• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • FruLindberg09

nä men nej nu blev det ju helknasigt
    ska se om jag hittar på den.

• Sobeit

Vi har skrivit väldigt enkelt i inbjudan, men lägger med ett litt häfte med mer information. Typ vägbeskrivning, önskan om bröllopspresenter mm.

Midsommarbrud09 skrev 2008-12-29 17:48:05 följande:
    Jag och sambon fixade barnvakt o åkte ner på stan för att köpa material till inbjudningskorten, så nu håller vi på att pyssla!! Jätteroligt. Kul också att sambon verkligen anstränger sig för att hjälpa till, fast jag vet att pyssel är det värsta han vet...men inga sura miner där inte!! Helt otroligt!Vi skriver det nödvändigaste på inbjudningarna, så tar vi sedan ev frågor muntligt. Fick en gång en inbjudan där minsta lilla detalj stog med och det blev lite väl...hmm..lite typ oromantiskt...eller hur jag ska beskriva:" Vi önskar oss___eller___. Inga barn. Vill ni åkta med i bussen så boka en biljett hos__. Festen avslutas kl_ och då går bussen. Ni som inte vill ha alkohol meddela det till__. Är du vegetarian meddela till__.... bla bla bla bla...." Ni förstår..

• brud2009

Röd Gerbera
    Grattis och lycka till

Ska bli kul att få höra om den stora dagen sen!

• F A M E

Ahhaaa kan nästan se din min när hon säger detta. Sånt här skulle helt klart min egen mamma kläcka ur sig. *suck*

De är där för vi har legat så lågt, så att vi har våran bild hur allting skall se ut, innan andra får kliva in och ens tänka vara med och bestämma. Just att vi har delat upp vårat bröllop i 2 delar beror på att vi själva har varit på ett sådant och kände att de här är vi. Orkar inte sitta och social prata med min mormor hela kvällen på min bröllopsdag.

Sobeit skrev 2008-12-29 15:26:26 följande:
    Jag förstår inte vad din mamma har med saken att göra! Du gör helt rätt och jag kommer att stå i din "ringhörna" och hejja på dig. Min svärmor har kommit med en sak som hon ville att vi skulle planera för. Och det var gästernas transport IFRÅN festlokalen. Alltså, vi har gäster från Uppsala och Stockholm och gifter oss strax utanför Uppsala. Så jag blev lite paff för om de får hjälp FRÅN lokalen så måste vi sedan dagen efter se till att de får hjälp TILL lokalen för att hämta sina bilar. Behöver jag säga att vi inte ordnar med detta?
  • mia8

Lät som en bra idé... med uppdelning. Och vi har ju bestämt inga barn...och det ses inte med blida ögon av nära släkt...vissa kör t.o.m silent treatment...(stavas det så )
    F A M E skrev 2008-12-29 21:32:06 följande:

Ahhaaa kan nästan se din min när hon säger detta. Sånt här skulle helt klart min egen mamma kläcka ur sig. *suck*De är där för vi har legat så lågt, så att vi har våran bild hur allting skall se ut, innan andra får kliva in och ens tänka vara med och bestämma. Just att vi har delat upp vårat bröllop i 2 delar beror på att vi själva har varit på ett sådant och kände att de här är vi. Orkar inte sitta och social prata med min mormor hela kvällen på min bröllopsdag.
  • mia8

Midsommarbrud! Hur bidde inbjudningarna?

• Mois81

Hej hej ! Här har ni en till Uppsalabrud. Om allt går som det ska så gifter vi oss i Dalby kyrka den 1/8- 09 Bröllopsfesten kommer att gå av stapeln på Hammarskogs herrgård.
    Skall ärligt säga att jag börjar bli lite stressad nu, min blivande man e super lugn. Medans jag anser att vi har tok mycket att stå i. Vi har inga kläder, ingen toastm, inget värdpar, ingen frisör, ingen som sminkar, ingen fotograf... Inbjudningarna hur de skall se ut är klara, samt vilka som skall bjudas in. Vi kommer ha ett ganska litet bröllop med ca 45 gäster.
    Någon som har tips på vart man kan få bra service gällande bröllopskläder ( vi kommer att med stor sannolikhet att hyra) Någon bra fotograf som inte kostar skjortan och tips på någon frisör som e duktig! I övrigt vill jag önska er alla Ett Gott Nytt År! År 2009 är vårat år!!

• FruLindberg09

Låter som oss ju börjar känna mig lite stressad, men ska ta tag i ALLT efter nyår.

Mois81 skrev 2008-12-29 22:25:08 följande:
    Hej hej ! Här har ni en till Uppsalabrud. Om allt går som det ska så gifter vi oss i Dalby kyrka den 1/8- 09 Bröllopsfesten kommer att gå av stapeln på Hammarskogs herrgård. Skall ärligt säga att jag börjar bli lite stressad nu, min blivande man e super lugn. Medans jag anser att vi har tok mycket att stå i. Vi har inga kläder, ingen toastm, inget värdpar, ingen frisör, ingen som sminkar, ingen fotograf... Inbjudningarna hur de skall se ut är klara, samt vilka som skall bjudas in. Vi kommer ha ett ganska litet bröllop med ca 45 gäster.Någon som har tips på vart man kan få bra service gällande bröllopskläder ( vi kommer att med stor sannolikhet att hyra) Någon bra fotograf som inte kostar skjortan och tips på någon frisör som e duktig! I övrigt vill jag önska er alla Ett Gott Nytt År! År 2009 är vårat år!!
  • F A M E

Så långt har vi inte kommit här ännu och kommer vi dit så kommer jag slå näven i borden. mycker kommer här märker jag

Blir så skönt att få ha en fest för bara oss vuxna, dem jag verkligen vill ha med dessutom. Ska bli lekar och kareoke, gillning och bara mys. Min sambo och jag är inte så förtjusta att stå i centrum så därför räcker det med bara halva dagen för oss. Och så kan vi få vara oss själva på kvällen sen.

mia8 skrev 2008-12-29 22:04:20 följande:
    Lät som en bra idé... med uppdelning. Och vi har ju bestämt inga barn...och det ses inte med blida ögon av nära släkt...vissa kör t.o.m silent treatment...(stavas det så )F A M E skrev 2008-12-29 21:32:06 följande:
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2