• Nalle Puh 40

Pingst 2009 del 3

Här fortsätter vi pingstbrudar att träffas och diskutera våra bröllop...

• Svar på tråden Pingst 2009 del 3
  • Nalle Puh 40

Hade jag oxå varit

Idag har vi varit i bygdegården och räknat glas, tittat där vi ska fotograferas och varit och pratat med bagaren

• Lotta o Gustav

Tänk att jag missat den här tråden!!

Vi ska också gifta oss i pingst. Shit vad det är mycket man måste göra... Var hos frissan igår ialf och vi pratade lite om frisyr och så. Jag ska ha löshår så att håret faller ner lite där bak tänkte jag, och då föreslog min frisör att jag kunde göra extensions... Så nu är jag bokad på det! Läskigt! Någon som har erfarenhet av det? Det skulle kosta 5200 spänn. Tycker det är så mycket pengar... dyrt? Jag ska göra det hos Björn Axéns... vet att det är ett dyrt ställe, men jag är så nöjd med min frisör!!!

Känns som jag glömt tusen saker till bröllopet... Hänger på här i tråden så kanske jag kommer på vad jag har glömt :)

• Pingst09

Jag har köpt ett diadem som jag tänkte ha i håret. Har även en kort slöja men vet inte om jag ska ha den eller inte.
    Har varit och provat klänningen hos sömmerskan idag och hon skulle prova göra klar den i helgen. Men hon var lite irriterad på den som hade sytt in den tidigare (är en beg klänning) hade klippt bort så mycket av sömsmånen så hon blev tvungen att lägga i en kil istället för att bara lägga ut den! Lite trist tyckte väl jag med, men men, vad göra.... Kul att den blir klar i alla fall!!
    Har fått klartecke från han som var tillfrågad om att köra oss också, vet inte riktigt hur bilen ser ut för det är sambons bit det där, men det är i alla fall en Cadillac! Skönt att kunna bocka av en sak till på listan... Har ni mycket kvar att fixa?

• Pingst09

Pratade med konditoriet som ska göra tårtan också. Det blir mörklila marsipantårtor med vita rosor på. Fyllningen blir troligtvis hallonmousse och vaniljcreme blandat med grädde.
    Och vet ni vad jag fick för pris?? 20:-/bit!! Har aldrig sett så billigt nånstans utom typ ica Maxi...
    Ev kunde det bli nån krona extra om vi ville ha väldigt mycket dekorationer.
    Tillkommer gör hyran för ställningen på 150:-

• Kärlekensskull

OJ det var billigt! Vi v ar hos vår bagare förra veckan och bokade tårta. Priset är jag lite osäker på det ingår liksom i hela kuvert priset. Men har för mig att det låg på ca 30:-/bit.
    Ska ni göra något speciellt festhäfte till barnen?? Funderar på att fixa till något. Inte så skoj för barnen annars kanske?

• Nalle Puh 40

Våra värdpar fixar festhäfterna...

Vår kompis har lvoat att filma men sa nej idag, blev lite sur... Inte så lätt att hitta någon annan som är duktig...

• Kärlekensskull

Är det någon som har haft sin möhippa ända ? Längtar till min! Vet att planeringen av både svensexa och möhippa är i full gång Kul kul!!

• Pingst09

Inga barn med på festen så vi behöver inga festhäften till dom...
    Ingen möhippa i sikte ännu, vet inte om det planeras nån heller. Den som lever får se!

• Pingst09

Har fått tillbaka hindersprövningen nu Inga hinder fanns! Mamma ringde och sa jag hade brev hos dem från skatteverket som kommit fel. Trodde först det var nåt med deklarationen....

Svar på tråden Pingst 2009 del 3