• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • SweetSun

tx2; ja det får bli non-live musik

Ja vi lämnade in vigselintyg, hinderprövning och tid/plats, men namnet på vittnena kunde vi lämna senare till VF, det var inga problem.

• Tx2

Kanon. Fick mail från vf förra veckan, han ville försäkra sig att vi skickade in alla papper. Försökt att ringa men han svarade inte så jag mailade tillbaka och har fortfarande inte fått svar. Men då kör jag på det som medborgarkontoret svarade.

• Danielaa

Hummle: Aaaah va fina ni va! Mera bilder!

Tx2: Tur då att de e din tur nästa gång! *nedräkning*

Myrmor: Ledsen men kan bara inte hitta nån av Cappes jackor i den sizen... Har gått å blivit förkyld å hängig oxå (*tycker synd om mig själv...*) så orkar tyvärr inte ner på förrådet just nu... Om de krisar sig så går jag självklart ner å kollar ändå, bara säg till isf! Tänkte om Angelica ev hade oxå.

Å fick kommit iväg till frissan idag iaf, sååå skönt å få försvinna där bland slingor å klippning å massa bröllopsprat å frisyr-funderingar! Har en idé om hur jag ska ha de nu iaf å har bokat tid för provuppsättningen!

När kan man skicka in hindersprövningen? E de nåt mer som ska skickas in innan...? Antar att allt de där andra va bara för borgerlig vigsel...?

• baver

grattis grattis grattis hummle!!! jag är såååå avis, ni ser fantastiska ut på bilden! vad underbart

kul tx2!, avis där också, låter som en helt perfekt hippa

kram alla

• Tx2

Yes, mindre än åtta veckor nu...

Tycker oxå synd om dig, krya på dig!

Härligt att bli lite ompysslad hos frisören.

Till vår vigselförrättare (via kommunen) lämnar vi in hinderintyget samt pappret som h*n skall skriva under och skicka in, det sk vigselintyget. Det skall ni säkert lämna till er vigselpräst när ni har vigselsamtal.

Idag har jag funderat på blommor till tärnorna, hon som skall göra mina blmmor kommer förbi på fredag fm. Någon som har sett limegröna sjalar på stan? Funderar på om jag skall se om jag kan damma av mina stickkunskaper o sticka en sjal. Lite orolig att det blir kallt annars.

• Danielaa

Tx2: Tack! Känner mig genast lite bättre!
    Helt underbart å bara få bli ompysslad å nån som grejjar me en...
    Va har du för idéer till tärningarnas blommor då?
    Kul me florist-träff!

Kram till Baver oxå!

• skille

Hvor lang tid innan får man utdelt VF?? og når skal man møte VF???

Bridzillan i meg er i gang.. lette hele gøteborg rundt etter en type papir.. og selvsagt har de ikke det her.. Dårlig stil, så da ringer man gamle landet Norge og selvsagt har de slikt der... så da blir det litt tryll tryll så fikser mamma riktig ark:)

Hvor mange gjester blir der eog hvor mange vigselprogram lager dere??

• Tx2

Danielaa: funderade på armband med några blommor iflätade, men är kanske inte så bra om det är lite kyligt ute för då vill dem kanske ha något långärmat på sig.

Skille: Du får be A ringa och fråga er kyrka, schemat borde vara bestämt.

Från början tänkte jag ett vigselprogram per inbjuden gäst plus några extra. Men nu funderar jag på om jag skall göra några färre, dem som kommer i par nöjer sig kanske med att bara ta ett?

• När2blir1

Har ni tips på vad man ska ha i vigselprogram och festprogram?? Har ingen aning!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!