• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • cbk09

Jag dricker mellan fyra och fem liter vatten om dagen. Ett par gånger i veckan dricker jag en burk cola zero.
    De sa konsulenten va ok.

• Pentan

Jag har hört att efter ett tag på ren kur så är det lätt att börja slarva med vattnet. Man tycker att man går ned så bra ändå - och då avtar ofta viktminskningen! Så viktigt med vätskan!!

• Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-30 12:49:06 följande:
    Jag har hört att efter ett tag på ren kur så är det lätt att börja slarva med vattnet. Man tycker att man går ned så bra ändå - och då avtar ofta viktminskningen! Så viktigt med vätskan!!
    Du har så rätt så!
    Som jag nämnt tidigare. Det enda sättet vi får ut fettet är genom att kissa ut det.

Cbk09: Nä, inga mediciner här inte. Jag tar det som det kommer och är faktiskt glad att 1- Jag tycker chokladen med lite kanel är dundersupergott. 2- Min kille som verkligen behöver går ner i vikt håller i för min skull (han tappar lätt motivationen och tycker han varit så duktig när han gått ner 5 kilo att han unnar sig för mycket och orkar inte tillbaks på dieten). Ska jag vara ärlig så går jag på dieten endast för hans skull. Jag skulle gärna ha bytt metod för ett par veckor sedan men tja, nu när det ändå är rutin på det hela ska jag ta och fortsätta
    Men nu ska jag även hålla ut för dig, för jag vet att om jag håller ut lite till så gör du det med hihi. Bara lite till Cbk09 så ser vi vad som händer om ytterligare en vecka.

ALLA:
    Jag ska snart få mens och vill veta lite hur ni andra känner. Får ni den lika regelbundet eller har den hoppat? Samma mängd? Antal dagar? Jag är lite orolig eftersom jag vid mens brukar få ännu lägre blodtryck än vanligt och har lätt för att svimma om jag inte tänker mig för- blodtrycket ligger gärna då på 80/50 om inte lägre (normalt för min ålder hade varit 125/80).
  • cbk09

Tokstolla

Va snäll du e som håller på för din m2b skull OCH min :)
    De där me mensen kan jag inte svara på, har inte haft på 2 år.
    Men de kan dom andra säkert hjälpa dig med!

• Pentan

Mens: Samma sängd, massa antal dagar, samma ont...
    Dock stod vågen still ca 2 veckor innan och under själva mensen stod jag still.

• Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-30 13:26:53 följande:
    Mens: Samma sängd, massa antal dagar, samma ont...Dock stod vågen still ca 2 veckor innan och under själva mensen stod jag still.
    Två veckor innan??? Kan det förklara min "platå"???

***HOPPAS***

Cbk09: Finns det chans för dig att få tillbaka den?
  • Pentan

2 veckor innan var jag jättekonstig i kroppen, yr och seg, trött och hungrig. Ringde min konsulent som sa att det säkert var hormonerna som spökade. Ägglossningen gjorde sitt till...

Tokstolla skrev 2009-01-30 13:37:09 följande:
    Två veckor innan??? Kan det förklara min "platå"???***HOPPAS***Cbk09: Finns det chans för dig att få tillbaka den?
  • Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-30 13:58:52 följande:
    2 veckor innan var jag jättekonstig i kroppen, yr och seg, trött och hungrig. Ringde min konsulent som sa att det säkert var hormonerna som spökade. Ägglossningen gjorde sitt till...
    Hmmm, då kanske det är det som händer mig just nu. För jag känner igen allt. Jag var darrig i benen idag på min sånglektion och det händer aldrig typ.

Kollade av ketonnivån nyss dessutom. De var inte mycket färg på stickan även om den blev lite lätt aprikosfärgad.
  • Tokstolla

Förresten Cbk09:
    Du behöver inte alls svara på en sådan personlig fråga! Glömde att säga det

• Pentan

Ja jag hoppas verkligen att det blir en snar förbättring för dig!! Shit vad du är duktig och ALLA NI ANDRA OXÅ som kämpar!!!

Tokstolla skrev 2009-01-30 14:01:24 följande:
    Hmmm, då kanske det är det som händer mig just nu. För jag känner igen allt. Jag var darrig i benen idag på min sånglektion och det händer aldrig typ.Kollade av ketonnivån nyss dessutom. De var inte mycket färg på stickan även om den blev lite lätt aprikosfärgad.
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!