Uppsalabrudar 2009 - del 2
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
F A M E:
Om du vill kan du gå in och kolla i mitt galleri vad jag skrivit i våra inbjudningar.
Jag håller med om att det är skitsvårt. Hade så mycket huvudbry innan jag fick ihop det så att det kändes hundra.
I själva inbjudan kommer jag att lägga med en liten informationsfolder med vägbeskrivning, barnbordet, barnvakten osv osv.
Igår kom mina obehandlade servettringar som jag beställt från cc hobby. Det kommer att bli så snyggt, men jag ska inte börja med dem förrän i maj när vi vet hur många gäster som kommer.
Imorgon går iallafall alla julkort och save-the-date-korten iväg. Så skönt att ha skrivit dem klart.
mammatill2, Tack för ett tappert försök.. Ska kolla vidare...
Va roligt, var de lika fina som du trodde? Hur mkt blev det sen du fick betala? Jag har fortfarande inte beställt, sitter i val och kval hur jag ska göra. Känner att kostnaderna rinner iväg :-/ Fast fint skulle det ju bli
Har du beställt tårta på Ica Maxi nu? Stod häromdagen och dregglade över deras tårtor när jag var och handlade... hehe
Det gick på 327 kr inkl frakt och sånt. De är precis som jag föreställde mig och lagomn stora. Kommer att bli så fina när jag är klar med dem.
Jag känner oxå att kostnaderna för just dekorationerna och dukningen drar iväg lite mer än jag skulle vilja. Men så tänkte jag att vi fortfarande kan gå tillbaka till originaltanken med pappersukar under spetstyget från IKEA. Sedan lägger jag en löpare i mitten av bordet och strör ut vinröda rosenblad. JAg kommer inte att ha monogram på ljusen längre t ex. Ingen murgröna. Funderar på att skippa askarna som skulle vara en kombination av favours och namnskylt. Istället blir det lite enklare, mer som jag och m2b egentligen är. Lägger ner tid och möda på servettringarna och använder tjockare Duni servetter vid dukningen. Kommer förmodligen att sätta ut värmeljus i små skålar och typ saftflaskor med vin i. Det sista är fortfarande i stötandet och nötandet så det kommer förmodligen att ändras innan det är dags.
Jag beställde tårtan för ett tag sedan. Eller, ställningen är bokad. Vi ska återkomma i vår med vilken tårta vi vill ha. Det finns ju såååå många att välja på.
Men det var ju ett helt okej pris, trodde det skulle bli mkt dyrare. Låter jättefint med de vinröda rosenbladen
Jag hittade jättefina "vaser" på IKEA för runt 20 kr styck. De fanns i vit, rosa och blå tror jag, de kanske vore ngt för dig oxå för antingen vin eller vatten
Jag köpte jättefina men enkla ljushållare på Rusta för 2 kr styck. Fanns i genomskinligt, rött eller svart/grå. Var för värmeljus. Man får verkligen dra ned på det som går att dra ned på... Kommer bli jättefint ändå är jag helt säker på
Jag måste oxå boka en ställning, ska nog försöka ta tag i det den här veckan...
haha verkar som om jag gillar ordent "jättefint" Fyra stycken i mitt senaste inlägg...
Ett jättefint ord helt enkelt
Ang inbjudningar... vi har testskrivit ett och är jättenöjda..men tyvärr så blir det nog lite konflikt med släkten där... vi vill nämligen inte ha med barn under middag och fest...tråkigt att inte andra kan acceptera att det är vår dag, suck!
Vi ska inte heller bjuda barn, trots att vi har två barn själva. Sist släkten träffades var det som ett barnkalas!!! Då det är många barn i släkten. Och så vill vi verkligen inte ha det på vårt bröllop.
Någon som har tips på en bra fotograf (med hyfsade priser!!!)?