jag är florist om någon har några frågor!
så bara fråga mvh marie
så bara fråga mvh marie
Hej jag funderar på ett vårbröllop i maj juni någon gång och skulle vilja ha nakna kvistar med blommor typ körsbär och äppelblom.
Skulle vilja att själva brusbuketten var några magnolia kvistar och undrar nu om det praktiska runt dessa blommor (körsbär äppel och magnolia)
Går det att få tag på?
Är det väldigt dyrt?
Hur går man tag på det? och när?
Är dem väldigt ömtåliga?
mm
tack!
Självklart får man det! Det jag vänder mig emot är när man förväntar sig samma jobb som när man betalar för en bruduppsättning, fast man bara betalar för en "vanlig". Kan ju inte så mycket om floristens jobb, men det är nog samma sak där! Vad jag har förstått så får man ju oftast ett "handtag" för att slippa fläckar på klänningen om man beställer en BRUD-bukett, men sjölvklart går dte ju att gifta sig med en vanlig bukett också! Är man bara medveten om skillnaden så kör på, men ljug inte för att spara pengar!
T RO skrev 2008-10-17 09:21:29 följande:
humm..ok tänkte inte sänka mig till nivån att svara äns..MEN jag är utbildad florit ännumer tävlar jag i bland annat brudbinderi och var med och gjorde blommorna till kungens 50års dag för ett antal år sen. jag tar mitt yrke på högsta allvar, MEN nu när jg själv planerar bröllop gick det upp för mig hur mycket allt kostar o ville vara snäll och hjälpa till speciellt de som inte är interesserade av att lägga 2000kr på en brudbukett, de som vill gör det andra försöker binda själv o de hade de gjort oavsett om jag hjälp dem eller inte. alla har faktiskt inte råd att köpa en dyr bukett. Men vill ha en fin i alla fall och de hjälper jag. Det gör jag även i en av mina affärer, har 3 blomsteraffärer då jag ser till kundens bästa inte alltid mitt egna!! Mvh marie
Hej!
Jag har en undran ang blå rosor... Vill ha en rund bukett av blå rosor med ev nån vit orkidé i... Går det att få blå rosor?
Peggy sue skrev 2008-10-17 12:21:07 följande:
Tycker den här tråden har tagit en tråkig vändning! Jag förstår alla som vill ha stolhet för sitt yrke och det unnar jag er fullt ut, men det finns ändå en poäng i det mattiasmarie skriver om att många yrken tar extra betalt bara för att det är bröllop och inte för att det är mer jobb. Jag har till exempel en vän som är konditor och han har berättat att på de allra flesta konditorier så tar de omkring 15 kr extra per bit (750 kr för en tårta till 50 personer) enbart för att det är till bröllop även om en annan kund vill ha exakt samma tårta till något som inte är ett bröllop.
Jag tror att vi alla håller med om att om det kräver extra arbete då förtjänar man även mer pengar men är det inte mer arbete så är det tråkigt om kunden blir lidande.
jag blir bara ledsen så jag hoppar av tråden,. ville bara vara snäll och hjälpa till.. tack för mig
Men jag har en fråga MattiasMarie....kan man köpa blommor till dukningen dagen innan. Tänkte kanske ha rosor....håller dom sig...iså fall hur ska man tänka när man väljer vilka rosor man vill ha. Ska man ta såna som inte slagit ut så mycket....??? Och hur ska man ha dem fram tills man dukar????
Hej Mattiasmarie!
Har tänkt ha murgröne-ranker i mitten på bordet (8+8 personer, ca 5-6 m).
2 eller 3 ranker tjockt ungefär....
Vad skulle det kosta att köpa murgröna av dig/florist till det?
Ska även klä en blomsterbåge (ca 5,5 m) med murgröna....
Kan du göra en uppskattning på vad mängden murgröna samt kostnad för det genom florist?!
Jag vill också ha murgröna på borden...tänkte nog försöka odla själv..hehe, om det går :)
Susanna och Fredrik skrev 2008-10-18 16:40:51 följande:
T RO skrev 2008-10-17 09:21:29 följande: