• EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • Vi2iJuli

Åååh, jag som trodde dom skulle öppna idag. :(

Nåja, sak samma.. jag å lillbejjan ligger ändå hemma i världens förkylning så det gör detsamma.
    Får ladda om batterierna tills dom öppnar så man orkar prova ALLT!

• Vi2iJuli

Hur ska ni göra med blommorna?
    Jag funderar på att köpa en sån där blomsterhållare från Tradera och sen köpa rosor å bara sticka ner i oasisen.
    Eller! Så går man in till nån blomaffär å säger hur mkt man har råd med å så får dom fixa en fin till en.

Ang. håret.. om man tar en elev/lärling hos en frisör så borde det ju bli rätt så mkt billigare.
    Min mammas kusins dotter ska gå lärlingsutbildning, men kan inte fråga henne än eftersom ingen vet om våra planer.

• MulleNuh

Jag skulle itne våga ta en lärling. Fast det beror ju på hur länge hon hållt på och hur mycket uppsättningar hon övat. Uppsättning ingår ofta inte i en lärlingsroll.

Vi2iJuli skrev 2008-10-08 09:43:11 följande:
    Hur ska ni göra med blommorna?Jag funderar på att köpa en sån där blomsterhållare från Tradera och sen köpa rosor å bara sticka ner i oasisen.Eller! Så går man in till nån blomaffär å säger hur mkt man har råd med å så får dom fixa en fin till en.Ang. håret.. om man tar en elev/lärling hos en frisör så borde det ju bli rätt så mkt billigare.Min mammas kusins dotter ska gå lärlingsutbildning, men kan inte fråga henne än eftersom ingen vet om våra planer.
  • fruiaugusti09

ja de e mycket nu att planera...

Jag var in på znygg i veckan å bokade en tid, får se om man tar den. Men hon tog iaf 3000 för hår och smink.
    Och så fick man komma en gång innan för å probsminka och prov fixa håret:)

• MulleNuh

Vad tar hon för enbart hår?

fruiaugusti09 skrev 2008-10-08 13:39:55 följande:
    ja de e mycket nu att planera...Jag var in på znygg i veckan å bokade en tid, får se om man tar den. Men hon tog iaf 3000 för hår och smink.Och så fick man komma en gång innan för å probsminka och prov fixa håret:)
  • fruiaugusti09

hmm, krin 2-2500. men har inte kollat klart än;)

• kassandra

hejsan jag gjorde min bukett själv av siden roser .ca 500 kr.

• Vi2iJuli

Hmm, vad skumt!
    Skrev ett inlägg här igår men nu var det borta!

Aja, iaf, jag tänkte nog kolla runt lite på Växthuset, Blomsterlandet os.v. för att se vad om tar för min.
    Vet inte än om jag bara ska ha vita eller röda rosor eller kanske vita och den där chocolateblomman eftersom temat ju är ros å brunt. ;)

• Leeeloo

jag funderar lite på vart jag ska beställa min bukett i från, vart ska ni beställa eran ifrån?

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?