• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • endless love

Tänkte hoppa på den här tråden om det är ok för er alla!
    Bor visserligen i Stockholm men det kommer att bli bröllop i Uppsala 2009-09-19. Har dock lite funderingar på lokaler när det kommer till Uppsala. Finns det någon som vet något bra ställe för ca 40-60 personer? Känner att det är helt utanför mitt område.

• mia8

Äntligen!!!!!!!!!!!har hittat en sömmerska som ska hjälpa mig med min klänning!

Välkommen endless love! Vi ska ha festen på Kaplansgården i gamla uppsala och har tänkt bli ca 50 personer.

endless love skrev 2008-12-02 16:56:07 följande:

Tänkte hoppa på den här tråden om det är ok för er alla! Bor visserligen i Stockholm men det kommer att bli bröllop i Uppsala 2009-09-19. Har dock lite funderingar på lokaler när det kommer till Uppsala. Finns det någon som vet något bra ställe för ca 40-60 personer? Känner att det är helt utanför mitt område.
  • endless love

Kaplansgården? har aldrig hört talas om den var kan jag hitta den? sorry, men det är hetlt kört för mig på den fronten.(noll koll) kul att höra att det finns fler som inte ska ha över 100 gäster, kände ett tag att det var typ bara jag som skulle landa på ca 50:talet gäster.

• Soff80

Hej! Ska gifta oss i Uppsala 090530. Oj, vad alla kommit långt i planeringen.... Vi ska ha festen på Eklundshof och ska vara mellan 40-50 personer.
    Är det ngn som kan tipsa om ngn som kan sjunga på vigseln??!!

• monkay

Ni som var på bröllopsmässan på slottet 9 nov och gjorde en beställning med Lena på taket, har ni hört ngt???

Jag har inte hört ett ord från dem, de sa att de skulle maila, men har inte gjort det... Tänker skicka ett mail till dem och kolla läget, men känns som om man måste vända sig till ngn annan snart, vill ju gärna ha det klart med maten!

• Sobeit

monkay:
    Jag hörde att det skett ägarbyte på Lena på taket, så det kan vara lite skakigt där nu. men jag tror att allt löser sig bara du mailar dem. Vad jag har hört så kommer det snart att lugna ner sig och då återgår det i sina gamla banor igen.

• Tina79

Lokaler och priser?

Jag har funderat lite på olika bröllopslokaler och tittat på diverse hemsidor. Tycker de är dåliga på att lägga ut bra bilder, då de verkar fokusera mer på konstnärliga kort ur konstiga vinklar som inte säger särskilt mycket om lokalerna.

Dessutom är det svårt att få fram ungefärliga priser. Är det någon som på rak arm kan ge ungefärliga priser på vad Eklundshof, Skarholmen och Vasaborgen tar för en standardmiddag (3-rätterns inklusive alkohol)?

• koholma

Jag tror inte man kan ha festen i Vasaborgen, det är bara vigsellokal (som kostar 5000 att hyra för det). Men mittemot ligger Vasasalen och där kan man ha festen. För bara själva lokalen, bord och stolar kostar det 15000, sen får man anlita catering för mat och porslin.

• Mörk Ängel

Jag tror att Snerikes nation går att ha fest på. Jag har sett en bröllopsfest där.
    Jag tycker att Snerikes är vackert så är du intresserad så kan du ju ringa till dem.
    www.snerikes.se/index.php&task=view&id=7&Itemid=40
    Så ser det ut.

endless love skrev 2008-12-02 16:56:07 följande:

Tänkte hoppa på den här tråden om det är ok för er alla! Bor visserligen i Stockholm men det kommer att bli bröllop i Uppsala 2009-09-19. Har dock lite funderingar på lokaler när det kommer till Uppsala. Finns det någon som vet något bra ställe för ca 40-60 personer? Känner att det är helt utanför mitt område.
  • mia8

Ring till Gamla Uppsala församling för att få mer infor,ation. Finns ingen bra hemsida. Sen är ju stabbygården helt underbar... www.stabbygarden.se/ men vi kände att den var lite liten för dans. Vi valde mellan dem och www.dalbybygdegard.se/. Sen finns ju nationerna. Det bästa är att ringa runt till dem. Gå in på www.uu.se för att hitta telefonnummer. Några fler tips:

www.festvaningen.se/Festvaningen.html
    www.eklundshof.se/festvaning/
    www.galejan.com/bakf.htm
    www.sunnerstaherrgard.se/index.php

Lycka till!

endless love skrev 2008-12-02 19:28:45 följande:

Kaplansgården? har aldrig hört talas om den var kan jag hitta den? sorry, men det är hetlt kört för mig på den fronten.(noll koll) kul att höra att det finns fler som inte ska ha över 100 gäster, kände ett tag att det var typ bara jag som skulle landa på ca 50:talet gäster.
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2