Blev du besviken på ditt bröllop?
Belv du besviken på ditt bröllop, blev det inte som du tänkt, planerat. Vad var det som gick sent eller som inte gick som planerat? kanske kan du dela med dig till oss som är påväg att gifta oss?
Belv du besviken på ditt bröllop, blev det inte som du tänkt, planerat. Vad var det som gick sent eller som inte gick som planerat? kanske kan du dela med dig till oss som är påväg att gifta oss?
Ett tips ang. festhäftet.
Är det någon som avbokar i sista stund så låt häftet vara!!!
Likaså bordsplaceringen.
Det är ingen som bryr sig och alla förstår varför det är som det är.
Vi fick 3 avbokningar pga sjukdom och inte gjorde vi om programmen bara för det.
Tårtan fick jag göra kl 11 på kvällen innan bröllopet för att hela dagen drog ut på tiden.. Sen sprack sockerpastan och den blev inte alls som ajg tänkte mig.
Det blev massa missförstånd med toastmastrarna och de ville ändra massa på bröllopet och idiotförklarade några av våra ideer vilket sårade mig djupt.. När jag väl berättade det så slog det liksom bakut och förstod ingenting. De gjorde bröllopsfesten kanon men känns som jag förlorat vad jag trodde var en nära vän Hon sa när jag sa att det var tråkigt att bröllopet förstörde vår vänskap "aja, det blir så ibland att man växer ifrån varandra. Men det finns alltid andra vänner"... Tack för den liksom
Vårt bröllop blev faktiskt bättre än vi hade tänkt oss. Bara en sak som jag skulle göra annorlunda om jag fick göra det igen: Ta med ofärgat puder! Jag blev lite blank i ansiktet och hade inget att åtgärda det med. Syns på vissa bilder och det känns lite trist. Men som sagt, annars var allt helt perfekt!
Om ni vill ha en fest med fart så MÅSTE ni ha en lista på låtar ni vill at dj ska spela, och se till att han följer den ! Vår dj hade fått en lista vad vi ville, men spelade inte den förrän halv 12, när en av mina kompisar gick in och bad honom börja spela "våra" låtar (jag kunde inte med liksom...). Innan var det tomt på dansgolvet, sen blev det allsång och "alldans" och toppenkul, fast bara till 1 för då slutade han.... Han kunde börjat 10 med listan, då hade vi hunnit igenom många fler bra låtar som alla gillar !!!
Sen fotograferingen. Var väldigt klar mot fotografen om vilke bilder ni vill ha tagna, och hur. Skriv lista till honom. Förklara att HAN är bas och ska se till att dessa bilder blir tagna. Vår fotograf tyckte liksom att jag var bas och frågade hela tiden ska vi ta fler så nu, eller hur ska vi göra nu ?
Inga problem om man är bara brudparet, men vi var ett sällskap på 10 personer varav 5 barn att hålla koll på !!! Så min hjärna stängde av och jag glömde massor med bilder jag velat haft och som stod på listan.
Vi fick inga "modereportagebilder", ingen samlingsbild på alla gäster, ingen bild på oss med våra föräldrar, ingen bild på ringarna, inga bilder inomhus vid biljardbordet, ingen bild på marskalk och brudgum, ingen bild på tärnorna och jag mmmmmm.
Men det är småsaker, men foto är viktigt en sån här dag !
Fenixx skrev 2008-09-23 10:16:36 följande:
Ett måste är att ha en bra fotograf och veta innan vad för bilder man vill ha.
Vi står helt utan bilder till ett album eller att förstora för de flesta av våra bilder är en katastrof...
Jag hade en underbar dag. Men visst fanns det lite som ja kunde ha gjort annorlunda...
*Först så ville ja inte ha present öppning då vi önskade oss pengar. Detta tvingade mina släktingar oss till å vi gjorde väl det ändå med stort vemod. Jonas tex missa hur han höll korten så han visa pengarna tills ja tog över.... De e er dag gör som ni vill!!!
*Sen hade ja inte gått in skorna, så ja dansa vals barfota.... Gå in skorna även om ni inte tror att de behövs...
*Se till att ni har en lista på allt som ska med, för ja va super stressad dagen innan å glömde gästboken hemma, dö trist!
*Glöm inte, de e bara du å dom som hjälpt till mest som vet hur det SKA vara, men blir de inte som planerat vet dom inte om det.... Detta hade ja i bakhuvudet å va avslappnad å barfota hela kvällen.
Jag håller med Anna!
Slappna av och njut, oroa er inte för vad som kan gå fel. Men det är bra att tex ha tärnan eller någon annan med som kan påminna om att man håller buketten som tärnljus, eller fixa om halsbandet åker på sniskan eller så. Sånt man inte kan ändra när väl fotograferingen är över och man ser det inte själv.
Mitt bästa tips är att verkligen försöka vara i nuet! Titta på varandra ofta (pussas gör man hela tiden) och försök att verkigen lyssna till prästens eller vigselförrättarens ord och ta er tid till allt. Det satsade jag min energi på, och det ångrar jag inte en sekund!!
Tack för alla tips. Jag är lite nervös över att jag kommer vara så uppstressad att jag kommer glömma min m2b på bröllopsdagen. Alla viktiga pussar och att han och jag ska få en stund för oss själva.