med det:) Det lät bra att skriva så tycker jag! det respekterar alla:) Vi kommer att låta barnen vara med hela kvällen, eftersom att det är midsommar och det kanske är svårt att få barnvakt och sådär!

Till förrätt tog vi :Lax- och mangotartar på rostat tunnbröd och havtornreliche friterade svartrötter och till varmrätt blev det Rosmarinkryddad lammfilé med chevreostcremé, charlottenlöksky och potatisgratäng och så ingår även grönsallad, bröd och smör!

Dryck serverar personalen också! Och de kommer att ha dukat fram förrätten då vi anländer!

• MulleNuh

Jo det är svårt med barn.. Eller hade vi itne haft egna barn så hade vi nog haft det barnfritt, men nu så vill man ju så klart ha med sina egna knoddisar..

• Leeeloo

Lillemor: Så ni betalar 245 kronor/person för förrätt,varmrätt och serveringspersonal? Det är ju hur billigt som helst. Så då kör dom ut maten dit ni är också, man måste inte hämta den och så? Och ni har köpt egen sprit som dom serverar åt er?

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?