Uppsalabrudar 2009 - del 2
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Enligt vad jag hört så är det ägarbyte som skett och därför är det lite ur balans. Så jag håller med om Mia8:as tips. Att ringa dem.
Jodu, nog är julen barnens högtid alltid! Men jag älskar ju oxå julen så det är ett kärt besvär! Var förresten på luciatåg på barnens förskola imorse. Så sött och jag blir alltid lika gråtmild. Barnsligt stolt!
Trevlig lucia på er alla blivande uppsalabrudar!
Nu har jag hamnat i en sån där angenäm sits...dags att välja tiara!
Kan ni inte hjälpa mig att välja? I mitt bildgalleri finns det två olika tiaror som jag köpt, alt 1 och alt 2.
Kommer inte ha några smycken förutom pärlor i öronen, har mörkt hår.
Gillar båda två, så känns rätt svårt detta. Tack och lov att det är så lång tid kvar
Alt 1 eller Alt 2?
Snygga tiaror du hittat!
Jag röstar på alt 1. Tror att det blir jättefint till ditt mörka hår!
Alt 1 är samma modell som jag själv ska ha i håret, emn jag är mellanblond. Sedan ska jag, precis som du, ha pärlor i öronen. Även ett pärlhalsband som jag lånar av min mamma. Hon lånar ut det till oss döttrar när vi gifter oss.
Har du bestämt klänning?
Har du också köpt din tiara på Tradera? Jag blev så glad idag, för igår så budade jag på den...men förlorade tyvärr, den gick upp över 300 kr. Men jag mailade säljaren och frågade om hon möjligtvis inte hade en till på lager och det hade hon, så jag fick köpa den för 179 kr Så nu har jag alltså två stycken, för alt hade jag redan köpt!
Har inte bestämt ngn klänning än, men det lutar åt den här:
www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp?
idProduct=35&idCategory=50
Ska ha vita kallor till, hoppas det blir bra.
Va roligt att ha din mammas pärlor, en mkt bra tradition. Visst skulle du göra om en släktings (din morfars?) vigselring oxå?
hmm, den där länken funkade visst inte alls. Men den finns på Millys hemsida, på sidan 3 ungefär i mitten. Den heter "Martina"
ÅHH... båda tiarorna var ju jättefina. Det spelar ingen roll vilken du väljer (bra hjälp jag var..!)
Har börjat googla runt efter fotograf. Många att välja bland och alla har olika slags paket att välja mellan...hmmm...
Nu ska jag lägga sönerna. Kommer nog somna själv också, är helst slut efter en lång dag och kväll, med famlijefest på jobbet. Slutade dock tidígare än vad jag trode, så ganska nöjd ändå! Fick en sådan fin julpresent av eleverna så att man blir alldeles rörd!
Vi valde kajsa fagerström. Men vi var även sugna på lönnbackafotograferna. De verkade väldigt tillmöstesgående och även de MKT prisvärda, kolla in dem!
lonnbackafotograferna.se
När vi var på slottsvisning i nov så sa hon som äger underklädesaffären. Att antingen så framhäver man klänningen genom att inte konkurrera med en massa flådiga smycken. eller så använder man smycken & tiaror att lyfta fram klänningen med dvs om man har en väldigt enkel variant.
Men jag tycker att din klänning är så fin och med mörkt hår så passar i mina ögon bäst alt nr 2
klänning med är massa paljetter/brodyr/diamanter. Ska man inte konkurrerar med en massa smycken till.
Jajamensann! Och jag köpte den och slöjan tillsammans med en kompis i Malmö så totalt betalade jag typ 250 :- för dem båda. *jättenöjd*
Jo, jag ska även använda min morfars vigselring som min egna vigselring. Ska bara ändra storleken på den. Sedan graverar jag in vigseldatumet i förlovningsringen istället.
monkay skrev 2008-12-12 19:31:59 följande:
Visserligen så har min brudklänning både stenar och broderier, emn de är väldigt diskreta och går i vitt. Jag kommer iallafall att använda såväl ett enkelt enradigt pärlhalsband och väldigt enkla pärlörhängen. Funderar dock på att skaffa linser för dagen så jag slipper mina svartbågade glasögon. Blir så mycket mjukare utan det.