• EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • Vi2iJuli
    Leeeloo skrev 2008-10-04 11:12:36 följande:
    Vi åker till Los Angeles i Juni, tre veckor efter bröllopet. Vi kommer att vara där i två och en halv vecka. Vi ska även ta en tur förbi Las Vegas. Det ska bli hur kul som helst. =)
    Åh! Där sa du nått! L.A.. varför tänkte inte vi på det??
    Svågern, eller svågrarna bor i L.A.
    Hehe, ska se om jag kan övertala gubben på en tripp dit..
    Meeen... orkar man flyga med barn?? Iofs kommer sonen vara ca 1½ år.. och vågar man ha småbarn i USA!??
  • fruiaugusti09

oj nu har det hänt lite i tråden. har haft helg utan dator, men nu är ja tillbaka.
    Vi står oxå ganska still, måste ta ett ryck nu:)

Kanske kolla lite efter ringar

• Jörgens fru
    Vi2iJuli skrev 2008-10-03 23:09:27 följande:
    Jörgens fru skrev 2008-10-02 10:02:46 följande:Låter rätt läckert!Får man fråga var ni var in å fixade till den å vad ni fick ge för den och vad hade ni fått ge för originalet?
    Vi har varit på Arktis smedjan och beställt ringarna. Vi betalar 7000:- för ringen med 15 stenar på 0.3 c, istället för 9 stenar på 0.2 c som kostar 11 000:-

Vi tog med oss en broschyr och visade ringarna vi ville ha och meddelade ändringarna, så gör han som man vill ha det.

Det lönar sig att gå direkt till guldsmeden för att slippa en massa mellanhänder och en massa merkostnader. Vi är helnöjda
  • Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-10-04 23:21:08 följande:

Vi har varit på Arktis smedjan och beställt ringarna. Vi betalar 7000:- för ringen med 15 stenar på 0.3 c, istället för 9 stenar på 0.2 c som kostar 11 000:-Vi tog med oss en broschyr och visade ringarna vi ville ha och meddelade ändringarna, så gör han som man vill ha det.Det lönar sig att gå direkt till guldsmeden för att slippa en massa mellanhänder och en massa merkostnader. Vi är helnöjda
    Lämnade ni in gammalt guld då också eller?
  • Jörgens fru
    Vi2iJuli skrev 2008-10-04 23:33:58 följande:
    Jörgens fru skrev 2008-10-04 23:21:08 följande: Lämnade ni in gammalt guld då också eller?
    Nej
  • Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-10-04 23:43:03 följande:

Nej
    Ahaaa! Funderar också på att gå till dom å kolla vad dom tar för en ring som jag vill ha.
    Men då ska jag lämna in gammalt guld, då borde det ju bli billigare?
    Han sa inte om det?
  • Jörgens fru

Ja, lämnar man in gammalt guld (säg, ex du lämnar in samma vikt i guld som går åt till ringen) så betalar man bara för arbetet, ca 800 kr

• Jörgens fru

Har ni bestämt er för vart ni ska göra hår och make?

• Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-10-04 23:55:01 följande:

Ja, lämnar man in gammalt guld (säg, ex du lämnar in samma vikt i guld som går åt till ringen) så betalar man bara för arbetet, ca 800 kr
    Vaa!??
    OJ! Shit vad billigt!
    Men, vad sa han om diamanterna då? Dom måste man köpa via han för att sätta i ringen eller?
    Man kan inte köpa en via nätet och sen ge till honom?
  • Jörgens fru

Det vet jag inte, men det går säkert att komma med diamanter till honom.

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?