Pingst 2009 del 3
Här fortsätter vi pingstbrudar att träffas och diskutera våra bröllop...
Här fortsätter vi pingstbrudar att träffas och diskutera våra bröllop...
Jadu, det var en bra fråga. Tyvärr har jag inget svar, men själv är jag inte så förtjust i lack så hade det varit min karl så hade det nog inte blivit det. Men sedan vet jag inte hur det "ska" vara. Ha på sig det man känner passar säger jag!
Min ska inte ha det, han får snällt ta de finskor han har och som han bara använt två ggr nu när ekonomin inte är den bästa...
Bättre att köpa ett par nya finskor som han kommer att ha användning för fler gånger, vilket jag med största sannolikhet kan säga inte lär ske ifall vi köper lackskor...:)Han provade ett par lackskor i helgen och han trivdes inte så bra då de kändes trånga och smala, och han menade på att eftersom det ska dansas en hel del är det bättre med ett par skor som han trivs med...:)
Idag ska vi ut och träffa fotografen, ska bli spännande... Hur går det för er andra???
Vad kul att träffa fotografen. Vi ska till vår lokal i morgon och prata ihop oss lite med restaurang ägaren. Ska bli så skoj! Sen pratade jag med prästen i dag så vi har bokat möte den 25 feb. Nu börjar det verkligen närma sig.
Äntligen är frisören bokad i grannkomunen, här var det bal så varenda frisör var fullbokad och jag började få lite panik... Mina föräldrar bor där oxå så då kan man sova hemma oxå...
Vi ska träffa vår fotograf den 21 februari och igår var jag hos frissan och börja spåna på lite idéer. Jag ska använda slöjan min mamma bar när hon gifte sig med pappa 1974 (!), den är så otroligt bra bevarad, jättevit och fin! Ska ha en liten tiara också, hade jag tänkt. Hur ska ni ha det?
Apropå att boka tid hos frissan, jag bokade min ett år tidigare bara för att jag vet att hon är superuppbokad då med baler osv. Igår bestämde vi att jag och min tärna (min lillasyster) ska vara hos frissan kl 09.00 på bröllopsdagen och att vi stannar till ca 13 ("så ni hinner med snittar, champagne och allt annat ni kan tänkas behöva. Ingen ska stressa på sin bröllopsdag". Min frisör har ett hjärta av guld:)
Åh, jag vet inte hur jag ska göra med slöja... Emma på bonde-bröllopet igår var ju jättefin i sin och inte döljde det ju frisyren heller. Hon tog ju av den till festen. Måste höra med min frissa vad hon tycker och tänker
Mmmmm, det är faktiskt verkligen svårt och bästa tipset jag känner är att ta med den till frisören så hon kan komma med lite tips och idéer. Min frisör satte upp två alternativ till mig så att jag kunde se vad sopm skulle kunna fungera bäst för mig. Det är ju jättesvårt att veta vad man passar i och vad man definitivt inte passar i (!!!) ifall man inte testar lite. Själv är man ju ingen expert och det hör ju inte till vanligheterna att bära brudslöja:)
Nu är ringarna beställda