Uppsalabrudar 2009 - del 2
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Nja, inte riktigt så. Var som en boll som satt på ett snöre och snöret knyter man runt handleden. så bollen hänger ned och dinglar ungefär som en handväska man har i handen...
som sagt, jag är inge vidare på att förklara
Just nu kan jag inte sova... har suttit och kollat på en grymt bra film "Felon" hette den. Blev pigg som en lärka mitt i natten medan sambon sussar sött. Orättvist!
Michell är jättefin!! Bra val!! JAg valde Rachel, också jättefin! Hade svårt att bestämma mig, då det finns så många fina klänningar. Tänkte ju bara gifta mig en gång...
Den är jättevacker, har oxå kikat lite på den...som sagt finns ju så många att välja på.. Vad jag hört av folk jag känner som beställt samt läst här på BT i Kinaklänningstråden så får Milly väldigt gott betyg. Verkar vara bra mailkontakt, snabb leverans och välsytt. Men såklart, vissa kan ju ha otur, så det är väl bara att hålla tummarna... Tror det tar ca 2 månader,men kan säkert ta längre tid under högsäsong. Var en tjej jag läste om här som hade beställt sin klänning från Milly i början av dec och den var klar att skickas till Sverige 13 dec..det var snabba ryck
Finns ingenstans att prova vad jag vet, eftersom de görs i Kina, men ett tips är ju att gå till en brudbutik och prova olika modeller så man får ett hum om vad man gillar och trivs i
Ska bli så roligt att beställa, jag håller på att gå ned i vikt så jag kan inte beställa förrän typ april
Hur går planeringen frammåt annars då?
Jag hoppas också på viktnedgång så det lär dröja med att beställa... Jag ska ju inte gifta mig förrän 2010 så det får vänta bra länge till, och då har jag säkert hunnit ändra mig angående klänningen 1000 gånger!
Planeringen går långsamt, men framåt. Vi ska gifta oss antingen vid pingst eller första helgen i juli (jag vill pingst för då är det nästa på dagen 6 år sedan vi blev ihop), och det blir förmodligen Skarholmen eller Norrlands vi ska ha festen på. Norrlands är fint, men jag har varit så aktiv där att det inte känns så speciellt. MEN det är helt klart prisvärt!
Sen vill jag ha vinrött och vitt som tema, så jag tycker rött är en så härlig färg. Har även kollat på klänningar med röda detaljer, så det känns som det naturliga färgvalet. Givetvis ska detta då gå igen i dukning och brudbukett etc.
Men det var nog allt hittills. Jag känner att jag har starka potential för att bli en riktig bridezilla eftersom jag redan är fast på den här sidan och surfur runt på diverse klänningssidor etc... Någon som känner igen sig?
Klänningen betald...skönt! Det känns verkligen som att jag har den finaste klänningen i världen! Håller på att kolla trubadurer...svårt...vet inte hur vi ska göra...
Vi hoppar nog trubadurer. Tänkte fråga min kusin om han vill spela i kyrkan och sedan blir det nog stereo. Men det är ju helt klart underbart med live musik!
Ville oxå ha liveband, kollade runt massor och hittade fler som jag tyckte om MEN sambon tyckte det var onödiga pengar (de jag hittade låg på minst 10 000 så efter mkt om och men så har vi bokat dj istället och jag tror faktiskt att det blir kanon! Men han får kompensera mig med en väldigt fin transport de två milen vi ska åka mellan kyrkan och festlokalen, haha
Vi kommer inte att ha live musik alls. Istället blir det stereo typ. En bärbar dator med extra högtalare till.
jaaa...blir väl kanske så för oss med... men vi har något på tråden.. kostar 4000..ska kolla det först!