Blev du besviken på ditt bröllop?
Belv du besviken på ditt bröllop, blev det inte som du tänkt, planerat. Vad var det som gick sent eller som inte gick som planerat? kanske kan du dela med dig till oss som är påväg att gifta oss?
Belv du besviken på ditt bröllop, blev det inte som du tänkt, planerat. Vad var det som gick sent eller som inte gick som planerat? kanske kan du dela med dig till oss som är påväg att gifta oss?
My god vilken blomsterkatastrof!
jag får ont i magen... Som florist är det ju ens totala mardröm att något ska gå snett vid ett bröllopsjobb (liksom vid begravning, nästan ännu värre faktiskt, då går det ju verkligen aldrig att rätta till..) Jag rekommenderar verkligen alla att försöka ta en titt på sin bukett dagen innan om det är möjligt för att undvika besvikelser. jag brukar också ha lite "kurs" i hur man håller buketten för det brukar verkligen oftast se ut som om ingen givit några instruktioner där. Skulle buketten frysa pga felaktig emballering så ska man ju absolut ha någon kompensation (typ:"se till att komma till kyrkan med en ny och likvärdig bukett fort som ögat om livet är dig kärt... ) Sedan kan deet ju ske misstag länsgs vägen också iof, som att brudgummen tror att buketten kan stå i bilen medan han "ska bara nån´ting" och så fryser den då istället. Usch hemsk berättelse iallafall!
jag är nöjd med detmesta från bröllopet men några saker är jag lite sur på mig själv att vi missade att säga till om.bla vissa fotografier som jag hade tänkt ut i förväg och som jag hade pratat med fotografen om blev aldrig av.ja jag hade som flera andra buketten uppe i ansiktet nästan trots att grannen sa till mig precis innan jag åkte hemmifrån,eller rättare sagt skrek över gården "tänk på buketten" härliga grannar.hehe
jaa och sen har vi ju bröllopsnatten då.Maken hade bokat vad vi trodde ett jättefint hotellrum,bara det att så fort vi skulle ligga nära varandra så gled sängarna isär. ingen höjdare alls.
får göra om allt och vara noga med planeringen nästa gång då gubben min vill förnya löftena om några år.Han tyckte det var så kul med att planera bröllop så.
Måste bara råda alla blivande brudar att dricka mycket under dagen.jag drack alldeles för lite så jag fick migrän på kvällen.inget kul alls..
Sanan: Men du blev ju iaf gift med din drömprins
Vi fick ett uderbart bröllop men pga av att vår limousine strulade, kom ca 30 min försernt, behövde tanka, och vindrutetorkarna var sönder så han kunde bara köra super sakta (vi gifte oss nog på årets regnigaste dag) så fanns det inte tid till fotograferingar med gäster, brudfölje och föräldrar, känns supertråkigt idag. Fick inte ens kort med våra barn
Hade oxå önskat att ALLA talen kom på film. Är lokalen mörk får man tänka på att inte ha förliten text i festprogrammet. Vi hade även glömt att beställa taxi på natten till hotellet så vi fick sitta ute och vänta i nästan 1 timma.
Ingen vill hjälpa oss, när man läser en del här så kanske det är lika bra att försöka ordna allt själva och inte vara beroende av så många mer än proffs...
möhippan var en katastrof..min bästa vän som också var tostmadame och en till kompis..kom hem till mig överraskade mig..lånade något att ha som ögonbindel av mig. satte mig i bilen..körde fel till söderköping fick sitta en timme med ögonbindel i bilen! skulle äta glass på ett glasskafe som är välkänt i söderköping men den ena kompisen tyckte det var lång kö så fick ta kioskvaianten..gick en snabb promenad i söderköping och sedan in i bilen och hem igen. Och när vi är hemma frågar jag om de vill hänga med upp och dricka te..så frågar den ena tjejen; har du planerat något då?
jo, jag är glad över att vara gift med min drömprins..men en sak är säker om jag hade vetat om allting så hade jag nog gift mig i hemlighet..
Håller med anlita proffs, då kan man förvänta sig mer perfektion än från vänner..
åå vad hemskt, jag tycker så synd om er men nu är ni ialla fall gifta med era prinsar :)
men jag blev helt pirrig, tänk om detta händer oss.. läskigt och tråkigt!
Hej
Vill också vara med här och berätta om vår bröllopsdag.
Allt gick bra trots regnet och att halvastan var avspärrad för Pride festivaltåget skulle gå. Det blev lite krångligt att ta oss fram mellan frisör salongen och hotellet.
Det enda som var trist var att vi fick inte några bilder i slotssparken. Jag ville så gärna ha såna fina bilder tagna i slottsparken som många brudpar har men det fick bli inomhus bilder. Det gör lite ont i mig när jag ser alla vackra bilder på folk som har tagt utomhus bilder.
Har funderat på göra en sån där "trash the dress" grej bara för att få lite utomhus bilder men det är ju inte riktig samma sak.
Nåja, allt flöt annars riktig bra. Maten var toppen, talen var många och dansen som var en överraskning blev riktig bra!
Mitt bröllop blev nog som jag tänkt, vi ville ha det enkelt och så blev det. Vi hade gjort maten själva och valt att inte ha så många gäster; vi var ca 30 stycken. Men lite krångel ska det väl alltid bli... Vi hade en kompis som fotade i en lånad atelje, det gick jättebra men helt plötsligt hade tiden runnit iväg och det blev bråttom. Då upptäcker jag att min dotter har glömt sina noter i fel bil! Panik! Men som tur är hade vi husnyckeln med oss så vi kunde ila in o hämta en extra bilnyckel och plocka med oss noterna.
Det är det enda som känns lite jobbigt idag, att min dotter kände hur irriterad jag blev. Men Herregud, hon har inte ens fyllt tolv! Jag har bett henne om ursäkt och förklarat att jag var stressad och det förstod hon såklart. Sen kom vi till kyrkan tre minuter innan utsatt tid och planen att min son skulle stå i dörren och dela ut vigselprogram sprack ju... han fick gå runt till gästerna som redan satt sig.
Sen att maken stakade sig lite när han skulle läsa löftet eller att den inhyrda solisten fick totalt hjärnsläpp och tappade både noter och text till sin sång... det är sånt som man kan småle åt Och gifta blev vi ju!
Till skillnad från vissa härinne som är deppade att det är över tycker jag bara det är skönt... är väl inte den människan som trivs med att stå i centrum helt enkelt!