• Pumpkin

Brudöverlämning?

Du som ska gifta dig: Ska du bli överlämnad av din far/någon annan vid vigseln?

Du som är gift: Blev du överlämnad av din far/någon annan vid vigseln?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-11 21:32
    Skriv gärna vilken ort/del av landet du kommer ifrån.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brudöverlämning?
  • jojoånick09

först tänkte jag att jag skulle gå in själv men jag tror att min pappa skall få gå med mig in...

• feministbrud
    esset50 skrev 2009-01-22 20:22:08 följande:
    Vi skulle slippa trimma till oss inför beach -09 om vi valde burka
    För att inte tala om alla pengar vi slipper lägga ut på smink
  • Juni2009

Nej, jag o sambo går fram tillsammans.

Visst jag tycker om ide att min pappa skulle lämna mig men känns fel för jag är uppvuxit med min mamma, föräldrar skildes sig när jag var 2,5 år.

Visst min mamma kan gå med mig men jag o sambo tillsammans 8,5 år då vi gifter så man kan säga att min mamma har redan överlämnat mig till honom från dag 1.

Så vi går fram själv efter bestman,näbbar o tärnor.

• bongen80

vi kör americanstyle...hela tåget med näbbar o tärnor o annat, till nån fin pling pling..sen pampadam!! mendelsohn o så jag o pappa

• Melis

enligt våra seder så ska bruden överlämnas till bestman som betalar en slant för henne....så var det även för oss... och alla kan tycka vad dem vill men vi valde att göra det på vårt vis...min syster gick ut med mig (brukar vara en manlig släkting) och pengarna gick till nåt bra...

Tycker att vissa människor här på BT ALLTID ska lägga sig i gällande allt...oavsett vad det är för tråd så ska det handla om hur man förnedrar kvinnan, hur ojämställt det är och allt annat ur en feministisk synvinkel... är det inte lite fel att andra hela tiden ska behöva stå ut med ERA åsikter när ni hela tiden trycker ner andras åsikter och tankar... ALLA får väl välja själva!

• sommarbrud2010

Ja, jag tycker att det är en fin tradition.
    Är i från Tivedstrakten, bor i Partille och ska gifta mig i Linköping när min MTB är i från.

• sommarbrud2010

Jag håller med dig Melis, ibland får man lust att sluta läsa i forumet här för det är så många som är rent ut sagt elaka. De klankar ner på vad andra tycker utan någon hänsyn alls. Ibland blir man riktigt ledsen.

• Hofsan
    sommarbrud2010 skrev 2009-02-01 21:58:54 följande:
    Jag håller med dig Melis, ibland får man lust att sluta läsa i forumet här för det är så många som är rent ut sagt elaka. De klankar ner på vad andra tycker utan någon hänsyn alls. Ibland blir man riktigt ledsen.
    Håller med dig!
    Jag gick in med pappa och var superstolt över det. Det var mäktigt att se sin man stå därframme helt rörd.
  • längelevekärleken

LÄNGE LEVE BRUDÖVERLÄMNING!!

Synd att det skall ses som något kvinnoförnedrande. Hos oss ses det som en ära för fadern att få stödja sin dotter på vägen mot äktenskapet. Inte som att en ägare ger sitt gods till en annan ägare.

• Hofsan
    längelevekärleken skrev 2009-02-11 10:42:55 följande:
    LÄNGE LEVE BRUDÖVERLÄMNING!!Synd att det skall ses som något kvinnoförnedrande. Hos oss ses det som en ära för fadern att få stödja sin dotter på vägen mot äktenskapet. Inte som att en ägare ger sitt gods till en annan ägare.
    Exakt!
Svar på tråden Brudöverlämning?