• EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • Vi2iJuli

Här finns en till! :)

Gick under ett annat nick innan, (som började på K och hade en guldring som bild ) men vill vara anonym nu ett liiitet tag till istället.
    Mitt nick avslöjade vem jag är, haha.

När ska ni alla gifta er?
    25: Juli blir det för oss, kyrkan i Gammelstan passade oss bäst eftersom sonen är döpt i den. Har alltid sagt att jag vill gifta mig i samma kyrka som barnen döps i å nu verkar det bli av. :)

• Leeeloo
    EhjärtarE skrev 2008-09-21 18:07:43 följande:
    Vill helst inte säga det eftersom vi inte bokat eller berättat för någon att vi ska gifta oss än Lovar att jag säger sen när vi har bokat.
    Okej, det är lugnt. =)
  • Leeeloo

Vi gifter oss oxå i Gammelstan fast den 23 maj.

• Vi2iJuli

Leeeloo: Jaha, vad skoj! Jaa, det är inte för inte det är den 2:a populäraste kyrkan att gifta sig i.
    Hur långt har ni kommit i planeringen?

• EhjärtarE

Som jag skrev tidigare har vi inte bokat något alls, men funderat kring och bestämt en del saker. Leeloo verkar ha kommit mycket längre än oss Det verkar du med...

• ThePlupps

Vi ska gifta oss den 11e i Gammelstads kyrka, kommer att ha festen i kyrkbyn också, bokat och klart... så skönt att ha ett par av de viktigaste bitarna färdiga.

• Leeeloo

Vi2iJuli: Vi har kommit en bra bit på vägen men det finns mycket kvar ännu. Men det är många saker som man itne kan göra förrän det närmar sig. Vi har bokat kyrkan, bestämt vart festen ska vara, nästan köpt alla kläder, Ringarna är köpta sedan har vi bestämt en massa grejer såsom vem som ska vara tärna osv.

Hur långt har ni kommit på vägen?

• Vi2iJuli

EhjärtaE: Jahaa, ja men det är ju ingen panik.. det hinns! :) Jag är världens planeringsmänniska, kommer alltid en kvart för tidigt till möten, så jag är ute i god tid.

Leeeloo: Nästan samma som oss! Klänning och ring är inte fixade än men kyrka och lokal är det.

Vi ska ha bröllopsfesten i Rutviks Byagård.
    Svärmor tycker vi ska hyra Hilton eller nått, hon kan betala.
    Men saken e ju den att det är MITT bröllop.. vill jag ha festen "o-pompigt" så vill jag ju det.
    Oooh, inte bridezilla varning på mig redan va!?

• Leeeloo

Vi2iJuli: Nej, ingen bridezilla varning än... =) För att hyra Rutviks byagård, vad betalar ni? Och vad finns det där som man kan använda? Jag har bott i Rutvik när jag var nyfödd. =)

• EhjärtarE
    Vi2iJuli skrev 2008-09-21 23:08:11 följande:
    EhjärtaE: Jahaa, ja men det är ju ingen panik.. det hinns! :) Jag är världens planeringsmänniska, kommer alltid en kvart för tidigt till möten, så jag är ute i god tid.
    Egentligen är vi nog också ute i god tid, på ett sätt. För även om vi inte bokat något har vi bestämt typ allt. Var vi ska gifta oss, ha festen, catering, köpa tårta, vem som ska ta kort, vara tärna, präst, vilken sorts klänning jag ska ha, vilken sorts ring jag ska ha, hur alla trycksaker ska se ut. Men vi har inte gjort, tilfrågat eller bokat något av det. Allt finns i mitt huvud och i en mapp på min dator med massor av information, länkar och bilder! Jag tycker också om att planera! Det enda som vi har gjort är en hemsida (som är nästan klar) som gästerna ska få information från. Men det är ju typ ett halvår kvar tills vi ska skicka ut inbjudningkorten

Det känns nästan som om vi har planerat lite väl mycket, med tanke på att vi ska ha ett bröllop med 40 gäster om 10 månader. Men samtidigt vet man ju inte om alla de saker vi har bestämt går som vi har tänkt, cateringen kanske inte har den meny eller det pris vi tänkt, kyrkan kanske är bokad (ve och fasa! men det tro jag verkligen inte), så det är ju bra att ha tänkt igenom det innan

Nu säger min M2b att det inte är någon som kommer orka läsa detta långa, så det är bäst jag slutar
Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?