• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • LillaStjärna

Någon som ska gå på bröllops och sommarfestmässan/marknaden på FyrisPark den 4 januari?

• mia8

vad är det för mässa? Vilken tid? Inträde?

• Tina79
    LillaStjärna skrev 2008-12-21 19:59:55 följande:
    Någon som ska gå på bröllops och sommarfestmässan/marknaden på FyrisPark den 4 januari?
    Var? När? har inte alls hört talas om tidigare!

Monkay: Var ligger Creative Make Up? Hur mycket får du betala?
  • Sobeit

monkay:
    Jag lutar mot att ha en korsett. Eftersom bröllopet är i juli så är frågan hur varmt det skulle bli med en sån byxa som du länkade till. Länken fungerade förresten.

Jag är mest inne på att ha en sådan här: http://www.bodhi.se/catdetail.asp?sid=FEAAAAAACEMGIBBG&subsid=NKAAAAAABOELAEBI&stylesid=PAAAIAEFKNKPNOFF&color_ID=&size_ID=&vendor_ID=&price_ID=

Hoppas nu att länken fungerar!

Har haft en sådan tidigare och då minskade min strl ca 2 strl. Ger ett skönt stöd.

• LillaStjärna

Såg en lapp på vårt ica om denna mässa/marknad.

4 januari tid 11-17 i Fyris Park. Har för mig att jag hörde någonstans att inträdet är 50 kr men att med UNT-kortet är gå två och betala för en. Hoppas länken fungerar nu.

sites.google.com/site/nefertiteswe/Home

mia8 skrev 2008-12-21 20:04:34 följande:
    vad är det för mässa? Vilken tid? Inträde?
  • monkay

FAME: Atlas guld ligger på dragarbrunnsgatan, mitt emot handelsbanken ungefär..

Sobeit: Du har helt rätt, tänkte inte på den lilla detaljen med värme. Hmm kommer ju bli stekhett med underkjol, klänning OCH den där byxan jag pratade om Ska kika lite mer på korsetten du länkade till...2 strlk ner låter ju inte helt fel alltså!

Tina79: Creative Make-Up ligger på Vaksalagatan i backen mitt emot Siviatorg. Har letat runt som en galning bland frisörer, men de jag pratat med tar runt 3000 kr...och det är ju galet mkt pengar och sen tillkommer ju smink o så På Creative så kostar "brudpaketet" 3000 kr och då ingår : Brudsminkning, provsminkning, ögonbrynsplock, ett bättre på kit med puder, provuppsättning med håret samt såklart själva håruppsättningen på dagen D. De hade några olika frisörer de samarbetade med och frisören kommer till deras lokaler, så man får sminket och håret på samma ställe. Kändes rätt skönt!
    Har hört både bu och bä om sminkningen där...ngn tyckte det var för mkt rouge etc...men de vänner jag har som sminkat sig där vara väldigt nöjda.

Hoppas det blir bra

• Tina79

Monkay: tack för det utförliga svaret! Är svårt att veta vart man ska vända sig och dessutom veta hur mycket man får betala. 3000 kr är mycket alltså...

• Sobeit

monkay skrev 2008-12-21 22:57:52 följande:
    FAME: Atlas guld ligger på dragarbrunnsgatan, mitt emot handelsbanken ungefär.. Sobeit: Du har helt rätt, tänkte inte på den lilla detaljen med värme. Hmm kommer ju bli stekhett med underkjol, klänning OCH den där byxan jag pratade om Ska kika lite mer på korsetten du länkade till...2 strlk ner låter ju inte helt fel alltså! Tina79: Creative Make-Up ligger på Vaksalagatan i backen mitt emot Siviatorg. Har letat runt som en galning bland frisörer, men de jag pratat med tar runt 3000 kr...och det är ju galet mkt pengar och sen tillkommer ju smink o så På Creative så kostar "brudpaketet" 3000 kr och då ingår : Brudsminkning, provsminkning, ögonbrynsplock, ett bättre på kit med puder, provuppsättning med håret samt såklart själva håruppsättningen på dagen D. De hade några olika frisörer de samarbetade med och frisören kommer till deras lokaler, så man får sminket och håret på samma ställe. Kändes rätt skönt!Har hört både bu och bä om sminkningen där...ngn tyckte det var för mkt rouge etc...men de vänner jag har som sminkat sig där vara väldigt nöjda. Hoppas det blir bra

Jo, jag har haft en hel del mammamage o inte direkt vältränad. Så då blev det så. Nu minskar jag från 44-42 med den och det är oxå ok. Men den jag har skulle behöva bytas ut till en ny dock.

• Igia

Välkommen!
    Då gifter vi oss oxå!

Sommarliv skrev 2008-12-21 03:41:39 följande:
    Hejsan Här är en till.. Vi har tänkt oss att gifta oss den 19 sept.. Hoppas bara det inte händer något på vägen..
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2