• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • hummle

GRATTIS Angelica hoppas du har haft en mysig dag o hoppas att kvällen blir trevlig. kram kram

teapot: tack för komplimangen om vigselprogramen blev rätt nöjd själv får jag säga.

tx2: blir blomgrejerna "bara bra"? lr e du nöjd, sådär riktigt nöjd? o visst e d svårt att planera tid "vi" höll den något sånär men jag hade lagt t goda marginaler. hur smaka maten?

danielaa: men d e ju SUPER VIKTIGT att ha "rätt" färg jag va tvungen att ha samma band runt vigselprogrammen som runt påsarna. o ALLT skulle gå i lila nyanser. shit va jag mecka o om d va värt d?! JA absolut, jag va o ÄR nöjd o d är ju d som räknas lr?!

börjar bli mäckta otålig nu på våra kort... ska bli så kul så o få kolla på dom.
    e d någon som vet hur man fixar en skiva m bildspel (korten från dagen B) m musik till? min MANS kusin gav utvalda personer sånna skivor efter deras dag e d va ur tjusigt. så vill jag oxå göra

ha en trevlig fredag kväll tjejer KRAM

• Äntligen 090822

Hej hej

Tack T och Humlan
    Haft en toppen dag, ätit gottit, bakat kaka t im...
    Humlan jag kan kolla med min M2b om han vet hur man gör en sådan skiva... han är lite av en data nörd och nått ska han väl använda det till *fniss*

Danielaa visst är det skit kul när man inser att man har haft en så BRA måste idé .... Men fint blir det och det är huvudsaken
    Mår du bättre nu?

Tx2 bra att det har varit en bra dag även om det blev dyrare än ni tnkt.
    Hoppas det är god mat och vin i kväll!!!

Har pysslat i hop med en som är florist, har mailat lite med henne om bukett vad som är möjligt ungf priser etc..
    Hon tror på min idé
    och det blir i ungf samma prisklass som jag trott!!
    Tjohoooo

Nej nu är jag helt slut...
    Jobbigt att bli 32 år
    Nej men jag har varit igång sen kl 07 i morse, stan fikat och middag och mamma o fika och allt, galen Smurf som har haft studiedag etc...
    O jag har typ minimum ork innan

Sen så ska jag träffa ny chef och min närmsta kollega på måndag 1030....
    Spännande...
    Kontor/reception/kassa etc... på Sahlgrenska!!
    Så glad, hoppas verkligen att jag fixar de 25% i veckan nu....

Hoppas att alla har en underbar fredag !!
    Puss o Kram

• SweetSun

hummle; på vanliga windowsprogram brukar det finnas ett "movie maker" program, de brukar vara rätt enkla och jag har just gjort en sånt litet bildspel ifrån våra vänners bröllop!
    Man väljer sedan att bränna den till skiva.

• Danielaa

Hummle: Skönt å höra att man faktist tom då tycker att de e SÅ VIKTIGT som man nu tycker innan!
    Såna bildspel e ju såå fina... En tjejkompis har gjort ett sånt efter deras bröllop, jättefint!
    Förstår att du e såå otålig på bilderna! Hur funkar Peter som fotograf? E ni nöjda?

Angelica: Betydligt piggare idag faktist! Tackar som frågar! Lite ipren å "echinacea" gör toppen mot förkylningar!
    Så himla kul när man får sina infall å idéer å man känner sig nöjd me de sen, va tvungen å fota våra söta såpbubble-burkar tom!

Så du ska börja jobba lite nu på 25%...? Arbetsträning? Hoppas de går bra!

Nu ska jag göra some special invitations for our wedding!

• Tx2

Var nog inte trötthet, men såg inget mysigt i att skapa listor och gissa dagen

Danielaa: Fina, då vet jag vem jag skall be om hjälp ifall det skall vara rosetter på våra

Hummle: Jag är väldigt nöjd med "blombuketten", inge vanlig och superlätt. Nog mest att det blir så dyrt till tärningarna.

Mat o vin var väldigt gott. Fast vi kommer att tänka om när det gäller köttet då köttpriserna gått upp med 40%. Och på orginalköttet så är det väldigt lite man kan använda så det blir dubbelt så dyrt mot tex kalv el ryggbiff som det lutar åt nu. Och jag fick ge mig på efterrätten, 3 mot 4 som gillade ett av tillbehören som jag var lite skeptisk mot. Lite annorlunda så vi kör på det. Vinet var lättdrucket, enligt mig i alla fall, och som tur är inte superdyrt.

Ni som har koll, gravida kan dem äta färskost? Som har blivit kokt/upphettat?

Angelica: Jag hoppas att det nya arbetsplatsen hjälper och att du kommer att trivas och att du fixar det!

• Äntligen 090822

hej

Tx2 trodde jag var ensam uppe en sån här tid!!!
    Gravida kan äta färskost!!
    Allt som är pastöriserat eller upphettat!!
    Jobbigt när det blir dyrare än trott, men det låter som goda grejer!! !! !!

Mitt "nya" jobb är nu att jag är frisk skriven 25%... så jag ska jobba och få lön för de små timmarna jag gör. men det är väl nästan mer som arbetsträning då jag är en bonus de timmar jag är inne!
    men det har varit så många turer och stress nu att H*lv*t* Äntligen förstår de!! Saken är ju det att jag kommer bort från vård avdelning och "nära" vård vilket jag tycker är Väldigt bra!
    Så jag hoppas att det är en trevlig prick jag ska hänga ihop med!!
    Tackar för kramar och stöttning från er tjejer!!!

Nej, nu får jag väl börja städa det sista... röja undan... bla bla bla... Jobbigt när lilla lägenheten ska tllas med ca 20 pers och 6 av dem är barn i 3-6 årsåldern....
    Tjohoooo
    Men jag kommer få paket och en vän retar mig som F*n hihihi o jag som är såååååååå nyfiken!

Sen blir det lite pyssel... vi är rpysslare alla tjejerna så vi ska stämpla lite nya stämplar som inhandlades på mässan och köpa pizza o kebab i kväll (bra för SB fotograferingen

Puss o Kram hoppas ni får en fiiiiiiiinad mina vänner

• Tx2

Haha, du vet väl att 30+:are inte kan sova på morgonen Äh, var ingen mening att ligga kvar i sängen, då kan jag lika gärna parkera mig framför datorn o "bröllopsjobba".

Tack då kan vi andas ut, då det fanns med i två rätter.

Håller tummarna att du skall trivas.

Idag blir det nog en tur till borås och kolla om klänningen passar brudnäbben. Plus att hon får träffa hennes bebias.

• Äntligen 090822

ohhhh lucky näbben som får träffa sin Älskade Bebias
    kram

Tx2 skrev 2009-03-14 07:55:29 följande:
    Haha, du vet väl att 30+:are inte kan sova på morgonen Äh, var ingen mening att ligga kvar i sängen, då kan jag lika gärna parkera mig framför datorn o "bröllopsjobba".Tack då kan vi andas ut, då det fanns med i två rätter.Håller tummarna att du skall trivas.Idag blir det nog en tur till borås och kolla om klänningen passar brudnäbben. Plus att hon får träffa hennes bebias.
  • Danielaa

Tx2: Tack!
    Va lycklig lilla näbben ska bli som får en date me sin alldeles egen Bebias! Tur att ni ska gifta er så du inte känner dig undanskuffad...!

Angelica: Du låter positiv till "nya" jobbet, skönt! Då blir de säkert jättebra!

Funderar lite... Min guddotter kommer vi bröllopet vara ca 7 månader. Tror ni de skulle kunna lösas på ett smidigt sätt att hon e me som brudnäbb oxå...? Gärna så att hennes mamma (min brudtärna) ska slippa bära henne in i kyrkan oxå...? Några bra idéer? Kan ju va nåt alternativt sätt så att hon e me men ändå inte på samma sätt som annars kanske...? :-S

Ha en underbar lördag! Puss å kram!

• Tx2

Japp, hon blev mycket glad när hon fick syn på honom (och lite för bihanget). Och klänningen gick hem, hoppas att den är lika poppis i maj med bumbyxor till. Fast hon såg väldgt konfunderad ut när vi försökte berätta att hon skall ha klänningen när vi gifter oss. Verkade inte alls vara något bra.

Sju månaders krabater kan nog vara lite trixit, precis som tvååringar. Man vet inte vilket humör dem är på.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!