• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Carma07

Har idag varit ute på långpromenad med de andra mammorna och med lunch hemma hos en av dem. Supertrevligt att träffa dem och skönt att komma ut men nu har jag ont. Kan inte gå jättelånga promenader ännu men samtidigt måste man börja någonstans. Blir till att ta det lite lugnare imorgon. En SATC-dag kanske.

• Nibla

God Morgon!

Har varit uppe i en timma och har precis parkerat mig i soffan framför Nyhetsmorgon med en smörgås och en hallon/persiko smoothie.
    Hittade ingen pepparkaksklänning igår, så idag ska jag nog ta mig en tur in till Nordstan. Måste ju hitta en Fars Dagspresent till min man också. Tröja/Skjorta är lite tråkigt att ge bort. Någon som har nåt bättre tips?

Ikväll ska vi laga kreolsk gryta, titta på Idol och somna i pausen i vanlig ordning!

• Frujj

Godmorgon!
    Uppe tidigt här med! Satt uppe lite sent igår och spanade mobiltelefoner på nätet, nån som har nåt tips, vad har ni och är ni nöjda? Blev ju av med 3 nu så nu ska jag köpa ny telefon och äntligen bli nåbar igen

Nibla: HM kan väl ha pepparkaksklänningar kanske. Hmm funderar på vem mer...

Hela familjen är förkylda, inklusive jag med halsont och snörvel, så jag instämmer med Niblas fredagskvällsnöje (som gjort för en barnfamilj!) nån god fredagsmat, soffläge och Idol!

• FruTez

Frujj: Inte kul när alla är förkylda. Hoppas att ni får en mysig soffkväll trots allt snörvel!

Carma: Jag skulle gärna villa pyssla lite julkort nån dag, fast jag kan inte förräns december. Det kanske blir lite sent? Låter bra med gott om utrymme! Vi har åxå gott om utrymme hemma nu. Vi har ett bord med plats för 6 pers. Har även en iläggsskiva till den där man nog kan klämma in två personer till, så längre fram när vi börjar komma iordning kan vi vara där också.

God morgon förresten!

• Ab fab

hej på er

en härlig morgon. hade sovmorgon med R idag. Vi åker till flyttathemifrånsonen F idag. Vi skall inspektera hans studentliv i Lund

Pyssel- gärna. jag vill gärna göra julkort i carmas dator*s*

• Frujj

Julkort jösses känns som om det är låååångt till jul men det är ju inte så många veckor kvar! Sen är det 2009..!!! Tänk när det blev 2000 och alla datorer skulle gå sönder, vi fick filtar och ficklampor på jobbet ifall strömmen skulle gå (jobbade i äldreomsorgen då) osv.. hihi Det är NIO år sen....

• Carma07

Godmorgon

Nibla: Det var på Lindex i Allum som jag såg klänningarna.

Frujj: Usch, vad tråkigt med förkylning. Hoppas du hinner bli frisk till nästa vecka. Krya på dig.

Herregud vad tiden går. :-O Tänk att det är nio år sedan milleniumskiftet. Det var första nyår som jag firade med maken. Vi käkade middag hemma hos min kusin först och sedan tillbringade vi tolvslaget på Avenyn. Har aldrig sett så mycket folk där varken före eller efter.

Och tänk att snart har vi bott två år (2 ÅR ) i huset! Och fem år sedan vi började knåda ihop lilltjejen. Den som väntar på något gott... Snart ska jag väl på föräldramöte också.

• Frujj

Carma: Jaaa.. rätt vad det är så är man på föräldramöten för en tonåring!!! Visserligen har vägen dit varit lång men det har gått väldigt fort ändå.

• Frujj

Konstig fråga kanske, men vad ska en tonåring ha för mössa? Stora E gillar att ha mössa på sig när det är kallt (vilket förstås jag tycker är bra) men... man ska kanske, med tanke på hur tjejer i den åldern beter sig, inte ta på sig vilken mössa som helst om man säger så. En mössa kan ju vara cool coh en kan utstråla extrem töntighet...
    Förstår ni problematiken??

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar