• Rune

Blev du besviken på ditt bröllop?

Belv du besviken på ditt bröllop, blev det inte som du tänkt, planerat. Vad var det som gick sent eller som inte gick som planerat? kanske kan du dela med dig till oss som är påväg att gifta oss?

• Svar på tråden Blev du besviken på ditt bröllop?
  • Nalle Puh 40

Finns nog inget perfekt bröllop

"Måtte denna dag bli perfekt - eller åtminstone tusan så nära!
    Strunta i om brudkronan hamnar en smula på sned
    eller om en hårtest förvirrar sig utanför den.
    Strunta i om bilen fastnar i trafiken
    eller om prästen verkar vara svårt förkyld.
    Strunta i om orgeln klingar falskt
    eller om brudnäbben snubblar på släpet
    eller om brudgummens bestman fumlar med ringen.
    Ni ser varandra -
    och allt annat blir utan betydelse.
    Senare kommer ni att minnas,
    och skratta tillsammans.
    Men nu kan inga bagateller störa.
    Kärleken förvandlar allt.
    Till och med faster Elsas hatt."
    /Pam Brown

• passionsblomman

Bra inlägg!! Värt att ta med sig , särskilt om man är kontrollfreak och dessutom säkert nervös...

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-27 21:34:23 följande:

Finns nog inget perfekt bröllop "Måtte denna dag bli perfekt - eller åtminstone tusan så nära!Strunta i om brudkronan hamnar en smula på snedeller om en hårtest förvirrar sig utanför den.Strunta i om bilen fastnar i trafikeneller om prästen verkar vara svårt förkyld.Strunta i om orgeln klingar falskteller om brudnäbben snubblar på släpeteller om brudgummens bestman fumlar med ringen.Ni ser varandra -och allt annat blir utan betydelse.Senare kommer ni att minnas,och skratta tillsammans.Men nu kan inga bagateller störa.Kärleken förvandlar allt.Till och med faster Elsas hatt."/Pam Brown
  • gusjma

Den texten hade jag t.o.m. med i mitt festhäfte... DEn är underbar!

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-27 21:34:23 följande:

Finns nog inget perfekt bröllop "Måtte denna dag bli perfekt - eller åtminstone tusan så nära!Strunta i om brudkronan hamnar en smula på snedeller om en hårtest förvirrar sig utanför den.Strunta i om bilen fastnar i trafikeneller om prästen verkar vara svårt förkyld.Strunta i om orgeln klingar falskteller om brudnäbben snubblar på släpeteller om brudgummens bestman fumlar med ringen.Ni ser varandra -och allt annat blir utan betydelse.Senare kommer ni att minnas,och skratta tillsammans.Men nu kan inga bagateller störa.Kärleken förvandlar allt.Till och med faster Elsas hatt."/Pam Brown
  • 090208

???

Beratta, vad hande??

Yllo skrev 2008-09-25 08:53:41 följande:
    Hon slet sönder min brudklänning, fällde lite olämpliga kommentar till min man när han kom för att hämta mig från frissan, slet ut mig ur bilen vid kyrkan så jag stod på näbben på kyrktrappen,
  • Yllo

Soon and very soon skrev 2008-09-25 13:33:32 följande:

yllo: hur har hon varit innan då? ni måste ju varit nära då du valt henne till toastmadame?? har hon ursäktat sig på något sätt??
    [/citat]

Ja, vi var väldigt goda vänner innan. Hade känt varandra i över 10 år.
    passionsblomman skrev 2008-09-25 13:46:03 följande:
    [citat]
    Yllo:Herregud!Stackars dig! Jag tror jag skulle fått ett utbrott redan hos frissan om jag ver du. fattar hon verkligen ingenting av hur viktigt det är en sån här gång att man verkligen kan andas lugnt i förtroende att man så att säga som brudpar är i goda händer hos dem som fått äran att styra upp dagen?
    [/citat]

Jag fick ett utbrott hos frissan på henne... och då sprang kräket ut och sa åt min man att jag ångrat mig och inte ville gifta mig med honom *himlar med ögonen*
    blivandefrularsed skrev 2008-09-25 19:48:24 följande:
    [citat]
    Yllo:FY, vilken människa. Låter helrubbat, att så mycket kan gå fel kan ju inte bara vara slumpen. En sån dag ser ju dom närmaste oftast till att anstränga sig till det yttersta för att dagen ska bli så fantastisk som möjligt. KRAM på er!!!Men cidern....okej att hon sket i din önskan att inte köpa det, men hann du inte se att det var starkcider, för det står väl på flaskan??!!??
    Nej, jag såg inte det eftersom hon gick till pentryt och hällde upp i ett glas åt mig. MEN Då hon först lyfte upp burken och frågade om jag ville ha så svarade jag "Nej tack, du vet att jag inte får dricka alkohol" Hon svarade mig att det var vanlig cider, alkholfri sådan. Då tackade jag ja eftersom jag var törstig.
  • blivandefrularsed
    Yllo skrev 2008-09-28 21:33:56 följande:
    Soon and very soon skrev 2008-09-25 13:33:32 följande:Nej, jag såg inte det eftersom hon gick till pentryt och hällde upp i ett glas åt mig. MEN Då hon först lyfte upp burken och frågade om jag ville ha så svarade jag "Nej tack, du vet att jag inte får dricka alkohol" Hon svarade mig att det var vanlig cider, alkholfri sådan. Då tackade jag ja eftersom jag var törstig.
    Finner inte ord, antingen är hon väldigt avundsjuk på dig och klarade inte av att är lycklig och gifte dig. Eller så är hon helt rubbad. I vilket fall som helst är hon ingen människa värd att lägga en sekund på mer i mina öron.
  • Yllo

Ja, jag vet inte vad som flög i henne men hon lyckades i alla fall förstöra hela dagen för mig..

• chamor

Usch stackars dig Yllo! Hittar inga ord..

Svar på tråden Blev du besviken på ditt bröllop?