• EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • ThePlupps

Samma här, älskar att pyssla och fixa! Ska mao göra dem själv. Men vi har ju bara mellan 50-60 gäster så det blir ju inte så många ändå.

• MulleNuh

Jag har NOLL fantasi!! Försöker komma på bra idéer till korten som inte kostar så mycket att göra..
    Vet ni nån sida där det finns lite inspiration??

• ThePlupps

Jag har kollat i galleriet på lite olika bröllopssidor. Har även fått inspiration från kortleverantörers hemsida och även från Panduro. (www.panduro.se) Sök på bröllop under tema, eller på kort så får du upp en massa grejer.

Vill man göra väldigt enkelt kan man ju köpa ett litet tjockare papper i valfri färg, klippa till och vika, kanske klistra på något på framsidan och sätta ett snöre i vikningen. Sen är det ju bara att skriva ut info om bröllopet och klistra in, om man inte är väldigt duktig på att texta såklart. Eller så kanske du känner nån som pysslar som kan hjälpa dig?

Själv är jag mest inne på dessa kort och kanske att dekorera med nåt mer på framsidan...

www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=653200

• LillemorL

vilken bra sida! hade tänkt beställa färdigtryckta från calligraphen eller kortdesign:) skulle helst vilja göra själv, blir ju mer personligt, men jag har inte den där riktiga pysselådran i mig:) så det får nog blir färdigtryckta för min del:)

• ThePlupps

Jo, de har jättefina både på calligraphen och kortdesign men jag tyckte det var lite dyrt. Men visst det kan ju vara värt om man inte känner för att göra egna.

• fruiaugusti09

ja jag tror att ja måste köpa mina ja oxå, för ja kan verkligen inte pyssla. har inga ideer lr nå:S

Om inte man hittar någon pysselmännska som bara ääälskar å hjälpa andra;)

Men ja kan inte be någon än eftersom vårat bröllop e hemligt.

• Jörgens fru

Hihi! Idag har vi varit och beställd vigselringen!

• fruiaugusti09

åhå, vad blev det?=)

• LillemorL

hehe, precis! min mamma är pysseldrottning, men det blir så mycket hon ska göra om hon skulle göra de, hon har redan uppdraget att sy tärnklänningarna så det får räcka:)har hittat så fina kort på kortdesign, som går i vårt temas färger och trycket är på den blomma jag tänkt ha i brudbuketten, har beställt hem provkort nu så det blir spännande och se korten i verkligheten:)

Roligt att ni hittat ring, ställer samma fråga som ovan, vad blev det:)?

• Jörgens fru

Blev en egen skapelse med Engelbert låg nouveau som grund. Fast istället för 10 briljanter på 0.2 C, så ska jag ha 15 briljanter på 0.3 C
    Briljanterna är "nedsänkta" i ringen, med en liten sarg runt.
    Hoppas ni förstår hur jag menar.

Och hur sjukt det än låter så är den mycket billigare än grundvarianten.

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?