• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • Sobeit

Tina79 skrev 2008-12-04 20:44:39 följande:
    Sobeit, det känns som du har lite koll på priser för brudbuketter och övriga blommor av det ovanstående citatet att döma. Kan du ge mig en ungefärlig kostnad för bukett och coursage? Och har du tips på någon florist som verkar bra?Sen har jag kollat upp lite priser på lokaler om någon också letar lokal. Eklundshof kostar ca 700 kr/pers och Skarholmen kostar ca 750 kr/pers.

Nja, alltså jag känner mig hedrad, men tyvärr har jag inte sån koll på blommor och priser. Jag vet bara vad min bukett skulle kosta på ett ungefär och detsamma om coursagen och de näbbuketter jag hade beställt. Sedan har jag vit in och pratat med vår lokala handelsträdgård och beställt buketten där och då pratat om priserna med henne. Så den enda florist jag kan rekommendera är Morgongåva Handelsträdgård.

Däremot så kah jag tipsa dig om en florist här på BT. Hon heter "Passionsblomman" och är jätteduktig på att ge råd när det gäller priser på blommor och om man har funderingar på sammansättningar av olika blommor.

Jag kan säga att min ursprungliga brudbukett skulle hamna på ca 1500-1600 kr och innehöll då murgröna, via pioner, vit hortensia, mörkröd kärleksört, mörkröd buskros pch björngräs. Den var lite hängande så då blir det automatiskt dyrare än en rundformad bukett. Mer än så kan jag inte. Tyvärr!

• F A M E

Nja jag har ingen bild på den ännu. Men vi fick hem lite reklamblad ifrån guld fynd & Albrekt guld och i den sist nämda hittade vi våran på engång.

De är en ring med vitt guld i som "ringfärg" på ovan sida så är de små rött guld längt på var sin sida fast sitter snett emot varandra. I mellan så sitter diamant stenarna 7 st. Finns på sidan 5 för dem som har bladet hemma.

• F A M E

Nu har jag lagt in den i mitt galleri, passa på för en titt innan jag stänger den igen.

Jaha då har alla loggat av *suck* när jag äntligen fixar till de.
    ;-D

• mia8

Det var en läcker ring! Jättefin! Nu vill jag be om lite råd... sitter här med inbjudningarna... var sjutton ska man sätta gränsen när det gäller att bjuda vänner? Hur har ni andra gjort?

F A M E skrev 2008-12-06 21:37:05 följande:

Nu har jag lagt in den i mitt galleri, passa på för en titt innan jag stänger den igen. Jaha då har alla loggat av *suck* när jag äntligen fixar till de.;-D
  • F A M E

Så här tänkte vi. Vi har grymt många i släkten på bägge sidorna av oss. Därför så bjuder vi bara dem vi verkligen umgås med som mostrar/fastrar & morbröder med deras barn som är vuxna får stanna hemma. Sen så bland vännerna dock så tog vi dom vi umgås med dvs dem som man pratar/ses titt som tätt.

En hård utgallring har de varit men vi är nöjda med slut resultatet dem som känner sig förbi seda umgås vi inte med på samma sätt som de övriga.

Vännernas barn kommer också få stanna hemma annars hade vi slutat på långt över 100 personer, nu så hamnar vi på 68 st. Och då är bara våra barn samt syskonbarnen med utav barnkategorin.

Dvs Föräldrar, syskon, syskonbarn, mostrar/fastrar/morbröder & vänner.

• Sobeit

Vi ska gå igenom vår gästlista ännu en gång. Som det ser ut nu så har vi 124 gäster och det är inklusive alla våra vänners barn. Vi kommer att skicka ut 31 st Save the date och det är till de som vi verkligen vill ska komma. Sedan har vi några vänner som vi inte är säkra på om vi ska bjuda ännu. Vilket fall som helst så beslutar vi inte den slutliga gästlistan förrän efter nyår.

På vår gästlista har vi skrivit in vänner och släktingar. Släkten består av den närmaste släkten som vi umgås med och som vi gärna ser vill dela vår dag med oss. Vänner är blandad kompott. Dels är det de som vi umgås med, arbetskamrater, fd arbetskamrater och vänner som vi nästan kan kalla familjemedlemmar. När vi nu skär i inbjudningarna så blir det bland de som är fd arbetskamrater i första hand. Får se hur många som blir kvar efter nyår!

Den 11 juli 2009 blir vi familjen Isaksson!
  • Tina79
    Sobeit skrev 2008-12-06 20:45:16 följande:
      Nja, alltså jag känner mig hedrad, men tyvärr har jag inte sån koll på blommor och priser. Jag vet bara vad min bukett skulle kosta på ett ungefär och detsamma om coursagen och de näbbuketter jag hade beställt. Sedan har jag vit in och pratat med vår lokala handelsträdgård och beställt buketten där och då pratat om priserna med henne. Så den enda florist jag kan rekommendera är Morgongåva Handelsträdgård. Däremot så kah jag tipsa dig om en florist här på BT. Hon heter "Passionsblomman" och är jätteduktig på att ge råd när det gäller priser på blommor och om man har funderingar på sammansättningar av olika blommor.Jag kan säga att min ursprungliga brudbukett skulle hamna på ca 1500-1600 kr och innehöll då murgröna, via pioner, vit hortensia, mörkröd kärleksört, mörkröd buskros pch björngräs. Den var lite hängande så då blir det automatiskt dyrare än en rundformad bukett. Mer än så kan jag inte. Tyvärr!
    Passionsblomma; kan du fylla i med ytterligare information? Sorbeit var jättesnäll och delade med sig med det hon visste och hänvisade till dig. Jag kan inte särskilt mycket om blommor men vill ha en hängande bukett i vita och mörkröda färger. Och matchande coursage till fästmannen. Förslag?

Sorbeit; appropå vinröda färger, var har du hittat din klänning?
  • Midsommarbrud09

Sobiet, det är den axellösa klänningen jag har bestället. Jag föll direkt, men tvekade. Jag hade inte alls tänkt mig en sådan modell. Hade tänkt mig en sådan som du har som logga, en med lite färg, men så blev det alltså inte tillslut.
    Kolla in vilken vacker tårta jag hittat här på BT!

• F A M E

"åhh, vad roligt för dig! Vad blev det för ring då? Bilder? Jag har också spanat in en vacker ring, se mitt galleri. Nu velar jag lite mellan rött eller vitt guld...."

Jag tycker du ska ta den i vitt guld, även fast den är lika fin i rött guld.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2