• Rune

Blev du besviken på ditt bröllop?

Belv du besviken på ditt bröllop, blev det inte som du tänkt, planerat. Vad var det som gick sent eller som inte gick som planerat? kanske kan du dela med dig till oss som är påväg att gifta oss?

• Svar på tråden Blev du besviken på ditt bröllop?
  • Ankan80

Jag höll på att få sånt där stortjut när jag såg min mamma för hon såg lite rörd ut. Men jag klarade ut det

Annihz skrev 2008-09-25 11:40:43 följande:
    Men gisses vilka människor det finns!!Chamor: Du har verkligen jätte fina bilder!!Jag är sjukt nöjd över hela vårat bröllop,det enda som grämer mig är att jag skulle kunnat vara lite lugnare när jag gått in i kyrkan. Jag hade jätte svårt att hålla tillbaka gråten, fast det är ju rätt vanligt å andra sidan:)
  • Soon and very soon

yllo
    : hur har hon varit innan då? ni måste ju varit nära då du valt henne till toastmadame?? har hon ursäktat sig på något sätt??

• passionsblomman

Yllo:

Herregud!
    Stackars dig! Jag tror jag skulle fått ett utbrott redan hos frissan om jag ver du. fattar hon verkligen ingenting av hur viktigt det är en sån här gång att man verkligen kan andas lugnt i förtroende att man så att säga som brudpar är i goda händer hos dem som fått äran att styra upp dagen?

• blivandefrularsed

Yllo:

FY, vilken människa. Låter helrubbat, att så mycket kan gå fel kan ju inte bara vara slumpen. En sån dag ser ju dom närmaste oftast till att anstränga sig till det yttersta för att dagen ska bli så fantastisk som möjligt. KRAM på er!!!

Men cidern....okej att hon sket i din önskan att inte köpa det, men hann du inte se att det var starkcider, för det står väl på flaskan??!!??

• sanan

Yollo: Jag tycker synd om dig! Jag skulle också undvika den som gjorde så mig.

På mitt bröllop så gick några saker fel:
    - min toastmadame ville inte vara toastmadame..fick reda på detta en vecka innan..svärfar fick hoppa in
    - svärfar säger i början att de som vill får köpa alkohol, trots vi hade sagt åt honom att detta skulle ej sägas utan om någon frågade personen så var det ok att köpa så. Bröllopet var alkoholfritt från våran sida.
    - musiken var fel när vi gick in i lokalen.
    - tårtan var helt fel..
    - hela min finska släkt gick innan svärfar var klar med sitt tal inkl mina föräldrar!
    - ingen annan höll tal
    - folk var blyga så det blev inget mingel

och innan bröllop så blev min möhippa misslyckad..

usch nu när man drar upp det igen blir man ledsen..

• TerrierBruden

Är också jättejättenöjd med vår dag! Jag lipade också i kyrkan men det var min pappas fel. Han hade tårar i ögonen då vi gick in och sen var det helt kört! Varför gör de så mot oss?

Håller med passionsblomman - "missnöjet" beror ju egentligen inte på alla små detaljer som går fel utan att man vill kunna förlita sig på de människor man har bett om hjälp. Då det inte funkar förstår jag att folk blir ledsna och besvikna. Och kanske nervösa att fler grejer ska gå snett.

Vi hade turen att de som var toastmaster och värdpar hade varit det flera gånger förut. Det hjälpte mycket. Toastmastern (med fru) hade t o m ett minutschema på hela dagen och kvällen. Då känner man sig trygg!

På pluslistan har jag:

Att vi hade knytgrillfest hemma kvällen innan så att vi fick träffa alla goa kompisar en hel kväll till. Det kom 60 st... (av 92 gäster)

Nöjd med att vi hade ordnat fördrinken själva (med massor med hjälp förstås!) vid stranden med ett band som spelade

Att vi hade proffsfotograf till porträtten (fast jag har inte fått bilderna ännu...)

Att vi var på ett ställe som var vana vid bröllop, där alla kunde bo också. Skönt att slippa fixa mat själva..

Att toastmaster och värdpar var så underbart bra (och vana)

Att vi tränade in en specialdans till brudvalsen.

Att jag lade ner extratid på programmet med bilder på oss, bordbingo (en hit!) och lite annat pyssel.

Alla roliga tal (fast det kan man ju inte planera..)

Att vi inte åkte nånstans direkt efteråt. Hamnade i bröllopskoma och det är roligt att ha det kvar i vinter då det är mörkt och tråkigt!

Att vi lånade en kompis sommarsuga på bröllopsnatten och inte slängde bort pengar på dyrt hotellrum där man knappt är.

På minuslistan har jag bara småsaker:

Att jag inte hade ofärgat puder med mig. Blev också blank..

Att det inte blev mer röj på dansgolvet. Det "röjdes" men inte tillräckligt länge.

Att även jag höll buketten som en mic

Lycka till alla som håller på att planera! Lyllo er som har det kvar

• TerrierBruden

Och Sanan - jag tycker synd om dig! Gick dom?! Från festen?
    Vad tråkigt!

• Paeonia

Det som gick fel var att prästen tappade bort sig i programmet och höll på att glömma en av solosångerna. Jag fick viska diskret och påminna honom.....Var smått irriterad sen under vigseln men glömde snart bort det

Annars var var vi väldigt nöjda med solist, fotograf, frisör, transport samt sömmerskans underbara jobb
    Fick mycket beröm över snittarna och bubblet och sen var det bra att solen sken!

• Cåjak

Det är länge sedan vi gifte oss nu, men det hände en sak som vi kan skratta åt så här efteråt, men som inte alls var kul då!
    Jag jobbade extra i en blomsteraffär som min kompis mamma ägde och jag beställde naturligtvis brudbuketten därifrån.
    Jag ville ha laxrosa rosor och gul mimosa och frågade om hon kunde binda den lite "spretig" och det skulle hon göra.
    Min man hämtade buketten och blomman han skulle ha på kavajen och de var inslagna i papper eftersom det var i februari vi gifte oss. Han satte fast sin blomma på kavajen och vi plockade fram min bukett, som blev en stor besvikelse. Den var som en enda kvast och inte vacker alls!
    Men inget att göra, vi var redan hos frissan och skulle en trappa ner till fotografen.
    Vi hade hållit på fotograferats ett bra tag när fotografen undrade om min mans blomma skulle se ut så där?
    Det var bara ett brunt fnöske kvar där rosbladen hade varit...
    Blommorna hade fryst innan vi fick dem och sen när de var i rumstemperatur började bladen falla av.
    Vi fick nästan ingen kompensation och täcktes inte ställa krav på det heller, men kände oss rejält blåsta. Vi var jätteunga och hade dåligt med pengar, så det sved rejält!
    Men nu kan vi skratta åt fotona med blomfnaset! (Vi tog nya bilder)

• zsandora

Men sanan! Jag fick ont i bröstet när ja läste ditt inlägg! Stackare!
    Varför gick släkten? Å vad va det som va så hemskt med möhippan?

Vi ska nog va tacksamma vi andra som bara hade några små fel, för ärligt, de va nog bara vi som störde oss på dom

Tycker synd om alla som hade större missöden på sin dag... Efter allt planerande å drömmande...
    Å glädjs åt dom som hade den dagen som de hade drömt om, å ni som vet mer att eran dag va så bra pga att vi hade fått hjälp av underbara människor, hoppas ni kommer ihåg dom
    Utan min omgivning hade iaf inte mitt bröllop blivit så underbart, men de va mkt ansvar en del fick, de kunde slutat illa om det inte hade varit rätt personer... Å de verkar man ju inte veta försen efteråt, om man läser här....
    (Bara OT inlägg sorry)

Svar på tråden Blev du besviken på ditt bröllop?