Blev du besviken på ditt bröllop?
Belv du besviken på ditt bröllop, blev det inte som du tänkt, planerat. Vad var det som gick sent eller som inte gick som planerat? kanske kan du dela med dig till oss som är påväg att gifta oss?
Belv du besviken på ditt bröllop, blev det inte som du tänkt, planerat. Vad var det som gick sent eller som inte gick som planerat? kanske kan du dela med dig till oss som är påväg att gifta oss?
Vår dag blev jättelyckad och vi är väldigt nöjda.
Det skedde två misstag/olyckshändelser dock.
1. Jag glömde ta med mig mina underkläder till frissan där jag skulle byta om. Så jag gifte mig i ett par bruna spetstrosor . Syntes ju inte igenom. Sen hade jag som tur var en axelbandslös bh på mig på morgonen. Efter vigseln åkte vi hem och bytte. Då skedde en lite olycka...
2. När min man skulle hjälpa mig på med skorna så sprack hans kostymbyxor!! ca 15 lång reva bak. De gick inte att använda. Byxorna var inte för små utan det var en dålig söm helt enkelt.
Som tur var hade han en ren svart kostym i garderoben som han kunde byta till. Den andra var mörkgrå och ingen märkte någon skillnad när vi kom till festlokalen. Bara vi .
Ett roligt minne!
Nu har han fått ett par nya av affären iaf.
Se till att vara överens om hur ni vill ha det...min man blev lite besviken på mig på bröllopsnatten
Jag ville inte åka hem först (många brudpar gör ju så, åker tidigare, kastar buketten osv) när vi väl kom till hotellet (klockan var fyra på morgonen) stupade jag i säng, kvar i soffan satt min man och käkade jordgubbar och åt choklad, medans jag snarkade som värsta timmerhuggaren....han hade gärna åkt lite tidigare så att vi haft ork för varandra, att mysa med champagne och reflektera över dagen....vi hade inte pratat om detta innan...hade jag vetat att han velat ha det så så hade jag naturligtvis åkt hem tidigare..
Men vi fick ju sovmorgon och vi hade all tid i världen för varandra på morgonen, med frukost på säng och helt barn och djurfritt....lyxigt värre!!
Så inga sura miner här inte....men som sagt, prata ihop er innan, man blir lätt uppstressad över all planering att man glömmer bort en hel del små, men ack så viktiga detaljer!!
Lycka till på er stora dag! glöm inte bort att njuta, dagen går så fort!!
Hade några missar på en annars underbar dag..
Dels gjorde jag tårtan själv vilket blev en flopp.. Det grämjer mig mest. Men det tråkigaste var att vi hade strulit med de som var toastmasters och jag är rädd att jag förlorat en av mina bästa vänner pga det.. Iofs är hon gravid coh full av hormoner så hoppas det löser sig och vi hittar tillbaka.. Men vi var rädda att världarna skulle bli FÖR pinsamma (lite är ju roligt) och poängterade detta så de nästan blev för lite pinsamt
Sen fotografen är ett kapitel för sig
Vi hade inga större missar, men detta skulle jag ha ändrat på om jag kunnat:
Sminkningen. Den blev helt ok, men jag tror jag hade kunnat göra den ännu bättre själv
Jag glömde hålla buketten vid midjan när vi gick in, höll den bara rakt ner och maken i handen (i och för sig såg det inte så tokigt ut)
Jag borde på många bilder ha hållit buketten något högre samt definitivt tänkt på poserna. Öva innan framför spegeln! Låter urfånigt, men kan bli värdefullt på fotona... Jag pressade tex ofta in överarmarna mot kroppen, vilket gör att de se bredare ut än de är. Lite luft mellan armbåde och midja är alltså smickrande.
Skriv en lista på vilka fotografier ni vill ha med. Vi missade bild på bara ringarna (alltså utan våra händer i) och min ring har en speciell fattning, så det hade varit kul.
Men allt sådant är ju bara småsaker! Man kan helt enkelt inte tänka på allt en sådan dag, och det ska man inte göra heller!
tack för ni som delar med er! intressant för oss blivande.
tänkte hur man håller buketten...den ska vara ganska långt ner vid midjan va? har hört och sett på många andras bilder att många håller den för högt upp, ser lite konstigt ut men nog inget man själv kanske tänker på. vet jag läste nån som sa att det ska inte vara "lucia" hållning...
Jag är jättenöjd med bröllopsdagen, vill bara ändra en sak:
BARNVAKT.
Min mamma ville så gärna ta vår dotter då 9 mån. Vi var bara glada att hon gjorde det frivilligt så vi tänkte inte mer på det. MEN vår annars så snälla och lugna dotter var helt omöjlig hela kvällen, vägrade sova och var allmänt jobbig. Så mamma missade nästan hela middagen, brudvalsen och det mesta
Hon säger inget om det, utan ler och är glad att hon fick vara med det viktigaste i världen - sitt barnbarn. Men jag är ledsen över att hon missade så mkt.
Så om jag fick tänka om hade jag skolat in en barnvakt, en halvkompis sådär. För alla potentiella barnvakter var ju på bröllopet!
Jag är också jättenöjd med bröllopet!
Om det fanns några små detaljer jag skulle ändrat på så vore det i så fall:
* Komma ihåg att ta med växelkassa till betalbaren
* Skriva en lista till fotografen över vilka bilder vi absolut vill ha (vi fotade oss t ex aldrig med alla gästerna, och ett sådant foto hade jag gärna haft)
* Göra tackkorten samtidigt som jag gjorde inbjudningskorten. Det tog pinsamt lång tid innan vi började skicka iväg dem, eftersom vi hamnade i bröllopskoma...
Just brudbuketten hade jag typ uppe i ansiktet Eller armhålan iaf.. Lite miss men inget jag grämjer mig över. Hade velat ha gruppbild på alla gäster men glömde bort det..
Just tackkorten. Våra kommer ut ca 1,5 månad efter men man är SÅ trött nu så vi orkar liksom inte riktigt.. Inte gubben iaf har fått göra mycket själv Och bara VILL bli klar men orkar inte.. Förhoppningsvis blir vi klara ikväll..
tackar alla för intressant läsning. chamor: vad vart fel med tårtan?? o vad hände men toastmastrarna??