• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • Midsommarbrud09

Fame:

Atlasguld ligger väl på dragarbrunnsgatan. En annan butik som också säljer schalins ringar är Mattsons guld på Kungsängsgatan.
    Priset på Turin allians på Nordstads.se är 3795:-!! Jag skrev en liten blänkare i din gästbok, kolla in det! Jag kommer beställa från dem (sparar 4000:- på det) jag hör av mig när ringarna kommit om jag blev nöjd eller inte!

• Midsommarbrud09

Jag klantade verkligen till det med klänningen. Gav ju sömmerskan fel midjemått!! (6 cm för lite)
    Måttbanden måste at snurrat sig för det var ju fel sida av måttbandet jag läste av. Mailade snabb och berättade det, men klänningen var redan klar. Hon skulle försöka ordna några cm extra...Nu är det hårdbanting som gäller...nej, så illa är det väl inte..klänningen har korsett i bak så det går väl att reglera lite.

Snacka om klantigt!!

Sommarliv: Vad skulle kunna gå på tok?

• mia8

hm...tror att hemsidan blev fel... jag kom in på en sida med båtar...

Midsommarbrud09 skrev 2008-12-21 18:35:14 följande:
    Jag klantade verkligen till det med klänningen. Gav ju sömmerskan fel midjemått!! (6 cm för lite)Måttbanden måste at snurrat sig för det var ju fel sida av måttbandet jag läste av. Mailade snabb och berättade det, men klänningen var redan klar. Hon skulle försöka ordna några cm extra...Nu är det hårdbanting som gäller...nej, så illa är det väl inte..klänningen har korsett i bak så det går väl att reglera lite.Snacka om klantigt!!Sommarliv: Vad skulle kunna gå på tok?
  • monkay

nordstansguld.se ...var det den du menade?

mia8 skrev 2008-12-21 19:11:46 följande:
    hm...tror att hemsidan blev fel... jag kom in på en sida med båtar...
  • Sobeit

Med snörning så tror jag inte att det är så farligt. Sömmerskan kan säkert ordna iallafall 3-4 cm åt dig. Och 2-3 cm får amn lät ttill med en korsett, i värsta fall. Jag kommer iallafall att ha en korsett under min klänning, men det är för att hålla min typiska mammamage där den ska vara. Kommer annars att se ut som en degmage. Och dte vill jag inte. Jah har faktiskt funderat på att göra sit ups, emn det är ju såååå himla tråkigt. Får se om jag ändrar uppfattning efter nyåret.

Midsommarbrud09 skrev 2008-12-21 18:35:14 följande:
    Jag klantade verkligen till det med klänningen. Gav ju sömmerskan fel midjemått!! (6 cm för lite)Måttbanden måste at snurrat sig för det var ju fel sida av måttbandet jag läste av. Mailade snabb och berättade det, men klänningen var redan klar. Hon skulle försöka ordna några cm extra...Nu är det hårdbanting som gäller...nej, så illa är det väl inte..klänningen har korsett i bak så det går väl att reglera lite.Snacka om klantigt!!Sommarliv: Vad skulle kunna gå på tok?

• monkay

Meen gaah den funkar ju inte heller... hahaha teknikens under!

• Sobeit

ha ha ha ha .... går det bra för dig nu?

monkay skrev 2008-12-21 19:20:36 följande:
    Meen gaah den funkar ju inte heller... hahaha teknikens under!

• Sobeit

Hur går dte med planerandet? Fått allt på plats?

monkay skrev 2008-12-21 19:23:19 följande:
    hehe

• monkay

Nja, har bokat Hår och make på Creative Make Up... men mer än så har inte hänt. Går fortfarande omkring och funderar över Catering. Lena på Taket har äntligen mailat, de skrev att de haft lite turbulent tid, med ägarbyte precis som du hört. De lovade höra av sig efter nyår..så jag väntar lite med att titta vidare på andra alternativ.

Funderade lite på dukningen häromdagen, tänkte ha enkla "skålar" som man stoppar oasis i, stenar runt omkring och sen sticker man bara i typ två rosor och ngt grönt. Enkelt och billigt. I vilket fall var jag in på Himlas butik, och då var det jättesnygga genomskinliga småkrukor till halvapriset. Så jag slog till och köpte ett gäng....
    Har du kommit fram till ngt mer ang din dukning?

Tänkte på det där med att du ska ha korsett, ska du ha en "riktig" korsett under klänningen, eller kommer det vara ngn som där "hålla in byxa"?

Jag hittade en sida med såna där hålla in magen byxor, verkar bra. Check it out

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2