• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • brud2009

Fick in en smilegubbe efter pengarna, skulle ju bara vara ) juu

• Midsommarbrud09

ÅÅÅÅ! Försöker få ner pulsen!!!

Gick in på Milly´s hemsida för att "spåra" min klänning och se exakt när den skulle bli klar. Skrev tidigare till mig o sa att det skulle ta 1-2 månader, men jag bara går o längtar så jag gick alltså in för att kika hur det går med den.

Samtidigt känns det för bra för att vara sant, uppsyddklänning under 2000:-!!....

Å gissa om jag blev streead när jag först läste "Finish date: 1/6-09!!! (1 juni09).Hjärtat började banka och det där med för bra för att vara sant känndes helt plötsligt väldigt verkligt.

Men man ska ju läsa av det tvärtom från vad vi är vana med
    (6 januari 09). Lite skillnad!!! Man blir ju alldeles svettig av att planera bröllop! Tror ni männen har det lika dant?!...

Mysig hemma dag med sönerna idag. Äldsta sonen är sjuk, så idag blir det mycket surfande.

• Igia

Hej på er!

Nu har jag kommit hem från New York och inte blev det ngr brudskor inte...

Tack för all hjälp med klänningen! Ni är verkligen överrens om att det är den längst ner till hö

Monkay: Jag röstar på alt 1 av dina tiaror. Mkt fin.

• Sobeit

Usch, här sitter jag och planerar dukningen IGEN! De senaste veckorna har stött och nött, vridit och vänt på allt vad dukningen innebär och inte kommit på ett sätt som känns 100 % rätt. Tyvärr är m2b rätt onintresserad av att diskutera just dukningen så jag får inte så mycket respons från honom heller. Senaste svaret i frågan blev: "Det går väl lika bra med enkla pappersdukar?" Jag tittade på honom och svarade."Jo, om vi skulle servera korv m bröd och pucko!" Han bara skrattade ....... *suck*

Alltså, jag är inte ute efter att ha en jätteflådig dukning utan en mittemellan. Men det är så svårt att få ihop allt med färgerna och så. Vitt och vinrött. Olika nyanser av de två. Och vinrött som är en så väldigt stark färg dessutom. Jag säger bar att det är tur att det är lång tid kvar!

Nu är jag inte ute efter att dissa pappersdukar, men jag vill ha en lite finare dukning än bara det. Hoppas ni förstår mig rätt.

• Vargtassa

Jag har oxå lite dukningspanik.. Å vi har dessutom mindre än två månader kvar! Jag tänkte ha vita dukar med en silverlöpare som ligger längs med bordet. Sedan har jag köpt vita små blockljus ( 3 st på varje bord ) med hållare till. Runt ljusen tänkte jag lägga lite konfetti ( små röda hjärtan ) och så har jag köpt röda servetter som ser ut och känns som tyg. Men det känns inte som nog! Men sen vill jag ju inte överduka och "slänga" ut en massa pengar på dekorationen heller. Vi har redan spräckt våran budget med ca 6000 kr. (Hade inte tänkt gå till någon fotograf först och inte haft några större planer på underkläder och så..... ) Det drar iväg! Men det känns inte dåligt ( men det får inte bli så mycket mer nu ) för dom pengarna finns så vi sitter inte i båten.

Sobeit skrev 2008-12-17 14:43:52 följande:
    Usch, här sitter jag och planerar dukningen IGEN! De senaste veckorna har stött och nött, vridit och vänt på allt vad dukningen innebär och inte kommit på ett sätt som känns 100 % rätt. Tyvärr är m2b rätt onintresserad av att diskutera just dukningen så jag får inte så mycket respons från honom heller. Senaste svaret i frågan blev: "Det går väl lika bra med enkla pappersdukar?" Jag tittade på honom och svarade."Jo, om vi skulle servera korv m bröd och pucko!" Han bara skrattade ....... *suck*Alltså, jag är inte ute efter att ha en jätteflådig dukning utan en mittemellan. Men det är så svårt att få ihop allt med färgerna och så. Vitt och vinrött. Olika nyanser av de två. Och vinrött som är en så väldigt stark färg dessutom. Jag säger bar att det är tur att det är lång tid kvar! Nu är jag inte ute efter att dissa pappersdukar, men jag vill ha en lite finare dukning än bara det. Hoppas ni förstår mig rätt.
  • Sobeit

Har du provdukat och sett hur det blir?

Jag känner att jag måste provduka innan jag kan bestämma mig för en modell. Så det får bli i januari. Känns lite overkill att ställa sig och görea det innan jul när det är ett antal månader kvar för oss.

Vargtassa skrev 2008-12-17 15:57:21 följande:
    Jag har oxå lite dukningspanik.. Å vi har dessutom mindre än två månader kvar! Jag tänkte ha vita dukar med en silverlöpare som ligger längs med bordet. Sedan har jag köpt vita små blockljus ( 3 st på varje bord ) med hållare till. Runt ljusen tänkte jag lägga lite konfetti ( små röda hjärtan ) och så har jag köpt röda servetter som ser ut och känns som tyg. Men det känns inte som nog! Men sen vill jag ju inte överduka och "slänga" ut en massa pengar på dekorationen heller. Vi har redan spräckt våran budget med ca 6000 kr. (Hade inte tänkt gå till någon fotograf först och inte haft några större planer på underkläder och så..... ) Det drar iväg! Men det känns inte dåligt ( men det får inte bli så mycket mer nu ) för dom pengarna finns så vi sitter inte i båten.

• F A M E

Har hittade du dessa silverlöpare någonstans?

Vargtassa skrev 2008-12-17 15:57:21 följande:
    [citat]
    Jag har oxå lite dukningspanik.. Å vi har dessutom mindre än två månader kvar! Jag tänkte ha vita dukar med en silverlöpare som ligger längs med bordet.
  • Vargtassa

Jag köpte ett 5-meters tyg på Jysk för typ 170 kr som jag sedan klippt till i löpare. Jättesnyggt tyg! Som silvermetallic...
    F A M E skrev 2008-12-17 17:49:36 följande:

Har hittade du dessa silverlöpare någonstans?
    [citat]Jag har oxå lite dukningspanik.. Å vi har dessutom mindre än två månader kvar! Jag tänkte ha vita dukar med en silverlöpare som ligger längs med bordet.
  • Midsommarbrud09

Hakar på era duknings funderingar.
    Jag hörde om någon som köpt vita lakarn på IKEA och hade dem som dukar och sedan en löpare på det. Blir det snyggt tror ni, eller syns det att det är lakarn på borden?

• monkay

Var på Plantagen nu ikväll och köpte en julgran, de har 50% på allt julpynt...kanske inte direkt till bröllop förståss, men lite smått och gott kan man ju alltid fynda till julen

Jag tror det blir snyggt med IKEA lakan och löpare, tror inte alls det syns att det är lakan. Däremot har jag för mig att ngn i den här tråden tyckte att det lyste lite igenom... men värt att kolla helt klart!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2