• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Tx2

Va skall man inte dansa så?!

I veckan fick vi tillbaka inbjudan som vi skickade till polen. Den har varit där nere och vänt och sedan upp till kiruna för att luska ut vilka som hade skickat det. Tur att vi redan hade sagt till killen när vi skickade inbjudan om datumet så han kunde boka flygbiljett. Nu får han den i påsk när han kommer hem en sväng.

• Danielaa

Tx2: Jooo, såklart! Va ju de jag meeenade egentligen!

Bra me påminnelse om å skriva avs på inbjudningarna...!

• Danielaa

Skickade länken till min tärna precis som höll på å skratta ihjäl sig å sa "De e väl du? " Men jag har ju tillägget å slicka nån av de äldre gästerna i örat bara sa jag....

• hummle

danielaa: va tjusig klänningen e e d samma färg som på bilden oxå?

äntligen: kul m inbjudningarna som börjar ta form väntar m spänning för att få kika

här snöar d
    kom o tänka på att d va himmlans tur att vi gifte oss i lördags, dagen efter regna snöa o blåste d.

3 rätters har vi bestämt iaf på lördag men vilken mat ja d klurar vi på. sambon ville ha både efterrätt o tårtan måste jag säga att han e en gottegris?! hihi så vi får välja "lätta" rätter för tårtan e ju en aning mastig men ack så god.
    men tänk att 1 vecka har gått så fort, fattar fortfarande inte att vi gift oss. men d e sant jag e fru o han min man. shit va jag tröttar ut er lovar att inte klaga när ni börjar m ert tjöt

måste kika in länken oxå

• hummle

hahahahahaha
    va syssla hon m då? tur att vi skippade dansen men tror inte den hade ens sätt nånstans i närheten ut som den där.
    lillgrabbens komentar va, innan jag stängde av, "va gör hon mamma? så kan man inte dansa! vet hon inte d?! va tokig hon e! *GAP-FLABB*" söta han

• Tizia

Daniella: SUPERfin klänning verkligen =))

Hummle: Man å fru =) Häftigt häftigt ! Funderade på en grej.. gav ni gästerna rispåsarna när vigseln var färdig eller fick de dem när de kom till kyrkan ?

• Danielaa

Hummle: "sambon ville ha både..." Vadå sambon!?
    Klart du inte e tjatig, förstår att de e så helt underbart!
    Tack! Vet inte om de e samma färg, min e i ivory me silverdetaljer på...

Tizia: Tack!

• Tx2

Härligt med hemmamys. Vad gillar ni för typ av mat?

Och du får nämna hur många gånger du vill att du numera är fru. Jag lovar att jag kommer att vara värre

• hummle

måste bara skratta
    ASG
    jag lever kvar i d gammla o kallar min man för sambo?! korkade lilla jag
    o t myrmor sa jag "min blivande" om min MAN *pucko* när hon var förbi igår. jag har helt enkelt inte fattat att vi är GIFTA!!!

danielaa: låter nice m klänningen, ska bli kul o se den om man får komma förbi dvs

tx2: ja så länge nån e värre så e d ju lugnt då kan jag tjata vidare då gött o veta...
    min MAN o jag (dvs hans FRU för o spä på allt lite t ) är all ätare. tyvärr en del allergier mot ex räkor som annars e dööö gott. han vill ha en maffig köttbit medan jag vill ha nått lättare. men vi vill gärna prova nått vi inte gjort tidigare typ parmalindat nått o nått annat smaskigt o oavanserat att tillaga. vi vill ju njuta av varandra mer än att stå i köket

tizia: jag TROR att min bror som var kyrkomarskalk delade ut allt samtidigt. teapot o skille vet d va där annars kan jag höra m honom... vi hade en tanke på att ha en korg m "löst" ris så d som velat hade kunnat ta en näve när d gick ut. MEN vi ändrade oss. vill bara varna er som använder er av ris. för gisse namn lägg i lite för jag hade ris ÖVER ALLT verkligen, fick tom i örat som kom ut under middagen

• Tx2

Haha, jag hade velat se när det trillade ut ris ur örat på FRUN

Annars kan jag rekommendera myrmors smarriga rödpesto o parmesan lax. Superenkelt och väldigt gott. Fast jag säger inte nej till en smarrig köttbit o sallad o vitlöksbröd mmmm, dreggel..

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!