• EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • LillemorL

jajemen allt ingår i det priset! dem kommer att köra ut maten till lokalen och de kommer servera den dryck som vi kommer att inhandla:) har för mig att dem räknade 1 personal på 25 stycken personer! så till oss har dem beräknat då 4 eller 5 stycken som ska servera, beroende på hur många som kommer att närvara på festen:)

• Leeeloo

Jag ska ringa och prata med dom och höra vad allt kan komma att kosta. Vi är ungefär 35 stycken som kommer att äta så vi är ju inte så många. =)

• LillemorL

ja ring och kolla, han är supertrevlig:) han gjorde menyer efter våra önskemål så det är ju bara säga vad och hur ni vill ha det:) dock tror jag att han gjorde nått "paketpris" då vi kommer vara så många, allt han beräknat är om det kommer ca 100 personer! men han kändes väldigt seriös och han verkar kunna sin sak:) har då bara hört gott om lottas kök av andra som haft att göra med dem:)

• ThePlupps

Måste kolla med er vad ni tycker... vi har fått ett kuvertpris på 536 kr. I det ingår välkomstdrink/brudskål, tunnbröd med renskav + 1 glas dryck, älg fylld med oliver osv med honungsglacerade rotfrukter + 2 glas dryck, tårta med avec och kaffe samt västerbottenpaj med sallad som vikning. Är detta ett bra pris?

Kollade in på Bridals sida, fy va många fina klänningar det fanns! O billiga, hoppas det är nån som sitter bra på också.. :-P

• ThePlupps

Personal, dukning, städning ingår också givetvis...

• LillemorL

det lät som ett jättebra pris med tanke på allt som ingår! vilken cateringfirma ska ni ta ifrån? :) med dryck kommer vår kuvertavgift att gå på mellan 350-400 kr, i det priset ingår även alkohol och även fri bar under kvällen då, men den fria baren kommer vi nog att få lägga till nån tusenlapp själva för, för v tror inte att hela kuvertaviften kommer att täcka alla kostnader kring drycken:)

• ThePlupps

Vi kommer att vara på en restaurang (vill inte avslöja vilken än) så ingen medhavd sprit eller så. Gästerna får köpa det som de vill dricka efter middagen. Jag ville mest bara kolla för man har ju ingen aning om vad som är ett bra pris.

• LillemorL

okej:)

Hur ska ni i tråden göra med inbjudningskort, vigselprogram och festprogram? ska ni göra dem själva eller beställa från någon firma?=)

• EhjärtarE

Vi ska göra själva, har redan köpt papper Det blir ju några hundra, men det hade definitivt blivit dyrare att köpa färdiga. Dessutom tycker jag att det är ganska roligt att pyssla

• Vi2iJuli

Inbjudningskorten ska jag göra själv, pysslig ända ut i fingetopparna. :)
    Detsamma gäller fest och vigselprogram.

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?