Uppsalabrudar 2009 - del 2
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
God jul till alla!
Efter några juldagar nu med bland annat sambons släkt har det kommit en mängd frågor om det kommande bröllopet, planering etc.
Jag undrar ifall någon av er har haft erfarenhet av att "parera" er blivande svärmor? Min svärmor vill gärna att bröllopet ska bli så billigt som möjligt. Jag och min sambo jobbar väldigt mycket och har inte tid, lust eller möjlighet att göra allting själva. Dessutom är vi inte så pyssliga av oss tyvärr. Min svärmor däremot vill mer eller mindre att vi ska hyra en jättebillig lokal, fixa allt själva och dessutom att vi ska laga all mat själva hemma. Ingen dum idé förvisso, men inte riktigt vad vi tänkt oss... Vi är ju lite sugna på Vasasalen och kanske Lenas kök. Vid något tillfälle sagt lite ifrån, men tjatet om hur dyrt det kommer att bli slutar liksom inte.
Ah! Vore skönt att höra ifall någon av er har liknande erfarenheter och hur ni agerat?
Till saken hör att min sambo inte riktigt är så "mammastyrd" som detta inlägg kanske låter ;)!
Är det meningen att hon ska betala? Om inte så har väl inte hon något med kostnaden att göra. Samtidigt får du komma ihåg att hon säkert bara vill vara snäll och hjälpsam. Ni ska ju leva efter bröllopsdagen också och ha råd med annat.
Har inga problem med svärmor, hon säger inte så mycket om saken, vilket är tråkigt det också!
Lillfraggel1:
Ringarna kommer ju från Schalins vare sig man beställer från affär eller nätet, så kvallitén kan ju inte skilja något!
Jaha då har vi berättat för i stort sett hela släkten att vi ska gifta oss. Min sida fick reda på de på julafton och sambons sida på juldagen. Så nu kan vi sätta igång med den stora planeringen, äntligen tycker jag.
Kanske. I så fall blir det endast "symboliskt", de kanske bidrar till något specifikt. Egentligen behövs det inte, för vi kan betala för oss själva. Jättesvårt att veta hur man skall agera! Sant som du skriver, tråkigt om hon inte skulle tycka någonting alls å andra sidan.
Har uppdaterat min sida nu och i samma veva hittade jag min klänning. inte så långt här ifrån för "bara" 3500:- tycker jag är ganska bra pris eller vad säger ni?
Fast långt här ifrån är ju ca 2 timmar ca
F A M E:
Kanonfin brudklänning! Jättevacker! Vill du berätta var du hittade den? *nyfiken*
Hittade den på brudofest i katrineholm, fanns många andra klänningar där också för väldigt lågt pris. Eller lågt pris beror ju på vad man jämför med iofs.
F A M E skrev 2008-12-27 23:12:13 följande: