• Igia

Sundsvall nr2

Här kommer vår nya tråd.

Nu kan vi fortsätta att prata våra kommande bröllop.

Hälsar alla gamla och nya välkomna!!

Den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-58/m3111769.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 11:25
    Här kommer våra datum:

Blygbrud 14/2
    MrandMrsImpuls 28/2
    Heleneåpether 28/2
    090414 14/4
    Nocia 22/5
    Hjärtatmitt 19/6
    AnnaMatilda 27/6
    Snart Nordvall 25/7
    Peny 1/8
    Thildamy 9/9
    Igia 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 12:15
    Strindlund 22/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-11 15:57

Soon2BmrsGroth 18/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-12 00:38

Jenzan 1/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:53
    Jemma 27/6

• Svar på tråden Sundsvall nr2
  • Nocia

Peny: Vi ska ha en vän som fotar så har tyvärr inget tips. Men det finns ju en konstskola där det går många fotointresserade. Det kanske finns någon där som kan fota rätt biligt?

• Igia

Vem hade ni tänkt ta då? Vi kommer ha fröken fotograf. www.frokenfotograf.se
    Hon känns väldigt duktig och tittar man på hennes bilder tycker iaf vi att de är bra. Hon lyssnar noga på vad man vill ha osv...

Peny skrev 2009-03-10 22:49:54 följande:
    Jenzan: Härligt att man kan hjälpa till! Thildamy: oj, jag tycker du har hunnit HUR mycket som helst!! Här ligger jag i så fall efter tokmycket Har inte ens klänning klar ju! Trodde att vi hade catering klart men vi har ännu inte fått riktigt klartecken . Fotografen vi tänkte ha är uppbokad just den tid vi ville ha henne så nu behöver vi hitta någon annan. Någon som har tips på en bra fotograf?Nocia: Kul att det blivit så många positiva reaktioner! Här har det tyvärr inte blivit några reaktioner alls förutopm från några få vänner. Släkten har inte ens sagt grattis Så nu har jag lust att ställa in jättefesten och bara bjuda våra vänner som faktiskt blivit glada för vår skull... men det är väl svårt att göra nu..
  • thildamy
    Igia skrev 2009-03-10 11:19:49 följande:
    Hallå!Här känns det inte som det händer så mkt heller direkt. Fick klart med vår toastmaster igår iaf så det känns riktigt skönt.Väntar på att vi ska titta på lokalen och fixa det sista innan vi skickar ut inbjudningarna. Känns som det mesta är klart fast det förmodligen inte är det, vet bara inte vad vi borde fixa med Känns det bra att få flytta då?
    jo kanon bra att få flytta men stressigt , får nycklarna på måndag och det ska renoveras sovrum ( 2 st) + att vi ska bygga 1 till sovrum och jag ska med barnen till kiruna till mamma på måndagkväll och e borta till fredag. och m2b ska till sthlm på utbildning under veckan med så vi får köra hårt nästa helg..
  • thildamy

du skulle ha frågat mig idag ju.. jag hör av mig om vår fotograf

Peny skrev 2009-03-10 22:49:54 följande:
    Jenzan: Härligt att man kan hjälpa till! Thildamy: oj, jag tycker du har hunnit HUR mycket som helst!! Här ligger jag i så fall efter tokmycket Har inte ens klänning klar ju! Trodde att vi hade catering klart men vi har ännu inte fått riktigt klartecken . Fotografen vi tänkte ha är uppbokad just den tid vi ville ha henne så nu behöver vi hitta någon annan. Någon som har tips på en bra fotograf?Nocia: Kul att det blivit så många positiva reaktioner! Här har det tyvärr inte blivit några reaktioner alls förutopm från några få vänner. Släkten har inte ens sagt grattis Så nu har jag lust att ställa in jättefesten och bara bjuda våra vänner som faktiskt blivit glada för vår skull... men det är väl svårt att göra nu..
  • Jenzan

Hej girls!

Hur går det för er?
    Är det någon som har något bra tips när det gäller näbb-kläder? Isac är 3 ½ just nu.
    Har iallafall bokat tid hos Eleganten, bra iallafall att få lite tips å hum på vad man passar i...är ju så svårt!! Är ju verkligen en djungel!

Thildamy: Vad du har grejjat! Du har ju fixat med hur mycket som helst, verkligen impad måste jag säga.

Var har ni tänkt beställa er brud-bukett? Vill gärna få tips på någon prisvärd och bra florist. Någon som varit på Blomsterlandet och hört sig för?

En fråga till...vart har ni tänkt ta ert bröllopsfoto? Har ni någon "plan B" om vädergudarna är taskiga?
    Ska ni ha fotografen hela dagen eller bara under en viss tid? OK, nu lovar jag att frågorna är slut för stunden...

Ha re gott!

• Igia

Jag ska kolla bukett på fredag. Blir en tur till Blomsterlandet, Vivsta blomsterhandel och fröken fräken. Har redan varit på kreativ flora....

Vi kommer att fotas vid Merlo slott och det är riktigt dåligt med plan B. Men det brukar aldrig regna på mammas födelsedag så vi hoppas på att det inte gör det denna gång heller
    Vi kommer inte ha proffsfotograf under hela dagen utan vi fotas efter vigsel och sen kommer hon att vara med en timme vid lokalen och fota lite gäster och med föräldrar å sånt. Sen kommer vi att ta TTD bilder på måndagen.
    Vi har en väldigt bra kamera själva och har en vän som oxå har det som kommer att ta mkt bilder under övrig tid...

• thildamy

hej allihopa!

Hur är det... ingen skrivit här på några dagar ..okey inte jag heller in hit lite då och då men jag ligger på latsidan nu
    Allt har snurrat runt runt för mig..
    Klänningen tog mycket av min energi
    Goa söta mysiga Peny var hit till mig iveckan och hjälpte mig med klänning och underkjol å hela baletten fotade lite grann men DET VAR INTE MIN KLÄNNING ALLS!
    tycker den kändes stor och lite fel här och där...men men nu har jag såldt den (på måndag gör vi affär)
    Så nu sitter jag och funderar på bild nr 2 i mitt galleri...

Vad gör ni ???

• 090414

Hej tjejer!!
    Har inte varit här inne på några dagar. Hela familjen har legat i magsjuka...
    Det börjar närma sig. Det är 1månad kvar nu.

• Nocia

Just nu händer det verkligen ingenting. Men om två veckor kommer våra vänner och hälsar på. Han ska vara toastmaster och hon ska sminka mig + fixa håret. Så det blir mycket planerande och kanske lite sminkinköp då. Kul att få älta bröllopet lite, törs faktiskt inte prata om det så mycket. Vill inte att folk ska tycka att jag blivit en bridezilla eller helt besatt av mitt bröllop och inte pratar om annat. Och släkten vill jag ju inte prata med så mycket, tycker en del kan vara hemligt så de blir överraskade.

• hjärtat mitt

Hej och hå alla glada!
    Vi har haft planeringshelg m föräldrar och svärföräldrar.
    Planerat mat, transport, hemsida mm.
    Skrivit klart inbjudningar och nu ska de på lådan!!!

Någon som har tips på frisör, manikyr?i?
    Vilket rum bokar ni på Knaust?
    Bokar ni 2 nätter så att ni har själva bröllopsdagen för att fixa er på hotellrummet7 i stan?
    Vi har sommarstuga på Alnön-.
    Smink får kompis sköta.

Svar på tråden Sundsvall nr2