• Nalle Puh 40

Pingst 2009 del 3

Här fortsätter vi pingstbrudar att träffas och diskutera våra bröllop...

• Svar på tråden Pingst 2009 del 3
  • Nalle Puh 40

Jo, det är det

Inbjudningskorten är iaf skickade, alltid något...

• Kärlekensskull

Vi har inte ens börjat greja med våra inbjudningskort. Vi vet hur de ska se ut men vi har inte gjort dem. Vi tänkte åka ut å handla papper i dag och band. Börjar oxå få lite panik. Det är så mycket grejer som man måste vänta med tills det är lite närmre den stora dagen. Börjar bli nervös!

• Nalle Puh 40

Ja. precis.
    Alla sa: (typ fotograf, kock mm)
    Ja, då hörs vi efter nyår men hjälp, det är efter nyår nu...

• Kärlekensskull

Man är ju rädd för att glömma något oxå. Hur ska ni dekorera kyrkan?? Någon som vet vem som städar upp efter oss sen? Det är nämligen så att vi ska ha vår vigsel kl 13. Våra brudnäbbar ska strö blomblad i kyrkan. Sen kl 15 är det ett annat par som ska viga sig...HUr gör man då med allt?

• Pingst09

Vi satsar på att dekorera lokalen, kyrkan är så fin ändå och jag tror inte många kommer ihåg om det var några speciella blommor i kyrkan. Man är ju där bara typ 30-45 minuter...

• Nalle Puh 40

Vi ska bara ha liljekonvaljer i kyrkan, helt gratis

• foma09

Nu var det ett tag sedan jag skrev i den här tråden. Pingstafton närmar sig med stormsteg.
    kyrkan - bokad
    klänning - köpt
    brudgummens kläder - fixat
    barnens kläder - fixat
    festlokal - fixat
    bil - fixat
    inbjudningar - skickade 80 personer inbjudna
    solist - klar
    håret - tid beställd för såväl provuppsättning som bröllopsuppättning

Känns som en bra bit på vägen...nu funderar jag mest över dukningen!!!

• foma09

Vi kommer inte heller att dekorera speciellt i kyrkan, utan göra det i festlokalen

• Nalle Puh 40

Ja, onödig kostnad och blommorna i naturen är ju gratis

• Neki

Min m2b ska ha frack på vårt bröllop och jag har nu, efter att ha fått många olika åsikter om detta, en fråga till er: Ska man ha lackskor eller inte?

Svar på tråden Pingst 2009 del 3