• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • MinSoulmate

Cbk09 & Tokstolla;
    Ahaaa, tack för era snabbasvar! Ja,jag bör kanske gå o införskaffa slimbridge..svårt det där med att dricka vatten, tycker det e så förfärligt äckligt.

Jag har köpt stickor nu och ska för skojjs skull testa snart, det e ju bara början av min 3e dag men ändå, jag testar o lär mig hur dom funkar o hur man läser av dom.Och gör ett mer seriöst test imorgonbitti.Sounds like a plan.

Alltså, jag är så himla impad av er som redan en eller flera gånger genomgått denna proceduren OCH som ger er på det IGEN, HUR starka är inte ni då!!! My god, ni e så coola!!!

Jag e så glad att jag hittat in hit, jag har ingen konsultkontakt men känner att jag får min inspiration av er,här, så TACK till er alla! Ni är super!

• MinSoulmate

TOKSTOLLA, förresten, jag skulle vilja fråga dig en sakang mitt ketontest,jag blev så förundrad och undrar så om jag gjort ngt fel eller om detta verkligen kan stämma; Jag gjorde precis ett test,mitt premiärtest,och jag skulle behöva lite hjälp med att först, har du msn eller nån mail så kan jag visa en bild? om det vore ok för dig alltså

• Tokstolla
    Kul att du trivs i tråden, jag trivs som fisken i vatten

Iaf, jag lämnar aldrig ut msn eller mail via internet. Ska vi försöka förstå varandra via text först och främst? Vad har du inskaffat för test och är det ett sådant med färgskala? Isf, kollar du vilken färg som är närmast. Har du inte fått någon färg, då är det nog tyvärr så att du inte hamnat i ketos ännu. INGEN FARA. För vissa tar det några extra dagar.
    Om du verkligen vill visa mig en bild kan man exempelvis länka upp en bild via photobucket.com/
    Då kan iofs alla andra experter i tråden titta och kommentera
  • MinSoulmate

Hej, jaa absolut, jag förtår precis,ingen fara jag försöker m photobucket om jag reder ut det.

Jo grejjen är att jag blev så konfunderad, jag gjorde precis som det stod på bipacksedeln..Trode iofs inte att jag redan skulle kunna vara i den fasen att ngt skulle synas,men blev nu rädd att jag gör/har gjort ngt fel eftersom stickan blev riktigt lika..Och ja, jag tog en snabb bild av den eftersom jag inte visste om den skulle försvinna eler blekna innan jag hade hunnit veckla ut bipacksedel o så vidare..

Jag har ju bara druckit ren kur 2 hela dagar samt en shake nu i morse..därav blev jag nojjig.. Och du verkar ha sån stenkoll så jag tänkte,äh vafasen jag frågar..

• MinSoulmate

Jag köpte den sorten som flera här hade rekomenderat, dvs Keto-Diabur-Test 5000,på apoteket.

Joo, visst va där färg allt! Det va därför jag blev nojjig, hade ju inte förväntat mig nån färg alls egentligen såhär fort...bara det inte är negativt...fast det kan det väl inte vara..

• Tokstolla

Hihihi Absolut ingen fara men jag hade försökt att få i mig lite mer vatten. Det är skönt för kroppen att minska på koncentrationen om man kan

Vad kul att det har gått så bra!

• Tokstolla

Förresten, du sade lila- var det mörkt eller ljust lila?

Färg är dock = ketoner

• Pentan

Ok nu har jag varit hos Dr Jan Stenbeck på Akademikliniken! Mycket spännande och skrämmande, men det bästa var att jag fick svar på alla mina frågor. Nåja... nästan alla min frågor, hade satt ihop en lång lista med tusen frågor - som jag naturligtvis glömde!! grr.... Men jag fick svar på det mesta av det jag ville veta.

Framför allt, hur mycket i mål måste man vara med sin vikt. Han sa ca 5 kg hit eller dit är ok, man behöver inte väga på grammet. Men man ska inte gå ned 15 kg ytterligare efter en bukplastik. Så det känns bra! Jag hoppas vara just inom 5 kg´s zonen.

Sen ville jag veta hur snabbt man läker ihop, med tanke på bröllopet. Men efter ca 2 månader ska man kunna vara ganska obehindrad av operationen.

Så jag har faktiskt ett bokat operationsdatum!! 4/5... Dock har jag naturligtvis möjlighet att boka av, men ska inte vänta för länge med ett sådant beslut. 165 000 kr kommer kalaset att gå på. Full bukplastik, bröstlyft samt implantat.

Jag fick stort förtroende för kliniken.

• 1augusti2009
    cbk09 skrev 2009-02-03 11:58:30 följande:
    1augusti2009Tack så mycket!!Hur går det för dig?rent/kombinerat?Viktresultat?Och hur mår du?
    Jo jag går på ren kur dag 30 idag, vägde mig i söndags hos konsulenten så då var det -10kg på 4 veckor.

Vecka1: -5
    Vecka2: -2
    Vecka3: -1,6
    Vecka4: -1,4

Sista veckan har jag knappt druckit ngt vatten alls, usch har varit skitjobbigt, och det är därför min konsulent tror att det var så "lite" som -1,4 sist men å andra sidan så har jag ju snittat -2,5/vecka och det är ju bra.
    Min mage har även den inte varit på topp, hård och gått på toan kanske var 5 dag. Vet att det är pga av vattnet och bestämde mig i söndags att denna vecka skulle det bli bättre.
    Igår fick jag i mig 2 liter och fick gå på toan och göra både 1 & 2. Idag har jag fått i mig 2 redan nu så jag ska nog klara 3 liter och gjort nr2 2 ggr
    Så jag hoppas att det visar mkt - på söndag.

Motivationen har väl inte varit på topp hela tiden, jobbigt när syrrans sambo gick bort.
    I början på förra veckan var det tråkigt saknade VARMT!
    Men har nu börjat med:
    Frukost: Kall kakaomint
    Lunch: Varm kakao
    Middag: Varm kyckling

Längtar varje dag till middagen då det känns som om jag verkligen äter kyckling, ja iaf smaken

Jo men jag tycker det går bra, tittat på kort från nyår och sen tog jag ett kort på mig själv idag och ser verkligen skillnad i ansiktet, sen att få på sig gamla kläder igen är så OTROLIGT befriande.
    Sambon tog en kort igår på mig i underkläderna som jag ska ha som motivation och kunna jämföra med. Och om ngt ger en motivation så är det dessa kort

Korten från nyår och nu ligger på www.familjeliv.se där jag heter Kotten2007.

Känns även som om jag inte får misslyckas nu när jag ska gifta mig den 1 augusti, VILL INTE se ut som en stoppad korv, kommer isf gå ihosjunken och känna mig fet och ful och det ska vara precis tvärtom.

Började ju på 115.3 och i söndags vägde jag 105,3 så nu är det ca 35 kilon kvar, måste snitta ca 1,5 i veckan men det ska bannemig gå.

Tanken är att jag ska gå på ren kur i 18v totalt och sen kombinerat, hmmm många veckor kvar...

Nu blev det långt men det är iaf svar på dina funderingar

Jag tycker iaf att ALLA ni är så jäkla duktiga vet ju precis hur det känns ibland på den här J***A kuren. Men vi ska fasiken klara det

Kram till er och ha en bra kväll!
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!